2020-11-01, 16:31
Medlem
TilhelmWells avatar
Måste göra ett tillägg om Norbert "Nobby" Stiles. Från Uniteds egen sida.

Nobby Stiles passes away
https://www.manutd.com/en/news/detail/tributes-paid-to-nobby-stiles-as-man-utd-legend-passes-away

Nobby Stiles: An obituary
https://www.manutd.com/en/news/detail/obituary-of-man-utd-and-england-legend-nobby-stiles

Kolla på videoklippen i länkarna.

Som sagt, en av fotbollshistoriens mest underskattade spelare. Varför? För om man vinner VM-guld 1966 efter att ha spelat alla matcher i turneringen, och vinner Europacupen för United 1968 (också alla matcher) och två ligaguld. Samt en FA-cup, som han inte fick medalj för (vilket inte skulle ha hänt idag)...och väldigt få vet vem han var, så är man maximalt underskattad.

Nobby Stiles MBE | Manchester United
https://www.youtube.com/watch?v=916PoFpKSek

Han var också coach för "Class of 1992".

Vila i frid, Nobby. Må Gud vara med dig.
Citera
2020-11-01, 18:51
Medlem
NotDeads avatar
Papu Gomez i Atlanta får nog ses som underskattad.
Citera
2020-11-02, 15:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Papu Gomez i Atlanta får nog ses som underskattad.

Även Josip Ilicic i samma klubb. Har varit riktigt bra i många år nu, men det är ju knappt någon som ens vet vem han är om man inte följer Serie A bara för att han 1) inte spelar/spelat i en storklubb och 2) kommer från ett skitland i fotbollsammanhang (Slovenien).
Citera
2020-11-02, 18:48
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Även Josip Ilicic i samma klubb. Har varit riktigt bra i många år nu, men det är ju knappt någon som ens vet vem han är om man inte följer Serie A bara för att han 1) inte spelar/spelat i en storklubb och 2) kommer från ett skitland i fotbollsammanhang (Slovenien).

Kan ju hoppas att fler får upp ögonen för dom nu, eller nu vet jag inte hur atalanta har varit denna säsong men dom var ganska så intressanta förra säsongen och väldigt målglada vilket bör göra att folk lägger märke till klubb och spelare
Citera
2020-11-02, 19:32
Avslutad
Citat:
Kan ju hoppas att fler får upp ögonen för dom nu, eller nu vet jag inte hur atalanta har varit denna säsong men dom var ganska så intressanta förra säsongen och väldigt målglada vilket bör göra att folk lägger märke till klubb och spelare

I Illicics fall så spelar väl han i en idealisk klubb/ett system - för honom. Han har ju inte alls varit lika lyckosam i sina tidigare klubbar, och har väl till och med spelat i Milan/Roma om jag inte minns fel men inte där gjort något större avtryck.

Edit: Fiorentina var det visst. Jag tycker dock att han ska stanna i Atalanta. Han är den typen som bara kan maximera under ett visst system/tränare.
Senast redigerad av Kukduken 2020-11-02 kl. 19:36.
Citera
2020-11-02, 19:47
Medlem
Ha ha jag anser att alla spelare i Atalanta är överskattade.

Gasperini kan tydligen ställa upp med vilka jävla spelare som helst, och plötsligt är de världsstjärnor. Vansinne.
Citera
2020-11-02, 20:01
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha jag anser att alla spelare i Atalanta är överskattade.

Gasperini kan tydligen ställa upp med vilka jävla spelare som helst, och plötsligt är de världsstjärnor. Vansinne.

Kan du visa mig vart på denna sida någon nämnde att Atalanta spelare är världsstjärnor?

Och nej man behöver inte vara en världsstjärna bara för att man är underskattad. Jösses vilket pinsamt uttalande.
Citera
2020-11-02, 20:13
Medlem
Citat:
Kan du visa mig vart på denna sida någon nämnde att Atalanta spelare är världsstjärnor?

Och nej man behöver inte vara en världsstjärna bara för att man är underskattad. Jösses vilket pinsamt uttalande.

Tråden nämner i flera inlägg i rad att Atalantas spelare är underskattade, medan jag i min tes anser att de är överskattade.

Varsågod.
Citera
2021-08-22, 18:23
Medlem
Lundbondens avatar
Kom att tänka på Niclas Kindvall och Niklas Gudmundsson. De 2 var mycket duktiga. På gränsen till landslagsklass. De fick aldrig credden de förtjänar.
Citera
2021-08-22, 18:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Dock känns han som en typisk stor fisk i en liten damm-spelare. Jag tror inte att han hade varit lyckosam i en storklubb.
Det är perfekt för honom var han är nu.
Citera
2021-08-22, 22:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Tyckte alltid att John Terry var sjukt överskattad.

Av svenska spelare i modern tid, så vill jag påstå att Markus Rosenberg kändes lite underskattad - iaf jämfört med flera andra svenska spelare i samma position som tex Elmander eller Marcus Berg.
Citera
2022-04-26, 22:23
Avslutad
Ederson i City är verkligen överskattad.

Vad exakt gör han som motiverar en plats i spektakulära City?
Han står mest sysslolös. Men i matcher där City möter bra spelare avslöjas han brutalt. En målvakt som i princip aldrig gör några svåra räddningar och ingen man kan förlita sig på om laget har en dålig dag.

Jag har i alla fall inte förstått storheten i den målvakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in