Grafen visar väldigt tydligt att en film, Dope http://www.imdb.com/title/tt3850214/ hade premiär där Bitcoin nämns i filmen samt att detta är första filmen du kunde köpa biobiljetterna med bitcoin i USA.
Mycket möjligt, vad som orsakat kan man ju egentligen bara spekulera kring. Medial uppmärksamhet har lett till "bull runs" innan och vi kan ju bara hoppas att samma sak händer inom en snar framtid.
EMA 9 är över EMA 20 på den dagliga grafen och det brukar ju betyda uppgång.
Är det inte dags att Mod byter namn på tråden? Bitcoin är absolut inte "Helt anonymt!". Man kan ju följa alla transaktioner helt öppet och därför finns det tumblers och shared send funktioner, som ibland även de har säkerhetsbrister och folk har kunnat urskilda/spåra transaktioner ändå.
Är det inte dags att Mod byter namn på tråden? Bitcoin är absolut inte "Helt anonymt!". Man kan ju följa alla transaktioner helt öppet och därför finns det tumblers och shared send funktioner, som ibland även de har säkerhetsbrister och folk har kunnat urskilda/spåra transaktioner ändå.
Fortfarande relativt anonymt såvida man inte slänger in pengarna på ett konto som binder dig till ditt id.
Grafen visar väldigt tydligt att en film, Dope http://www.imdb.com/title/tt3850214/ hade premiär där Bitcoin nämns i filmen samt att detta är första filmen du kunde köpa biobiljetterna med bitcoin i USA.
För info kan man köpa biljetter till alla biofilmer som visas på SF för bitcoin.. länkar inte här pga 1.01, men det är bara att googla. Har dock bara testat att handla med kort än så länge.
Kul, det måste man prova men försäljningen är stängd just nu så jag kan inte se priser eller "lagersaldo". Observera att det alltså är värdekoder man köper och inte biobiljetter. Man kan även sälja värdekoder och få betalt i bitcoin.
Tyvärr är sidan rätt anonym och det finns en risk att de får stänga möjligheten att betala med kreditkort som många andra tjänster där man kan köpa bitcoin via kreditkort.
Jag brukar normalt sett används Bitstamp och har inte haft några problem. Nu måste jag dock göra någon extra verifiering där. Det ska inte vara några konstigheter, men det tar ett tag.
Jag skulle helst sälja några bitcoins under riden innan detta är klart. Var kan jag sälja 4-5 BTC och få in dem på bankkonto så snabbt som möjligt?
Den totala mängden bitcoin ökar kontinuerligt men kommer aldrig att överstiga 21 miljoner i antal. Penningmängden växer enligt en geometrisk summa vart fjärde år; år 2013 kommer halva penningmängden ha blivit genererad och år 2017 kommer 3/4 ha blivit genererad o.s.v. Allteftersom det totala antalet närmar sig 21 miljoner kommer värdet av bitcoin successivt att uppleva prisdeflation (en ökning i reellt värde) på grund av att inga nya bitcoin längre skapas.
Är detta verkligen sant?.
Den totala mängden bitcoin ökar kontinuerligt men kommer aldrig att överstiga 21 miljoner i antal. Penningmängden växer enligt en geometrisk summa vart fjärde år; år 2013 kommer halva penningmängden ha blivit genererad och år 2017 kommer 3/4 ha blivit genererad o.s.v. Allteftersom det totala antalet närmar sig 21 miljoner kommer värdet av bitcoin successivt att uppleva prisdeflation (en ökning i reellt värde) på grund av att inga nya bitcoin längre skapas.