Citat:
Ursprungligen postat av
ArneIII
På tal om detta. Har alla lag i AS en uttalad målvakt bland utespelarna i fall det skulle behövas? Är det klart på förhand menar jag (känns som det oftast blir mittbackar). Det är inte speciellt ofta detta kommer behövas, om ens alls, men ändå.
Gissar att Bjärsmyr är Blåvitts utspelar-målvakt med tanke på hans volleyboll bakgrund.
Citat:
Ursprungligen postat av
trattfan
Är jag helt väck. Eller hade vi inte ett sånt scenario för 4-5 år sedan där vi fick ställa en utespelare i mål? Har något svagt minne utav det. Kanske ännu längre sen.
Jag minns inte att det hänt de senaste åren, när skulle det varit? Enda jag minns är att ÖSK fick ställa en gubbe i mål när de mötte oss på Eyravallen på 90-talets första hälft (var det inte rentav Erling som fick stå?).
Enda gången det bör ske idag när man har en målis på bänken tordes ju vara på slutet av en match om förstemålisen skadat sig och den inhoppande också skadar sig/åker ut.
Jag minns dock att Dick Last spelade ute på plan i bl.a. obskyra cupmatcher, men nu var det ju inte det detta handlade om...