2015-07-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Citera gärna den mening du syftar på.

Mansjourer är främst till för män som slår, inte män som blir slagna.

Detta var vårens program, nu är sidan ändrad:

Vi erbjuder två olika gruppbehandlingar. En grupp för dig som utsatt andra för våld och aggression och en grupp för dig som vill utveckla dig i ditt föräldraskap.

Du hävdar ju mer eller mindre att det inte finns några mans eller killjourer.
http://killjouren.se/
Citera
2015-07-02, 23:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag hittar inga felaktigheter alls så förklara gärna.
Det gjorde jag i första meningen: Felaktigheter? Behöver inte vara fel på siffrorna. Felet är den fascism ni utövar.
Citat:
Du tycker ju alla annan fakta än den som är viktad att passa dig är osaklig.
Det tycker jag, va?

Det kan ju inte vara så att du ignorerar all fakta som inte visar att det är mest synd om kvinnor.
Citat:
Det du inte tycks förstå är att jag aldrig har sagt, och inte tycker, att män inte ska få mer hjälp inom de få områden där de är mest utsatta. Två fel blir inte ett rätt.
Jo, det är EXAKT vad du sa.

Du sa att man skall INTE satsa på individer som har problem, man skall enbart satsa på KVINNOR som har problem.

Ja, du sa ju inte det rakt ut, men du idiotförklarade alla som tycker så och beklagade dig över att din dotter inte kommer att leva ett ännu tryggare och bättre liv än hon redan lever jämfört med din son.
Citat:
Jag förstår att många otrygga män tror att förbättringar för kvinnor inom jämställdhet och på andra områden måste ske på deras bekostnad men så tror jag inte det behöver vara.
Typisk floskel.

Fascism är inte en "förbättring" och att enbart satsa på ett kön är inte "jämställdhet".

Förklara nu istället varför du anser att kvinnor är oförmögna att sköta sin ekonomi medan män kan ta eget ansvar.
Citat:
Försök slappna av lite och njut av livet. Alla är inte ute efter dig.
Bekymra dig inte över mig, jag klarar mig.
Citera
2015-07-02, 23:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Du hävdar ju mer eller mindre att det inte finns några mans eller killjourer.
http://killjouren.se/
"Mer eller mindre". Jaha.

Den sidan ser onekligen "mindre" ut.

De verkar ha resurser, den där killjouren.
Citera
2015-07-02, 23:38
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?

Sådana här futtiga tankar upptar ert politiska och själsliga liv? Dessa frågor är vad ni grubblar på, seriöst? Vad WT människor gör, fruimport, och om någon är sur över att någon tar kvinnor och om det kan vara osäkerhet som är förklaringen till detta?

Detta säger mer om er på vänsterkanten än någon annan. Speciellt detta om någon tar kvinnorna

Tacka fan för att vi fortsätter leva våra kosmopolitiska, anti-feministiska liv samtidigt som vi bygger en stadig Europeisk konservativ rörelse.

Så fortsätt "klura " ni
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-07-02 kl. 23:45.
Citera
2015-07-02, 23:44
Medlem
Citat:

Du älskar ju länkar så här kommer en till. Att det inte finns en enda, som du påstår, är ju en aningens överdrivet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mansjour

Citat:
Det gjorde jag i första meningen: Felaktigheter? Behöver inte vara fel på siffrorna. Felet är den fascism ni utövar.

Det tycker jag, va?

Det kan ju inte vara så att du ignorerar all fakta som inte visar att det är mest synd om kvinnor.

Jo, det är EXAKT vad du sa.

Du sa att man skall INTE satsa på individer som har problem, man skall enbart satsa på KVINNOR som har problem.

Ja, du sa ju inte det rakt ut, men du idiotförklarade alla som tycker så och beklagade dig över att din dotter inte kommer att leva ett ännu tryggare och bättre liv än hon redan lever jämfört med din son.

Typisk floskel.

Fascism är inte en "förbättring" och att enbart satsa på ett kön är inte "jämställdhet".

Förklara nu istället varför du anser att kvinnor är oförmögna att sköta sin ekonomi medan män kan ta eget ansvar.

Bekymra dig inte över mig, jag klarar mig.

Så om man pekar på fakta som inte passar dig är man fascist?

Nej då, jag ignorerar ingenting. Jag bara tror att det finns ÄNNU mer som behöver göras för kvinnor.

Då var det ju inte EXAKT vad jag sa,eller hur. Det var hur du tolkade att jag underförstått menade.

Är kvinnor sämre på att ta ansvar för sin ekonomi? Hur har du kommit fram till detta?

Skönt att veta, du verkar lite spänd....
Citera
2015-07-02, 23:44
Medlem
Citat:

kan det vara för att killjourer behövs inte?
Citera
2015-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Sådana här futtiga tankar upptar ert politiska och själsliga liv? Dessa frågor är vad ni grubblar på, seriöst? Vad WT människor gör, fruimport, och om någon är sur över att någon tar kvinnor och om det kan vara osäkerhet som är förklaringen till detta?

Detta säger mer om er på vänsterkanten än någon annan.

Tacka fan för att vi fortsätter leva våra kosmopolitiska, anti-feministiska liv samtidigt som vi bygger en stadig Europeisk konservativ rörelse.

Så fortsätt "klura " ni
du lilla vännen jag är inte på "vänsterkanten", jag visste det skulle vara svåra frågor att svara på det är därför jag vill bara ha ärliga svar hur ni tänker, inte dåliga förklaringar.
Citera
2015-07-03, 00:04
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
du lilla vännen jag är inte på "vänsterkanten", jag visste det skulle vara svåra frågor att svara på det är därför jag vill bara ha ärliga svar hur ni tänker, inte dåliga förklaringar.

Sluta vara en sådan pajas. Den är så vänster den bara kan bli med inspiration från Gramsci, Weber, Marx, Foucault, Butler mfl. Hela grundidén med feminismen du ger uttryck för är kollektivistisk kamp enligt dialektikens lagar med klass bytt mot kön.

Försök inte mästra mig som du mästrar random svennebanan med buzz words du inte ens har grundläggande historisk kunskap om.
Läs på om dina egna åsikter innan du öppnar käften och ställer mig en fråga eller påstår någonting.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-07-03 kl. 00:08.
Citera
2015-07-03, 00:05
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Du älskar ju länkar så här kommer en till. Att det inte finns en enda, som du påstår, är ju en aningens överdrivet.
Jag vet inte riktigt vad det är som inte går in. Dessa mansjourer är främst till för män som slår.
Citat:
Så om man pekar på fakta som inte passar dig är man fascist?
Nej, man är fascist om man förtrycker vissa grupper baserat på gruppens gener.
Citat:
Nej då, jag ignorerar ingenting. Jag bara tror att det finns ÄNNU mer som behöver göras för kvinnor.
Du får förstås lika mycket som jag tro vad du vill.

Skillnaden är att jag inte förespråkar apartheid, fascism och hatpropaganda mot halva befolkningen.
Citat:
Då var det ju inte EXAKT vad jag sa,eller hur. Det var hur du tolkade att jag underförstått menade.
Jag antar att folk menar vad de säger.

Gör de inte det så blir det meningslöst att diskutera.
Citat:
Är kvinnor sämre på att ta ansvar för sin ekonomi? Hur har du kommit fram till detta?
Jag anser inte att kvinnor är sämre på att ta ansvar för sin ekonomi.

Det är du som anser det:
Citat:
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Jag antog att frågan "Undrar varför?" var retorisk, och att du anser att det satsas mer på kvinnor därför att kvinnor har det svårt.

Dina följande inlägg har inte ändrat den tolkningen. Varför anser du annars att det satsas mer på kvinnor?

Jag bad dig då förklara:
Citat:
Kan du förklara? Jag frågade det nyligen här: (FB) Män lider mer i västvärlden än kvinnor. Här har ni en kompilation med källor.

Det enda jag kan komma på är att ni anser kvinnor vara svaga våp som är oförmögna att ta hand om sig själva.

Om du inte orkar klicka på länken så står det så här:

För första gången är det lika många kvinnor som män som hamnar hos Kronofogden för obetalda sms-lån. Därför lanserar myndigheten nu en webbplats med hjälp riktad till just kvinnor.

Så, uppenbarligen anser Kronofogden att kvinnor behöver särskild hjälp för att sköta ekonomin. Inte för att de är mer skuldsatta än män, för de är de inte.

Så varför?

JAG tror att det beror på att Kronofogden är liksom alla andra myndigheter förstörda av genusmaffian och genom sina PK-glasögon ser de bara när kvinnor är offer.

Det tror uppenbarligen inte du, men nu tolkar jag bara vad du skrivit hittills.

Då måste du alltså anse att kvinnor behöver särskild hjälp för att ta hand om sin ekonomi.
Citat:
Skönt att veta, du verkar lite spänd...
Tycker det är tråkigt när fascister tar över ett land. Även om jag blir utlandssvensk inom en inte allt för avlägsen framtid så blir man aldrig glad över fascism.
Citera
2015-07-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Sluta vara en sådan pajas. Den är så vänster den bara kan bli med inspiration från Gramsci, Weber, Marx, Foucault, Butler mfl. Hela grundidén med feminismen du ger uttryck för är kollektivistisk kamp enligt dialektikens lagar med klass bytt mot kön.

Försök inte mästra mig som du mästrar random svennebanan med buzz words du inte ens har grundläggande historisk kunskap om.
Läs på om dina egna åsikter innan du öppnar käften och ställer mig en fråga eller påstår någonting.
håll dig till ämnet jävla idiot det är inte nån som har frågat om marx och dina gamla böcker, om det är nånting so är bevisat är det att det inte är kulturmarxism som är svaret det har vi redan diskuterat innan du kom hit.

precis dem svaren som du har det är bara undanflykter hela tiden, om det finns en enkel och en svår förklaring vilken är den rätta då?? ja precis den enkla förklaringen men det vägrar ni erkänna.

Om nån kommer hit från utanför flashback och läser då undrar hen nog vafan ni håller på med och vad det är som är fel med er, normala är ni inte det har ni bevisat.
Citera
2015-07-03, 00:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt vad det är som inte går in. Dessa mansjourer är främst till för män som slår.

Då gör de ju i.f.s. nytta på det sättet men hur vet du vad de främst är till för? Är det inte konfidentiellt vad det pratas om på en mansjour?

Citat:
Nej, man är fascist om man förtrycker vissa grupper baserat på gruppens gener.

Skönt, då är jag inte fascist i.a.f. Det vill man ju inte vara.

Citat:
Du får förstås lika mycket som jag tro vad du vill.

Skillnaden är att jag inte förespråkar apartheid, fascism och hatpropaganda mot halva befolkningen.

Det var ju snällt av dig och det förespråkar inte jag heller. Men det är kul att du likställer mäns lidande i Sverige med de svartas i Sydafrika.

Citat:
Jag antar att folk menar vad de säger.

Gör de inte det så blir det meningslöst att diskutera.

Jo men du har en liten tendens att tolka in lite för mycket vad du vill att folk säger.

Citat:
Jag anser inte att kvinnor är sämre på att ta ansvar för sin ekonomi.

Det är du som anser det:

Nej, det gör jag inte.

Citat:
Jag antog att frågan "Undrar varför?" var retorisk, och att du anser att det satsas mer på kvinnor därför att kvinnor har det svårt.

Dina följande inlägg har inte ändrat den tolkningen. Varför anser du annars att det satsas mer på kvinnor?

Jo, jag tror att det totalt sett finns mer behov av satsningar(inte såna ) på kvinnor.

Citat:
Jag bad dig då förklara:

Om du inte orkar klicka på länken så står det så här:

För första gången är det lika många kvinnor som män som hamnar hos Kronofogden för obetalda sms-lån. Därför lanserar myndigheten nu en webbplats med hjälp riktad till just kvinnor.

Så, uppenbarligen anser Kronofogden att kvinnor behöver särskild hjälp för att sköta ekonomin. Inte för att de är mer skuldsatta än män, för de är de inte.

Så varför?

Kanske för att det ökar väldigt mycket just för kvinnor och av vilka anledningar. Dock tycker jag gott det kunde duga med att hjälpa folk lika mycket oavsett kön och utan speciella riktningar till kvinnor.

Citat:
JAG tror att det beror på att Kronofogden är liksom alla andra myndigheter förstörda av genusmaffian och genom sina PK-glasögon ser de bara när kvinnor är offer.

Det tror uppenbarligen inte du, men nu tolkar jag bara vad du skrivit hittills.

Då måste du alltså anse att kvinnor behöver särskild hjälp för att ta hand om sin ekonomi

Nej, jag tror ju inte det. Du tolkar fel ibland.

Citat:
Tycker det är tråkigt när fascister tar över ett land. Även om jag blir utlandssvensk inom en inte allt för avlägsen framtid så blir man aldrig glad över fascism.

Det låter ju skönt. Får man vara nyfiken och fråga till vilket land det bär? Man får ju hoppas det bli någonstans där män inte är så förtryckta som här i dina ögon.
Senast redigerad av hex27 2015-07-03 kl. 00:38.
Citera
2015-07-03, 00:33
Medlem
felpost
Senast redigerad av hex27 2015-07-03 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in