Frågan är om inte Dustin Brown är tourens största showman sett till spelstilen, möjligtvis i konkurrens med Monfils. Jag kan i alla fall inte komma på någon annan tennisspelare på den nivån som har en så spektakulär spelstil.
Man ska dock inte vara för hård mot Nadal pga hans Wimbledonfacit. Det ser självklart illa ut att ett antal år i rad förlora mot spelare som knappt ligger på topp 100 på rankingen, men tittar man närmare på vad det är för spelare så märker man att det handlar om spelare som i sina bästa stunder kan spela extremt bra tennis, och de har samtliga gjort sina livs matcher mot Nadal (Rosol, Darcis, Kyrgios och nu Brown).
Jag tycker inte vi ska gnälla för mycket på Karlovic. Här har vi tennishistoriens kanske bästa servare. Jag tycker bara att det är kul att emellanåt få se en sån spelare på touren och följa hur det går för honom (hade kanske haft en annan uppfattning om alla spelade som honom). Här har vi alltså topp10 listan över flest ess i en match.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ace_%28tennis%29#cite_note-3 igår satte Karlovic sin fjärde match på den listan.
Efterlyser en uppdaterad lista över flest ess genom tiderna om något vet var jag kan hitta den. Vet att Atpworldtour har en sån, men lyckas aldrig googla fram den. Tänkte börja följa Karlovic väg mot förstaplatsen genom tiderna (han ska ha omkring 500 ess kvar till Ivanisevic på förstaplatsen.