2015-07-01, 15:11
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men Sibylla-hatarna verkar ju även hata just det hemlagade också.

Fast visst, hatare kommer ju alltid att vara hatare. Så det är kanske inte så konstigt att de inte bara hatar Sibylla, de hatar hemlagat också. Och eftersom Sibylla enligt dem smakade hemlagat - då är det uppgjort för megahat av all orimlig proportion.

Underligt egentligen, för just "hemlagat brukar ju vanligtvis användas som stämpel på sådant som anses gott, vällagat, med mycket kärlek etc.
Men i detta fallet så använder de "hemlagat" som något negativt.

Skulle Sibyllas hamburgare vara hemlagat, samt anses vara mycket gott och vällagat, hanterat med mycket kärlek etc? Du måste antingen skämta eller leva i en drömvärld. Vad är det som är hemlagat? Knappast brödet, hamburgarna eller korvarna i alla fall. Hemlagat i detta fallet anses vara något negativt just för att Sibyllas mat inte är hemlagat. Att köpa hamburgarbröd, frysta hamburgare, grönsaker, ketchup etc från närmsta matbutik, det gör inte magen "hemlagad".

Jag gillar inte Sibylla, men det beror inte på att det smakar hemlagat. Det är inte ens i närheten av att smaka hemlagat, så illa är det. Inte ens de frysta burgare som man finner i matbutikernas frysdiskar smakar hemlagat, men Sibyllas hamburgare smakar som dessa hamburgare.

Det går att göra hemmagjorda hamburgare som smakar bättre, och det går att frysa in dem och tillaga dem vid ett senare tillfälle för att få dem att smaka bra. Så det borde gå att ordna i ett storkök/centralkök också, för att sedan skicka ut dem till Sibyllas ställen, där de senare får tillagas på plats.
Citera
2015-07-01, 15:20
Medlem
Paddington75s avatar
Sibylla har ingen "egen" smak. Samma burgare/korv/kebab/pommes som alla hörnkiosker och kombo-pizzerior. Ingenting att skilja ut dem från mängden.

Men har med det sagt ingenting emot Sibylla, alls faktiskt. Det är ofta fräscht och när man är sugen är det gott - men aldrig unikt.
Citera
2015-07-01, 17:29
Medlem
Haha satan vad folk är hjärntvättade, det är fan så jag blir mörkrädd!

McDonalds hamburgare är sannerligen inte några riktiga burgare, nog innehåller dom kött alltid. Problemet är bara att det kött som mals ner till hamburgare är resterna från djuret efter att man plockat bort stekarna mm. Det som ligger i hamburgaren är det du kastar till hunden när du ska grilla hemma!

Att kalla Mcdonalds för högkvalitémat är rent absurt. Det är så mycket processerat skit så det finns inte, testa att köpa er en valfri burgare från donken och lämna den framme i två veckor utan att röra den!

Wow, nog för att det kan vara gott att häva i sig ett mål från donken men att kalla det för mat vettefan . Precis lika dumt som att kalla en Billys panpizza för riktig pizza! Nog är det en pizza alltid men det är bara rent skräp jämfört med en pizza bakad från grunden med rediga råvaror!

Hur som helst, OnT: Sibyllas fall till skillnad från giganterna är helt enkelt varumärket och tillgången! Folk vill ha snabb, lättillgänglig mat. Det är anledningen till att jag själv gjort fler köp på någon utav dom 3 större kedjorna än Sibylla. Lång körning och trött om satan, då orkar man inte leta upp en Sibylla, precis som man inte orkar leta upp en pizzeria, utan man svänger in på Donken/Max/BK. Dessutom är det öppet längre osv osv! Finns många fler alternativ för både plånbok såväl som sug. Kolla bara på skillnaden mellan en vanlig gatugrill och donken i Stockholm, nog är det många kunder hos gatugrillen men det är så mycket simplare att stapla in på donken. Snabbare mat, billigare mat, mer lättillgänlig osv.

Folk vill ha enkelhet!

EDIT: Dök upp en väldigt passande bild precis när jag skrivit detta inlägg på fbfeeden: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11222531_916891741689732_890329314817583838_n.jpg? oh=e1f946d5edbe99d39ebcb7e11ff485a2&oe=561BC24B
Senast redigerad av NudityMiles 2015-07-01 kl. 17:36.
Citera
2015-07-01, 17:43
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Haha - tror du verkligen att McD gör sina egna hambrurgare i varje restaurang, till varje ny kund?

McD har Också frysta puckar. De görs i centralkök. Sen plockar varje restaurang upp sina frysta puckar när de ska laga sina burgare. Och när de blivit lagade så ligger de i värmeskåpet ända tills någon kund köper den ...
Hur gör de på Sibylla?
Jo, där ser kunden när kocken plockar upp den frysta burgaren ur frysdisken och steker den.

Vilka hamburgare tror du är dyrast för hamburgerrestaurangen? McDonalds eller Sibyllas?

Tror du verkligen att McDonalds hamburgare är dyrare än Sibyllas - dvs när de köper in dem?

Och om Sibyllas hamburgare är dyrare än McDonalds - vilken tror du innehåller bäst kött?

Det är väl klart som korvspad att McDonalds hamburgare är fryspuckar? Den stora skillnaden är ju inte det, men du verkar ha huvudet upp i röven och inte läsa vad man säger.

Om du går in på typ Konsum och går till frysdisken och plockar upp ett 8-pack frysta färdigpressade "snabburgare" så är DET exakt det du får på Sibylla. Frågan är varför jag ska betala för det på Sibylla när jag kan käka det hemma?

Seriöst, läs vad folk skriver och hitta inte på en massa skit.
Citera
2015-07-01, 17:43
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Wow, nog för att det kan vara gott att häva i sig ett mål från donken men att kalla det för mat vettefan . Precis lika dumt som att kalla en Billys panpizza för riktig pizza! Nog är det en pizza alltid men det är bara rent skräp jämfört med en pizza bakad från grunden med rediga råvaror!

Det är nog ingen som faktiskt kallar McDonalds mat för gourmetmat direkt. Problemet är när folk som TS kallar Sibyllas mat för bland annat "hemlagad", och om man avskyr Sibyllas mat så avskyr man även hemlagat. Då kan man verkligen snacka om att folk kallar Billys panpizza för en riktig pizza. För precis som Billys inte är i närheten av en riktig pizza, så är inte Sibylla ens i närheten av att vara hemlagat.

Det finns gatukök som satsar på riktigt potatismos och liknande, men Sibylla klarar inte ens av det där. Resten är heller inte bra. Men bara för att jag dissar Sibylla så betyder inte det att McDonalds har värsta gourmetmaten, med hög kvalitet etc. Men visst, tro det om du vill.
Citera
2015-07-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är väl klart som korvspad att McDonalds hamburgare är fryspuckar? Den stora skillnaden är ju inte det, men du verkar ha huvudet upp i röven och inte läsa vad man säger.

Om du går in på typ Konsum och går till frysdisken och plockar upp ett 8-pack frysta färdigpressade "snabburgare" så är DET exakt det du får på Sibylla. Frågan är varför jag ska betala för det på Sibylla när jag kan käka det hemma?

Seriöst, läs vad folk skriver och hitta inte på en massa skit.

Och vad tror du donkens burgare är för något om inte färdigpressade snabburgare? Det är bara ren skit som malts ner till en sådan fin sörja att det är som klet. Denna skitsörja pressas och formas sedan för att föreställa kött och säljs sedan som riktiga burgare, trots att skiten knappt innehåller rent kött utan snarare fett och köttrens!
Citera
2015-07-01, 17:51
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Billigare än 100 kr som det skulle kosta med färsk köttfärs.

Intressant, då Stångebro Gatukök i Linköping gör sina burgare just på riktig köttfärs - och en 150g med pommes (då pratar vi en hel jävla tallrik tjocka pommes) och 33cl dricka kostar runt 80 spänn?
Citera
2015-07-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Det är nog ingen som faktiskt kallar McDonalds mat för gourmetmat direkt. Problemet är när folk som TS kallar Sibyllas mat för bland annat "hemlagad", och om man avskyr Sibyllas mat så avskyr man även hemlagat. Då kan man verkligen snacka om att folk kallar Billys panpizza för en riktig pizza. För precis som Billys inte är i närheten av en riktig pizza, så är inte Sibylla ens i närheten av att vara hemlagat.

Det finns gatukök som satsar på riktigt potatismos och liknande, men Sibylla klarar inte ens av det där. Resten är heller inte bra. Men bara för att jag dissar Sibylla så betyder inte det att McDonalds har värsta gourmetmaten, med hög kvalitet etc. Men visst, tro det om du vill.

Finns en jävla massa inlägg i början av tråden(orkade läsa ungefär 4-5 sidor) där det prisas högt om hur McDonals burgare är så goda och välsmakande och innehåller 100% nötkött.
Sibyllas mat är också halvfabrikerat skit så jag säger inget om det, absolut inte, det är svårt att få tag på riktiga hamburgare då det tyvärr inte är lönsamt att köpa in rediga burgare med redigt kött i snabbmatsbranschen, vill man ha RIKTIG burgare så ska man helt enkelt gå till en restaurang.

Det är bara att kolla på hur det ser ut när du ber om en hamburgare från menyn när du går på valfri restaurang(med meny och servitris). Det du får på fatet chockar oftast dom flesta med att se osymmetriskt och annorlunda ut för att folk är vana vid att alla hamburgare ser exakt likadana ut som dom gör på valfri snabbmatsrestaurang!
Citera
2015-07-01, 18:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Och vad tror du donkens burgare är för något om inte färdigpressade snabburgare? Det är bara ren skit som malts ner till en sådan fin sörja att det är som klet. Denna skitsörja pressas och formas sedan för att föreställa kött och säljs sedan som riktiga burgare, trots att skiten knappt innehåller rent kött utan snarare fett och köttrens!

Snälla visa mig vart man kan köpa donkenburgaren och big mac-såsen då? Oh, inte? Nej för det går inte. Klart burgaren är skit, det är fulkött ihoppressat och fryst som sedan tinas upp, men det är inte samma burgare som i Big Burger Pack i frysdisken på ICA. FORTFARANDE.

Till skillnad från Icas hamburgare och "Amerikansk" hamburgardressing som Sibylla erbjuder, som finns överallt och hela tiden. Deras hamburgare är EXAKT det som exempelvis olika hockeylag säljer vid matcher eller som säljs genom luckorna på Folkracefestivaler.

Det är inget speciellt, det smakar exakt likadant och eftersom det finns annat så går man inte dit. Jag gör hellre hamburgare hemma än att köpa på donken, men du tror att jag vill återskapa donken. Nej, det är just exakt det jag inte vill och det kanske lite är det som är Sibyllas problem.
Citera
2015-07-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Snälla visa mig vart man kan köpa donkenburgaren och big mac-såsen då? Oh, inte? Nej för det går inte. Klart burgaren är skit, det är fulkött ihoppressat och fryst som sedan tinas upp, men det är inte samma burgare som i Big Burger Pack i frysdisken på ICA. FORTFARANDE.

Till skillnad från Icas hamburgare och "Amerikansk" hamburgardressing som Sibylla erbjuder, som finns överallt och hela tiden. Deras hamburgare är EXAKT det som exempelvis olika hockeylag säljer vid matcher eller som säljs genom luckorna på Folkracefestivaler.

Det är inget speciellt, det smakar exakt likadant och eftersom det finns annat så går man inte dit. Jag gör hellre hamburgare hemma än att köpa på donken, men du tror att jag vill återskapa donken. Nej, det är just exakt det jag inte vill och det kanske lite är det som är Sibyllas problem.

Nej det går inte att köpa ute på gatan för att dom vill "skydda sitt varumärke" när det är så gott som(inte helt och hållet dock) samma skit som du kan köpa i frysdisken. Dom har några få knep för att få sin egendomliga donkensmak, t ex hur deras pommes förbereds eller dom flottiga bröden. Och ja, dressingen, som är relativt enkel att hitta recept på via nätet. T o m deras läsk är speciella fuskkoncentrat som gör att läsken du köper på donken inte smakar som varesig riktig läsk eller den du finner i läskautomaten på andra ställen.

Vi verkar ju vara överrens om att både Sibyllas mat och McDonalds mat är ren skit. Skillnaden mellan dom två är att Sibylla har samma tillverkare som Svensson medans donken har köpt upp egna tillverkare för att kunna marknadsföra sina produkter som något exklusivt som du inte kan köpa i frysdisken. Det är en illusion för att folk ska tycka att deras mat är just speciell och inte går att köpa själv, vilket är värre lurendrejeri än det Sibylla bedriver när dom köper färdigmat som är enkel för Svensson att köpa själv...

Hur som haver är inget av dom två riktiga burgare. Det jag ville få fram när jag citerade dig är att det är samma skit, bara det att ena skiten är tillverkat i donkenuppköpta fabriker för att ge köparen en illusion av någon sorts exklusivitet! Som sagt har dom några små smakknep men skiten dom serverar är i grunden på samma nivå eller lägre som det som går att köpa i lokala frysdisken. Men som sagt, märkesexklusiva smakknep i små former det har dom, absolut. Donken smakar som donken helt enkelt. Men dom marknadsför det som något bättre än vad det egentligen är genom att använda sig av dessa småknep.
Senast redigerad av NudityMiles 2015-07-01 kl. 18:55.
Citera
2015-07-01, 18:58
Bannlyst
Citat:
Nej det går inte att köpa ute på gatan för att dom vill "skydda sitt varumärke" när det är så gott som(inte helt och hållet dock) samma skit som du kan köpa i frysdisken. Dom har några få knep för att få sin egendomliga donkensmak, t ex hur deras pommes förbereds eller dom flottiga bröden. Och ja, dressingen, som är relativt enkel att hitta recept på via nätet. T o m deras läsk är speciella fuskkoncentrat som gör att läsken du köper på donken inte smakar som varesig riktig läsk eller den du finner i läskautomaten på andra ställen.

Vi verkar ju vara överrens om att både Sibyllas mat och McDonalds mat är ren skit. Skillnaden mellan dom två är att Sibylla har samma tillverkare som Svensson medans donken har köpt upp egna tillverkare för att kunna marknadsföra sina produkter som något exklusivt som du inte kan köpa i frysdisken. Det är en illusion för att folk ska tycka att deras mat är just speciell och inte går att köpa själv, vilket är värre lurendrejeri än det Sibylla bedriver när dom köper färdigmat som är enkel för Svensson att köpa själv...

Hur som haver är inget av dom två riktiga burgare. Det jag ville få fram när jag citerade dig är att det är samma skit, bara det att ena skiten är tillverkat i donkenuppköpta fabriker för att ge köparen en illusion av någon sorts exklusivitet! Som sagt har dom några små smakknep men skiten dom serverar är i grunden på samma nivå eller lägre som det som går att köpa i lokala frysdisken.

Sibylla VAR jävligt bra och gott innan. Var i Jönköping senast där det stod en Abdullah och tillagade skiten . sliskigt och vidrigt men godare än alla andra ställen enligt mig.

problemet är att det är svartskallar som har varenda jävla matställe där dom pissar i oss som äter gris. lagar gris mat så att säga xD
Citera
2015-07-01, 18:59
Bannlyst
Men Sibyllas hamburgare är ingenting speciellt!! Du hittar ju samma "skit" på ica.

Donken däremot, processerat skit - mycket fin specialité.

Inte käkat på något av dessa ställena på över 10 år, men McDonalds har uppenbarligen lyckats med sin marknadsföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in