Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 23:50
Avslutad
Hjälp! vem av bröderna var det som hittade handsken tillsammans med AJ och hans affärskollega?
2015-07-02, 23:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ligger det inte närmare till hands att GM lämnade kroppen på mordplatsen om han handlade i panik, eller att han gjorde sig av med alla ägodelar på ett och samma ställe?

Du ser en motsättning i det, ja. Jag förstår hur du tänker. Men en människa i panik kan handla fullständigt irrationellt och utan logiskt tänkande. Sedan kan GM - som många skriver här i tråden - trott att det var säkert att kasta ut dem längs vägen till FP, att ingen skulle komma på att leta just där i dikesrenen, eller på vallen i det höga gräset, (om det nu var en vall). Men vi, förhärdade detektiver i den här tråden, hade förstås kört kroppen och allt med den minst 50 mil bort!
2015-07-02, 23:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hjälp! vem av bröderna var det som hittade handsken tillsammans med AJ och hans affärskollega?
NB
2015-07-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kan det inte vara så att man till obduktionsprotokollet också vill foga yttrande från rättsentomolog angående tidpunkten för döden utifrån observerade förekomster av larver och annat på den döda kroppen?

Jag tror det görs en massa kemiska analyser och grejer också. Hur länge tog förresten obd.protokollet för "VB"? Jag har inte kvar FUP:en längre pga en ominstallation på datorn.
Det kan ha varit en trafikolycka och då kan det vara fler dödsorsaker, inre blödning, bruten nacke osv osv
2015-07-02, 23:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du ser en motsättning i det, ja. Jag förstår hur du tänker. Men en människa i panik kan handla fullständigt irrationellt och utan logiskt tänkande. Sedan kan GM - som många skriver här i tråden - trott att det var säkert att kasta ut dem längs vägen till FP, att ingen skulle komma på att leta just där i dikesrenen, eller på vallen i det höga gräset, (om det nu var en vall). Men vi, förhärdade detektiver i den här tråden, hade förstås kört kroppen och allt med den minst 50 mil bort!
Jo, allt en GM gör kan skyllas på panik, t.o.m. att köra en omväg till FP. Men detta är en blandning av rationellt tänkande och irrationellt på ett sätt som jag inte förstår.

Däremot har jag sett en annan sak. Hansochgretaspåret följer en sträcka mot Håkan Jonsgården, tills det helt plötsligt avviker mot brödernas bostad. Var GM på väg dit, månne, och fick en idé på vägen?
2015-07-02, 23:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
OM så är fallet så hade hon hjälmen på sig oxå, man tar aldrig på sig handskar först och sedan hjälm, det är nästan onödigt svårt att spänna hjälmen med handskar.

Med det inte sagt att det är omöjligt att hon hade det, dvs både handskar och hjälm när hob blev överfallen eller vad som nu hände..

En tanke som flimrat förbi.... kan det vara så att katten vart framme hos henne GM sett det och missförstått det hela och trott att hon skulle sno katten och snedtänt på alkoholen....., osannolikt, ja visst men hela historien är ju det...

Fick just en idé. En sån där integralhjälm är väl ganska tät? En silvertejp på rätt ställe så....
2015-07-02, 23:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Han kan ju ha varit van att bära tunga saker längre sträckor sedan innan om han jobbade inom "bygg" också och BO verkade inte väga så mycket. Hur långt är det fågelvägen från cafet till boden?
Kolla kartor, finns på eniro eller hitta. Fågelvägen är detsamma som att klampa över Blombergs säteri, med omvägen förbi MGMs hus är det ca 3 km fast jag vet inte hur du tänker dig "genom terrängen"..
2015-07-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tolkade Aprils svar såsom att MGM1s advokat enbart varit med vid MGM1s förhör och har således ej varit med då brodern och frun har förhörts varvid advokaten ej kan veta exakt vad de har sagt i förhör.

Menar du att MGM1s advokat även fick närvara vid broderns och fruns förhör som hände typ på häktet även om hon inte är advokat åt dessa?

Kanske ska tillägga att advokaterna (i detta fall tre) får inte sig emellan över en fika diskutera och utbyta åsikter om varandras klienters vittnesmål.
2015-07-02, 23:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, allt en GM gör kan skyllas på panik, t.o.m. att köra en omväg till FP. Men detta är en blandning av rationellt tänkande och irrationellt på ett sätt som jag inte förstår.

Däremot har jag sett en annan sak. Hansochgretaspåret följer en sträcka mot Håkan Jonsgården, tills det helt plötsligt avviker mot brödernas bostad. Var GM på väg dit, månne, och fick en idé på vägen?

Vad är det för gård? Jag har inte följt hela tråden, tyvärr. Ska göra en sökning och se vad som skrivits om den tidigare. Återkommer med svar.
2015-07-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men det var ju massor av människor i området så hur skulle han kunna flytta en kropp därifrån

Om gm är från området så kanske denna känner till genvägar. Från dag ett var det väl inte klassat som ett brott? så om gm som sagt kan området som sin egen ficka så kan denne säkert smugit dit på natten och flyttat kroppen relativt ostört. Om denne gm nu inte gjort det innan vill säga. Eller kan gm fått hjälp fast det låter mer långsökt att dra in andra det är nog ganska riskabelt. Säger som Gw att sådana här brott är nog i de flesta fall ensamma gm...
2015-07-03, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fick just en idé. En sån där integralhjälm är väl ganska tät? En silvertejp på rätt ställe så....
Om man funnit ett fynd vid mopeden, vad är det som säger att vi skulle ha fått reda på det?
Ingenting, lik väl som att vi inte fått reda på de andra fynden heller. Vadan detta pådrag direkt.
Hmm.....?
2015-07-03, 00:02
Medlem
En fråga; visst blir FUP:en ännu mer fördröjd ju fler gånger MGM blir omhäktad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in