Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 23:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag utgår bara från att han kan ha gjort irrationella saker i det tillstånd han befann sig i. Att ge sig in i hans huvud för att se vad som verkligen utspelade sig där går ju inte...

Absolut. Men samtidigt är det svårt att dra några slutsatser om utspridningen av fynden eftersom de hittades under en tidsrymd av fem dagar. Dumpades allt samtidigt eller efter hand? Mobiltelefonen kan vi nog med bestämdhet anta dumpades direkt i anslutning till överfallet. Det är helt enkelt svårt att göra sig en säker bild av händelseförloppet. Det som ligger närmast till hands är förstås att GM flippat ur och dumpat i panik, precis så som du skriver.
2015-07-02, 23:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Absolut. Men samtidigt är det svårt att dra några slutsatser om utspridningen av fynden eftersom de hittades under en tidsrymd av fem dagar. Dumpades allt samtidigt eller efter hand? Mobiltelefonen kan vi nog med bestämdhet anta dumpades direkt i anslutning till överfallet. Det är helt enkelt svårt att göra sig en säker bild av händelseförloppet. Det som ligger närmast till hands är förstås att GM flippat ur och dumpat i panik, precis så som du skriver.
Ligger det inte närmare till hands att GM lämnade kroppen på mordplatsen om han handlade i panik, eller att han gjorde sig av med alla ägodelar på ett och samma ställe?
2015-07-02, 23:36
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nåt som jag också menar är att de till synes irationella handlingarna inte är så otroliga och långsökta att de skulle tala för att den häktade mannen är oskyldig. det är lätt att sitta i hemmets lugna vrå och tänka ut vad som skulle varit det bästa sättet att dölja brott och bevisföremål. Mord brukar sällan vara rationella i sig, till att börja med.
2015-07-02, 23:36
Medlem
En sista teori jag har(man vill ju så gärna) Lisa går till sin moppe och sätter sig på den,börjar sms:a sin pappa men har ingen täckning, går av moppen och har fortfarande hjälmen hängande på armen med handskarna i och går en bit och fortsätter tills hon får täckning dvs på andra sidan vägen vid ladan, skickar sms:et och ska springa över då det kommer någon som kanske är rattfull/saknar körkort och kör på henne ,Lisa omkommer och personen stuvar in henne i bagaget och plockar upp hjälm och hittar bara en handske…åker och gömmer kroppen i en byggnad han har tillgång till och dagen efter är han/hon med och letar, hittar då den andra handsken i diket och släpper den i ladan
2015-07-02, 23:38
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ligger det inte närmare till hands att GM lämnade kroppen på mordplatsen om han handlade i panik, eller att han gjorde sig av med alla ägodelar på ett och samma ställe?
jag utgår från att de finns många sätt att handla irationellt i paniktillstånd. Vad som är mer sannolikt än nåt annat går nog inte att komma fram till med logisk slutledning.
2015-07-02, 23:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
OM så är fallet så hade hon hjälmen på sig oxå, man tar aldrig på sig handskar först och sedan hjälm, det är nästan onödigt svårt att spänna hjälmen med handskar.

Med det inte sagt att det är omöjligt att hon hade det, dvs både handskar och hjälm när hob blev överfallen eller vad som nu hände..

En tanke som flimrat förbi.... kan det vara så att katten vart framme hos henne GM sett det och missförstått det hela och trott att hon skulle sno katten och snedtänt på alkoholen....., osannolikt, ja visst men hela historien är ju det...

Hon hade nog hjälmen på sig eftersom den inte fanns kvar vid moppen.

Usch, det här är blir bara vidrigare ju mer man tänker på det. Man får bilder i skallen hela tiden. Helt jävla sjukt. Först trodde jag att det kunde röra sig om nån olycka, men det tror jag inte längre.
2015-07-02, 23:40
Kloroform har nämnts tidigt i tråden, det har man väl inte tillgång på bondgårdar eller?
2015-07-02, 23:42
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta gäller advokatens egen klient. Vad som framkommit i förhör med andar klienter har denne ingen aning om. Om det inte framkommit något vid häktningen.

Självklart är det så.
2015-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Han kan ju ha varit van att bära tunga saker längre sträckor sedan innan om han jobbade inom "bygg" också och BO verkade inte väga så mycket. Hur långt är det fågelvägen från cafet till boden?

Idag är det många som går på gym dessutom. Kan ju även varit som så att gm fick panik och lade Lisa i ladan som tydligen var i närheten. Sedan återvänder till fots senare då uppståndelsen lagt sig och fortsatt flytta kroppen därifrån till boden. Om det hela var planerat att gm skulle dit och bråka eller på något vis ofreda Lisa så har jag svårt att tänka mig att gm körde dit med ett fordon som många kan se. Nä gm har nog smugit sig fram och även smugit sig därifrån med...
2015-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Okej
vad säger det? Vem säger det? är alla som mörda av samma skrot & korn?
Fakta får du gärna länka till i dit påstående.
Nu pratar du om folk med samvete och det har man inte om man låter föräldrar lida så in i helvete som Lisas
2015-07-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du hoppas på det ja, du liksom ett antal rättshaverister som suttit i veckor i den här tråden och hoppats.
Den äldre Litauiske brödern är rökt och han kommer få 16-18 år bakom galler för mord, tyvärr är ju inte livstid i mjäkiga Sverige livstid på riktigt och bortkastad nyckel.
Huruvida den andra brodern och frun är helt oskyldiga återstår att se, stolpskott av din kaliber tror att för att de släpps fria är de garanterat oskyldiga till medhjälp, skyddande av brottsling, till att ha försvårat utredningen osv.
Bara för att de är utlänningar skriver lilla stolpskottet.........
Litauer har mördat svenskar förr i Sverige, lantbrukarparet är bara ett exempel, det finns många fler och vi får tyvärr hit en massa skit, stölder, inbrottsvågor och mycket mer.
Lilla stolpskottet, gå och lägg dig. Du är för dum för ditt eget bästa.

"Lantbrukarparet" ger mig tankarna tillbaks till dubbelmordet i Långared. Dock kom dom som fälldes från Polen. Vilket lantbrukarpar syftar du på?
2015-07-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Idag är det många som går på gym dessutom. Kan ju även varit som så att gm fick panik och lade Lisa i ladan som tydligen var i närheten. Sedan återvänder till fots senare då uppståndelsen lagt sig och fortsatt flytta kroppen därifrån till boden. Om det hela var planerat att gm skulle dit och bråka eller på något vis ofreda Lisa så har jag svårt att tänka mig att gm körde dit med ett fordon som många kan se. Nä gm har nog smugit sig fram och även smugit sig därifrån med...
Men det var ju massor av människor i området så hur skulle han kunna flytta en kropp därifrån

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in