2015-08-27, 10:24
Medlem
Gillar också Date-Krumm. Är så roligt att se erfarenhet, vilja och finess vinna över rå styrka.

Lisicki servar hårdare än många män, och har bra slag i övrigt. Om hon bara skulle börja använda huvudet till mer avancerat tänk än "måste slå hårdare", skulle hon ju vara uppe bland Ivanovic och Sharapova på rankingen.

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
"Djokovic gave the impression that he had something to say about Federer's tactics, but didn't want to"

https://www.youtube.com/watch?v=Ty31ikMchEk
Citera
2015-08-27, 19:31
Medlem
(Flyttar ut den här diskussionen från US-open-tråden)
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det är helt otroligt egentligen hur dom lyckats bli så dålig så bra som sverige var förr.

Det kan också vara så att Sverige hade ett övertag i tränings-strategi och liknande. Men nu har ju Sveriges duktiga tränare rest runt i världen och lärt andra länder vad vi kan. Så vi har inte längre något övertag.

Sen tycker jag, efter att ha träffat en del tonåringar som spelar tennis, att dom mest framstår som bortskämda kids med täta farsor. Dom har inte grundinställningen att man måste jobba hårt för framgång, som jag tror behövs för att bli framgångsrik i sport. Det har ju däremot Ymer, och det är därför han är den högst rankade svensken just nu.
Citera
2015-08-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Till något annat. Stötte på ett sammandrag av en bra match, och kan inte låta bli att posta länken:

Sabine Lisicki vs Kimiko Date-Krumm Stanford 2015 Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=b5SWXxBhlF0

Damtennis i ett nötskal, det finns inga vinnarskallar

jag saknar faktiskt steoridsprute och hormonpiller tuggarna från 1980-talet, åtminstonde vek de inte ner sig som dagens tennistjejer gör.

Jag säger, återinför manliga hormoner till damtennis spelarna så vi får se några riktiga vinnarskallar för en gångs skull
Citera
2015-08-27, 20:50
Medlem
Citat:
(Flyttar ut den här diskussionen från US-open-tråden)

Det kan också vara så att Sverige hade ett övertag i tränings-strategi och liknande. Men nu har ju Sveriges duktiga tränare rest runt i världen och lärt andra länder vad vi kan. Så vi har inte längre något övertag.

Sen tycker jag, efter att ha träffat en del tonåringar som spelar tennis, att dom mest framstår som bortskämda kids med täta farsor. Dom har inte grundinställningen att man måste jobba hårt för framgång, som jag tror behövs för att bli framgångsrik i sport. Det har ju däremot Ymer, och det är därför han är den högst rankade svensken just nu.

Ja man ska väl inte måla fan på väggen helt, kommer en duktig 12 åring också som faktiskt är de första svensk som varit i final i Orange bowl för 12 -åringar på 31 år.
Så kan han fortsätta utvecklas kan nog han bli duktig med.
Citera
2015-08-30, 22:33
Medlem
Castlevanias avatar
Pierre-Hugues Herbert var en trevlig spelartyp. Har inte sett honom spela förut. Fransmännen är fasen i mig mest underhållande och sevärda på touren. Det är nog bara Llodra som har bättre volley i dagsläget. Synd att det inte är mer effektivt. Det är fegspelarna från baslinjen som vinner mark i dagens enformiga tennis.

US Open börjar imorrn? Jeje *me shrugs*
Senast redigerad av Castlevania 2015-08-30 kl. 22:36.
Citera
2015-08-30, 23:37
Medlem
Citat:
De hade ju turen också att Norman såg och tog sig an dem, utan honom så hade de inte haft ekonomiska möjligheterna att träna på den nivån som krävs. Det är bara att kika på parkeringen när elitjuniorerna tävlar, det är inte några små ekonomiska riskokare som står där, det är täta farsans typ av bilar.
Citera
2015-08-31, 22:45
Medlem
Hoppas alla intresserade såg Nishikori vs Paire. Fyfan vilken match. Själv spelade jag dessutom på Paire att vinna med 3-2 till oddset 12,00. Hade dock täckt upp med Nishikori att vinna med 3-2 till 4,00 så jag fick 6 x insatsen.

En sak jag fann intressant var att Paire missade nästan alla stoppbollar fast det är hans signum att plocka poäng på de,men endå vann han. Räddade två matchbollar dessutom.
Han får dessutom en på pappret ganska lätt match i nästa omgång. Ska bli trevligt att följa han.

Nu hoppas vi bara att Ymer kan ta en bekväm(men inte för bekväm) seger mot Schwartzman.

Ivanovic åkte ur ikväll också. Trodde jag inte före match.

Nu Djokovic vs Souza. Blir nog en promenadseger med 3-0 för serben.

ÄLSKAR ATT DET ÄR GS IGEN.
Citera
2015-09-01, 13:26
Medlem
Hur länge till måste Ymer kvala till GS ? Visserligen är han bra på det men sedan
verkar han ha tömt krafterna.
Citera
2015-09-01, 18:45
Medlem
Det finns 128 platser. US Open tar in 16 kvalare, och 8 WC. Rankad 104 eller bättre borde alltså innebära garanterad plats.

Ymer behöver ca 100 poäng för att nå den rankingen. Vinner han en Challenger, eller t.ex. går till semi i Stockholm Open, har han god chans att bli seedad i Australien.
Citera
2015-09-01, 23:04
Medlem
Mikael skippade den stora juniorturneringen Canadian Open som alltid går veckan före juniorklassen i US Open, och spelar istället en $15k future i just Kanada. Började med att slå en 517-rankad spelare 6-3 6-2.
Citera
2015-09-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael skippade den stora juniorturneringen Canadian Open som alltid går veckan före juniorklassen i US Open, och spelar istället en $15k future i just Kanada. Började med att slå en 517-rankad spelare 6-3 6-2.

Han tappade dom 8:a första poängen i matchen
Citera
2015-09-02, 00:09
Medlem
barnets avatar
Ymers insats i årets US Open var ju inget att skriva hem om iaf.

Trist även att se Monfils utslagen så tidigt, verkar ha stora problem med någon skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in