Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Nej det har med rättigheter att göra. Butiker får inte sälja McDonalds-varor samtidigt som de själva inte är intresserade av att sälja dessa i svenska butiker. McDonalds är en hamburgerrestaurang där tanken är att kunden ska komma dit och beställa. Sibylla går istället och handlar sina varor på ICA. Du får det att låta som om ICA säljer Sibylla-märken när det är tvärtom. Varför skulle jag någonsin äta på Sibylla när jag kan göra exakt samma hamburgare hemma. Exakt samma.
Och varför skulle du någonsin gå och äta på Cafe Opera när du kan laga exak samma sak hemma?
Varför skulle du gå och äta på Svedala gästgifveri när du ändå kan laga exakt samma sak hemma?
Varför skulle du gå och äta på italiensk restaurang när du kan laga exakt samma sak hemma?
Varför skulle du gå och äta på sushirestaurangen när du kan göra exakt samma suschirullar hemma?
Som sagt - du Kan, om du är duktig, laga snoffsig restaurang mat hemma också. Helt själv. Och du kan få det både lika bra, och tillomed bättre hemma.
Men du kan Inte laga McD-burgare hemma.
Du kan inte laga McD-burgare hemma eftersom de är allt för Dåliga. Du kan helt enkelt inte ens hitta någon affär som säljer råvaror med lika dålig kvalitet som McD.
Som jag skrev kan inte ens en lyxrestaurang göra McD-burgare.
Inte ens om du går till världens bästa stjärnkok och ger honom pengar kan han laga en McD-burgare åt dig.
För han vet inte var man handlar så dåliga råvaror, han vet inte hur man får till det hoptryckta usla färdigutseendet.
Man kan endast göra en McD-burgare i ett McD-kök, och med de råvaror de själva gör.
Men Sibylla har samma grund som du själv kan få tag i.
Dvs du och Sibylla utgår från samma grund. Och beroende på personlig omsorg blir det olika bra.
McD-burgarnas gurkor tex - de kan du inte hitta i nån affär. Men Sibylla har samma som du kan köpa i affären.
För McD köper de billigaste o sämsta gurkorna. Sen skär de dem i så smala bitar att det får plats 5 McD-gurkskivor på en vanlig Sibylla-gurkbit (eller din egen).
Samma med tomaterna, o löken etc.
Jag räknade o mätte McD-lökbitar tex sist själv. Och jag räknade till 5 st lökbitar. De lökbitarna var 1 cm "långa."
Jämför med Sibylla som serverar riktiga lökringar. Dvs hela ringen. Och de lägger på en stor portion. Samma med tomaterna. Flera tomater, tjockare bitar än McD. McD-tomaterna är 2 - 3 mm breda ungefär och de lägger typ 1 sån skiva på.
Och titta på reklambilderna på de olika burgarna.
Vems är mest verklighetstrogen?
McD eller Sibylla?
Har du Någonsin sett en McD-burgare som ser likadan ut som på reklamen i verkligheten?
Nej, det har du aldrig.
Men Sibyllas burgare på reklamen ser likadana ut som i verkligheten.
Som sat - du är hjärntvättad av McD-reklamen.
du borde söka dig till någon avprogrammerare ...