2015-07-02, 21:05
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det är i princip endast IS som krigar mot kurderna och assyriska miliser.

Rebellerna krigar mot Assad och nästan samtliga rebellgrupper är i krig med IS. Dem enda grupperna som INTE krigar mot IS är några självständiga jihadistgrupper såsom Ansar al Din. Annars är alla rebellgrupper, Nusra inkluderat, i krig med IS.

Jaish al Islam har varit väldigt lyckade i sitt krig med IS. Man har drivit bort dem helt från Östra Ghouta och östra delarna av Damaskus. I Daraa har man hållit dem borta tillsammans med andra grupper trots infiltrationsförsök av IS och i Östra Qalamoun krossar man IS.

Kortfattat krigar alla mot IS? Du glömde att även Hizbullag också krigar mot IS. Även folk fron Iran gör också det, shiiterna, dom kanske går under ett namngruppering?

Även att jag är emot IS så måste jag tyvärr höja upp IS till skyrna, vem klarar av att slåss mot så många på så många fronter. Glöm inte att IS bekämpas från luften också, endå så existerar IS. Fantastiskt hur dom lyckas hela tiden sätta ordet i munnen på dom som hävdar motsatsen at IS får i röven.

Hur skulle de se ut om USA inte hade blandat in sig? Skulle kurderna och assurerna vara en del av IS och bekämpa resten av assurerna och kurderna? Barazani kanske skulle bli en ledare för en IS grupp idag?
Citera
2015-07-02, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Kortfattat krigar alla mot IS? Du glömde att även Hizbullag också krigar mot IS. Även folk fron Iran gör också det, shiiterna, dom kanske går under ett namngruppering?

Även att jag är emot IS så måste jag tyvärr höja upp IS till skyrna, vem klarar av att slåss mot så många på så många fronter. Glöm inte att IS bekämpas från luften också, endå så existerar IS. Fantastiskt hur dom lyckas hela tiden sätta ordet i munnen på dom som hävdar motsatsen at IS får i röven.

Hur skulle de se ut om USA inte hade blandat in sig? Skulle kurderna och assurerna vara en del av IS och bekämpa resten av assurerna och kurderna? Barazani kanske skulle bli en ledare för en IS grupp idag?

Säg vad man vill om IS, faktum är att dom skiter fullständigt i vem dom dödar, dom tar inte hänsyn till något eller någonting till skillnad från den andra sidan. Hade fallit varit så att man inte tar hänsyn så hade man i princip bombat sönder allt och alla och inte visat någon nåd, IS hade haft det jävligt tufft då. Dom kontrollerar en stor del mark, även om det mesta är obefolkat så gömmer dom sig där det väl är befolkat. Så det är ett svårt krig, det är inte ett krig där i ena sidan så är det ett land som invaderar ett annat.
Citera
2015-07-02, 22:06
Medlem
Hogdals avatar
Denna gubbe är nu likviderad enligt uppgifter.

https://www.rewardsforjustice.net/english/tariq_al_harzi.html

Högt rankad och med högt pris på sitt huvud. Viktig för rekrytering av ungdomar från väst.
Citera
2015-07-02, 23:10
Medlem
Saxat från Fredrik Malm:

"Problemet i Syrien är inte att kurder eventuellt vill utropa en stat, utan att världens värsta terrorister sedan två år tillbaka redan har gjort det. Turkiet för fortfarande gårdagens krig (mot kurderna) i stället för dagens krig (mot jiahdisterna). ISIS har begått folkmord, mördat och lemlästat, tagit slavar, halshuggit och korsfäst. Och halat turkiska flaggan på konsulatet i Mosul. Under dessa år har inte Turkiet sagt ett ord. Inte ett ord. Att nu påstå att IS utgör ett hot längs gränsen till Turkiet, när terroristerna nästan drivits bort från gränsen (av alla andra än Turkiet), är ett bottenlöst hyckleri från en president och regering som skämmer ut sitt land."

Han har 110% rätt i det han skriver!
Citera
2015-07-02, 23:48
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XK
Saxat från Fredrik Malm:

"Problemet i Syrien är inte att kurder eventuellt vill utropa en stat, utan att världens värsta terrorister sedan två år tillbaka redan har gjort det. Turkiet för fortfarande gårdagens krig (mot kurderna) i stället för dagens krig (mot jiahdisterna). ISIS har begått folkmord, mördat och lemlästat, tagit slavar, halshuggit och korsfäst. Och halat turkiska flaggan på konsulatet i Mosul. Under dessa år har inte Turkiet sagt ett ord. Inte ett ord. Att nu påstå att IS utgör ett hot längs gränsen till Turkiet, när terroristerna nästan drivits bort från gränsen (av alla andra än Turkiet), är ett bottenlöst hyckleri från en president och regering som skämmer ut sitt land."

Han har 110% rätt i det han skriver!

Fredrik Malm som blev bedragen av en kurdiska som var städerska men lyckades senare jobba upp sig när hon blev Malms flickvän så började han dela med hennes åsikter. Det är inte första gången vi hör Malm prata för kurders fördel.

Tom svenska folket gillar inte Malm för dom vet vilken hycklare och parasit han är, och där med vad han säger är lika vässentligt som en kurd skulle säga det eller en assur.

Jag kan också börja citera vad olika människor har att säga om kurder och assurer men låter det vara, nånstans måste man dra vissa slutsatser om vad man skriva i tråden. Det här citatet av Malm är lika viktigt framträdande som mitt bajs varje morgon i toaletten.
Citera
2015-07-02, 23:59
Medlem
ZuparNs avatar
Uppgifterna om en rebelloffensiv i Aleppo stämmer. Detta kommer utan tvekan att vara det viktigaste slaget någonsin för bägge sidor. Aleppo är nyckeln i detta krig.

Jag tror att SAA är relativt förberedda på denna offensiv.
Citera
2015-07-03, 00:06
Medlem
Iman2014s avatar
En fullständig totaloffensiv sker nu i Aleppo mot regimen av rebellerna.

Totalkriege.

Totalkrig.

Jag trodde det skulle gå sakta, block för block, men denna offensiven är en Idlib liknande offensiv. Fullständigt all-out, totalkrig.

Detta kommer få Idlib och Jisr al Shughur att vara en småsak i jämförelse.

Kom ihåg att Aleppo är Syriens STÖRSTA stad, det är landets ekonomiska hjärta, det är i provinsen som 20 % av landets befolkning lever. Det är också den stad med högst andel kristna, över 20 % av Aleppo var kristna innan kriget, så vi kommer få massa propaganda och massa gråtande i media efter att staden befrias från kristna och Assad älskare.

Buhu, kristna tas över av islamister, Aleppo ockuperas av turkiskt stödde islamister, kristna fast bland islamiststyre och så vidare.

Ser fram emot reaktionerna. Gråtandet efter Aleppo kommer få Kassab att framställa som ingenting i jämförelse.

Men nu är det över. Det gäller bara för kristna och ateister att underkasta sig islamiskt styre nu i Aleppo.
Citera
2015-07-03, 00:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Uppgifterna om en rebelloffensiv i Aleppo stämmer. Detta kommer utan tvekan att vara det viktigaste slaget någonsin för bägge sidor. Aleppo är nyckeln i detta krig.

22 000 rebeller deltar i offensiven. ALLA rebellgrupper deltar, alla deltar dessutom i områden dem är starka i. Så av 22 000 är runt 1000 från Jabhat al Nusra och ytterligare runt 1000 från andra jihadistgrupper. Mainstream rebellerna krigar i gamla Aleppo där dem är som starkast, Idlib baserade rebellerna i de södra landsbygden och så vidare.

Det finns ingen chans i världen att SAA kan försvara sig under denna offensiven. Man är helt i totalt underläge, både sett till manskap och vapen. Om man bara gör som i Idlib, attackerar samtliga områden i staden samtidigt så har SAA ingen chans.
Citera
2015-07-03, 00:10
Medlem
Hizirs avatar
Citat:

Iman är den enda personen här som inte ljuger eller överdriver. Han sa det tidigare men folk blandar hans källa och kunskap med hans åsikt och det blir det bara smör av det.

SAA har aldrig varit beredd på något, dom tar stormen efter dit den blåser, kommer vara samma sak den här gången.
Citera
2015-07-03, 00:12
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
En fullständig totaloffensiv sker nu i Aleppo mot regimen av rebellerna.

Totalkriege.

Totalkrig.

Jag trodde det skulle gå sakta, block för block, men denna offensiven är en Idlib liknande offensiv. Fullständigt all-out, totalkrig.

Detta kommer få Idlib och Jisr al Shughur att vara en småsak i jämförelse.

Kom ihåg att Aleppo är Syriens STÖRSTA stad, det är landets ekonomiska hjärta, det är i provinsen som 20 % av landets befolkning lever. Det är också den stad med högst andel kristna, över 20 % av Aleppo var kristna innan kriget, så vi kommer få massa propaganda och massa gråtande i media efter att staden befrias från kristna och Assad älskare.

Buhu, kristna tas över av islamister, Aleppo ockuperas av turkiskt stödde islamister, kristna fast bland islamiststyre och så vidare.

Ser fram emot reaktionerna. Gråtandet efter Aleppo kommer få Kassab att framställa som ingenting i jämförelse.

Men nu är det över. Det gäller bara för kristna och ateister att underkasta sig islamiskt styre nu i Aleppo.

Du talar som om slaget är över. Offensiven påbörjades för någon timme sedan.
Citera
2015-07-03, 00:15
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Iman är den enda personen här som inte ljuger eller överdriver. Han sa det tidigare men folk blandar hans källa och kunskap med hans åsikt och det blir det bara smör av det.

SAA har aldrig varit beredd på något, dom tar stormen efter dit den blåser, kommer vara samma sak den här gången.

Nej, ingen påstod att Aleppo offensiven var en lögn diktad av Iman. Den var väntad och hade annonserats tidigare. Uppgifterna om att offensiven påbörjades idag stämmer.
Citera
2015-07-03, 00:16
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Du talar som om slaget är över. Offensiven påbörjades för någon timme sedan.

Nej.

Jag skrev vad som kommer ske OM rebellerna tar Aleppo. Jag förutsätter att man befriar Aleppo då inget tyder på att något annat kommer ske, men det innebär inte att jag säger att det är garanterat att det sker. Om allt går som planerat så kommer man befria Aleppo och då kommer man använda dem kristna i Aleppo som leksaksdjur för att försöka få internationell sympati. Precis som skedde i Kassab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in