2011-01-10, 14:14
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Men det argumentet köper ni Spurs-supportrar när det gäller Ledley King.

Sen kan du ju läsa mitt inlägg igen, jag höll med Riquelme.

Nej? Vi erkänner att han är jävligt bra i vilket skick som helst. Sätt honom i en rullstol och låt honom spela, han kommer ändå vara bäst.
Citera
2011-01-10, 14:22
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Nasri har däremot alltid varit helt fantastisk.
Nasri var ju i det närmaste osynlig under sina två första år i Arsenal?

Bendtner är en bra spelare. Han gör en del mål och är nyttig.
Citera
2011-01-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
"Måste säga att det är skönt att Van Persie är tillbaks igen. Det är klass på allting han gör."

Sedan du skrev det inlägget har han spelat 12 matcher i Premier League. Så mycket har väl inte förändrats?

Fast det är väl sant, Van Persie har inte visat upp något speciellt sedan 08/09, och han var kass i VM. Så att man tycker att Arsenals supportrar överdriver hans storhet kan jag förstå.
Fast den kommentaren måste väl ha kommit i kontrast till att ha sett Bentner spela istället månaderna innan. Eller nåt.

Har nästan glömt att jag tyckte RVP var bra. Har väl gått och blivit gammal och senil.
Citera
2011-01-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fast den kommentaren måste väl ha kommit i kontrast till att ha sett Bentner spela istället månaderna innan. Eller nåt.

Har nästan glömt att jag tyckte RVP var bra. Har väl gått och blivit gammal och senil.

Han är så hypad att t.o.m. du tyckte han var bra, ett klart fall av överskattning

Annars känns det som att spelare som får ett rykte om sig omtalas så oavsett hur de spelare för tillfället. Fletcher är ju ett ganska bra exempel som först var bedrövlig och fick öknamnet Fergies son, sen gjorde han ett par bra säsonger och nu när han varit kass igen hänger ryktet om att han är bra fortfarande i. Detsamma gäller i viss mån Rafael och Nani som vissa "experter" omtalar som suspekt defensiv respektive ojämn, trots att Rafael varit säkerheten själv den här säsongen och Nani gjort sex mål och elva assist i ligan.

Andra underskattade spelare tycker jag är Alan Hutton, fast det kanske bara är jag som underskattat honom på grund av hans o-fotbollsaktiva yttre. Tycker han varit bra i Tottenham i år i vilket fall, Asmir Begovic i Stokes mål kan det nog bli något av i framtiden också, han är bara 23 år gammal vilket man kanske inte tänker på.

Överskattade? Glen Johnson och Fernando Torres kanske, fast det är väl lite öppet mål att säga det när det går som det går för Liverpool.
Citera
2011-01-10, 15:36
Medlem
En annan spelare, apropå Hutton, som jag kanske inte tycker är underskattad, men som jag tycker är förjävla skön, är Chorluka, snubben som Hutton konkurrerar ut i Spurs. Sjukt långsam och sävlig men med ett jäkla härligt spelsinne. Lite som Riquelme fast ytterback, om nån fattar vad jag menar. Tycker inte han är särskilt bra, men rådiggar hans avslappnade spelsätt.
Citera
2011-01-10, 15:41
Medlem
Jag kan inte riktigt förstå hur man kan tycka att RVP är överskattad.

Han får sällan de stora rubrikerna och ingen och jag menar ingen har någonsin påstått att han tillhör den absoluta världstoppen. Han är en jävligt bra spelare som även gör laget bättre, vilket jag tycker är uppenbart och anledningen att Wenger väljer honom före Chamakh.

Att Riquelme hatar allt som har med United att göra är ingen skräll, sedan undrar man ju hur mycket han sett av PL när han nämner Silva som näst bäste spelare under säsongen!

Silva är inte ens näst bäst i city, Tevez och Kompany är deras två klart bästa spelare under säsongen. I övrigt finns det ju en drös spelare som varit betydligt bättre bättre, Nani, Bale, VDV, Berba mfl.

Sedan finns det en drös med spelare i klubbarna längre ner i tabellen som varit fantastiska, Baines, Carrol, Cahill etc.
Citera
2011-01-10, 19:15
Medlem
Ferry31s avatar
Problemet för RvP är väl som ni nämner att han skadar sig väldigt lätt.

Tycker dock inte att han är överskattad. Han får som förre talare var inne på, aldrig några stora rubriker. Arsenalfansen tror inte jag överhypar honom heller. De vännerna jag har som håller på Arsenal gör det inte, och det verkar som att fansen på forumet (Van den Berg och Macche) inte heller gör det.

Dock måste ni ju hålla med om att han har en otrolig högstanivå. Glöm inte hur bra han var innan sin skada förra året i november. Han låg väl högt upp i assistligan och hade väl gjort en hel del mål dessutom. Därefter skadade han ju sig i en träningsmatch mot Italien, vilket var förödande.
Citera
2011-01-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Problemet för RvP är väl som ni nämner att han skadar sig väldigt lätt.

Tycker dock inte att han är överskattad. Han får som förre talare var inne på, aldrig några stora rubriker. Arsenalfansen tror inte jag överhypar honom heller. De vännerna jag har som håller på Arsenal gör det inte, och det verkar som att fansen på forumet (Van den Berg och Macche) inte heller gör det.

Dock måste ni ju hålla med om att han har en otrolig högstanivå. Glöm inte hur bra han var innan sin skada förra året i november. Han låg väl högt upp i assistligan och hade väl gjort en hel del mål dessutom. Därefter skadade han ju sig i en träningsmatch mot Italien, vilket var förödande.

Han ledde poängligan ganska så överlägset om jag inte minns helt fel med typ 8 mål och 7 assist på 12 matcher innan han blev skadad. Men som du säger är det tyvärr så att folk glömmer snabbt när en spelare är borta i nästan ett halvår.

Säsongen innan dess räddade han många gånger Arsenal från en katastrofal säsong, kommer ihåg när han kvitterade i 89 minuten borta mot Everton som vid vinst där mycket väl hade kunnat sno fjärdeplatsen från Arsenal i slutändan. Den säsongen var han också i toppen av poängligan, med lika mycket poäng som Lampard. Och fler än exempelvis Gerrard och Rooney.
Citera
2011-01-11, 00:06
Medlem
SilvioBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli
Sergio Äckel-Busquets, överskattad som få.

Håller både med om att Bosquets är brutalt överskattad. Mannen som är mest underskattad (i sverige) är Balotelli!

För att citera honom själv: "Messi är lite bättre än mig. Alla andra är sämre"!
Citera
2011-01-11, 00:18
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nasri var ju i det närmaste osynlig under sina två första år i Arsenal?

Bendtner är en bra spelare. Han gör en del mål och är nyttig.

Må så vara, kan inte säga att jag minns det. Jag måste väl erkänna att jag baserar det på tidiga CM/FM-erfarenheter, ville mest påpeka att jag aldrig tvekat på Nasris talang. Bendtner däremot, vem som helst hade kunnat göra det han gör!
Citera
2011-01-11, 17:27
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Lite kul att läsa att folk grundar sina åsikter på vilket lag eller liga man gillar och inte gillar, (däribland jag själv).
Citera
2011-01-11, 17:47
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilvioB
Håller både med om att Bosquets är brutalt överskattad. Mannen som är mest underskattad (i sverige) är Balotelli!

För att citera honom själv: "Messi är lite bättre än mig. Alla andra är sämre"!

Varför just Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in