2015-07-01, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det tvivlar jag på att han är men ni bör ju ta det ändå.
Tänkte dock på en annan sak beträffande er målvaktssits, vem är isf andremålis (och för all del även i allsvenskan) när nu Baxter lämnat som väl annars brukar ta den rollen vid skador/avstängningar på nån av era målisar?

Carlgren flyger dit imorgon bitti så ingen fara på taket.
Citera
2015-07-02, 08:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
På tal om detta. Har alla lag i AS en uttalad målvakt bland utespelarna i fall det skulle behövas? Är det klart på förhand menar jag (känns som det oftast blir mittbackar). Det är inte speciellt ofta detta kommer behövas, om ens alls, men ändå.

Gissar att Bjärsmyr är Blåvitts utspelar-målvakt med tanke på hans volleyboll bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Är jag helt väck. Eller hade vi inte ett sånt scenario för 4-5 år sedan där vi fick ställa en utespelare i mål? Har något svagt minne utav det. Kanske ännu längre sen.

Jag minns inte att det hänt de senaste åren, när skulle det varit? Enda jag minns är att ÖSK fick ställa en gubbe i mål när de mötte oss på Eyravallen på 90-talets första hälft (var det inte rentav Erling som fick stå?).
Enda gången det bör ske idag när man har en målis på bänken tordes ju vara på slutet av en match om förstemålisen skadat sig och den inhoppande också skadar sig/åker ut.

Jag minns dock att Dick Last spelade ute på plan i bl.a. obskyra cupmatcher, men nu var det ju inte det detta handlade om...
Citera
2015-07-02, 08:24
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Jag minns inte att det hänt de senaste åren, när skulle det varit? Enda jag minns är att ÖSK fick ställa en gubbe i mål när de mötte oss på Eyravallen på 90-talets första hälft (var det inte rentav Erling som fick stå?).
Enda gången det bör ske idag när man har en målis på bänken tordes ju vara på slutet av en match om förstemålisen skadat sig och den inhoppande också skadar sig/åker ut.

Jag minns dock att Dick Last spelade ute på plan i bl.a. obskyra cupmatcher, men nu var det ju inte det detta handlade om...
Om man har gjort tre byten och målisen får rött blir det väl så?
Citera
2015-07-02, 08:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Då med givetvis. Det missade jag i uppräkningen. Var väl det som hände på Eyravallen back in the days. Jag kan inte minnas att jag sett det i våra matcher sen, jag kan givetvis ha fel ty jag minns inte alla matcher genom åren.
Citera
2015-07-02, 09:27
Medlem
Shanklygatess avatar
Kamara tillbaka i Norrköping. Innebär att antingen Nyman eller Kujovic blir såld till Turkiet.
Citera
2015-07-02, 12:09
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Citat:

Exakt det som jag har för mig hände. Att vi fick ställa någon back i målet i slutskedet utav matchen.
Men kan inte komma ihåg om det bara är en dröm eller om det har hänt.
Citera
2015-07-02, 18:11
Moderator
vfs avatar
Citat:

Det var Erlingmark som fick hoppa in som målvakt då.
Citera
2015-07-02, 18:14
Medlem
Ang ÖSK minns jag en rubbad match på Stockholms Stadion (kan ha varit 1999) då Djurgården gjorde precis allt, bortsett från mål. Det var på en helt surrealistisk nivå. Minns inte exakt hur det gick till men självfallet vann ÖSK på en simpel frispark.
Citera
2015-07-02, 18:36
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ang ÖSK minns jag en rubbad match på Stockholms Stadion (kan ha varit 1999) då Djurgården gjorde precis allt, bortsett från mål. Det var på en helt surrealistisk nivå. Minns inte exakt hur det gick till men självfallet vann ÖSK på en simpel frispark.

När vår i övrigt misslyckade norrman Asbjörn Helgeland gjorde matchens enda mål med ett långskott som gick in via ribban menar du? Minns målet men spontant minns jag inte hur matchbilden såg ut men jag kan inte tänka mig annat än att det var en fullständigt rättvis seger! Repris på lördag?
Citera
2015-07-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
När vår i övrigt misslyckade norrman Asbjörn Helgeland gjorde matchens enda mål med ett långskott som gick in via ribban menar du? Minns målet men spontant minns jag inte hur matchbilden såg ut men jag kan inte tänka mig annat än att det var en fullständigt rättvis seger! Repris på lördag?

Juuust det. Så var det.

Matchen var helt sjuk kan jag tala om. Gick på den med min dåvarande sambo och vi misslyckades få vettiga biljetter av någon anledning. Men trevligt folk ordnade riktigt bra platser via klocktornet, det var fint. Jag kan ärligt säga att matchbilden är en av de svettigaste utspelningarna jag har sett. För en Djurgårdare kändes det som twilight zone ungefär.

Blir det samma matchbild på lördag så gör vinner dagens Djurgården med 5-0.
Citera
2015-07-03, 06:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det var Erlingmark som fick hoppa in som målvakt då.

Tack då slipper jag fundera mer på det. Var ju trots allt typ 25år sen och jag börjar bli gammal och gaggig så minnet sviker

Förresten såg jag att den som dömer vår match mot Giffarna är någon Patrik Eriksson från Gävle, jag har aldrig hört namnet innan och han verkar bara ha dömt några få superettanmatcher innan. Har någon här möjligtvis något att säga om den domherren?
Nu skall vi givetvis vinna oavsett domare så jag skyller inte ifrån på förhand men oftast har man ju iaf hört domarens namn innan.
Citera
2015-07-03, 17:13
Medlem
Keldons avatar
Nu när AIK har en debutant i målet tror jag på kalmar på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in