2015-07-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Där var arbetskompisarna och såg Lisa gå runt hörnet till baksidan.
Kan man säga att LH hade otur? Hon kunde väl egentligen ha åkt innan kompisarna i bilen åkte, eller innan hennes kollega åkte iväg med andra moppen. GM måste ha varit väldigt snabb och observant om han upptäckte att hon var själv kvar.
2015-07-01, 21:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är väl ingen efterkonstruktion att man spärrar av en brottsplats på direkten för att ha färska och heta spår att söka på . Alla som har erfarenhet av att söka efter spår vet att ju tidigare du får en sök eller spårhund på spåret desto större chans att lyckas . Det har väl inget att göra med om man nu vet svaret att göra . Tycker jag säger sig självt att man alltid har bättre chans att hitta bra spår ju snabbare man börjar . Och framför allt innan alla andra har trampat i spåren . Helt klockrent i mitt sätt att se det hela . Rätta mig gärna om jag har fel ....

Vad har du tänkt dig för spårhund – lämplig att söka spår efter bil?

Kom nu inte dragandes med ”handsken” igen.
2015-07-01, 21:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan man säga att LH hade otur? Hon kunde väl egentligen ha åkt innan kompisarna i bilen åkte, eller innan hennes kollega åkte iväg med andra moppen. GM måste ha varit väldigt snabb och observant om han upptäckte att hon var själv kvar.
Vad menar du?
2015-07-01, 21:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Där var arbetskompisarna och såg Lisa gå runt hörnet till baksidan.
Ja, men sedan låste arbetskompisarna, gick till den enas bil och körde i väg till en busshållplats - medan LH fortfarande befann sig bakom kaféet: Hon kan här antas ha haft flera saker att göra: Klä på sig överdragsbyxor inför färden hemåt, gräva fram mopednyckeln, se över mopedpackningen, sms:a hem. - Innan hon var klar hade hennes kollegor redan hunnit en bra bit på väg. Och innan LH hann ta hand om sin plastpåse kan hon ha hört ljud; kanske undrat om kollegorna kommit tillbaka, eller hon behöver bara ha gått mot gavelsidan för att kika runt hörnet.
2015-07-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
LH hittades ju också på kvällen. Bilden är tagen då det fortfarande var ljust ute.

Bilden där det påstods att LH fanns i baksätet på en polisbil Är från den först häktningen i Skövde.
Man placerar inte en död människa i en polisbil. Det är ett makabert påstående, det måste visas respekt även för avlidna.
2015-07-01, 21:41
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Att det var otur för Lisa att hon var sist kvar. Hade hon åkt innan de i bilen åkte, hade kanske inte GM slagit till. GM kan väl inte ha vetat innan att Lisa skulle åka sist. Att Lisa åkte sist var nog mer slumpmässigt.

Gällande vädret har det påståtts att det var dåligt väder den aktuella tidpunkten. Är det någon som vet vad som menas med detta. Jag antar att det blåste, men regnade det också?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-01 kl. 21:43.
2015-07-01, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men sedan låste arbetskompisarna, gick till den enas bil och körde i väg till en busshållplats - medan LH fortfarande befann sig bakom kaféet: Hon kan här antas ha haft flera saker att göra: Klä på sig överdragsbyxor inför färden hemåt, gräva fram mopednyckeln, se över mopedpackningen, sms:a hem. - Innan hon var klar hade hennes kollegor redan hunnit en bra bit på väg. Och innan LH hann ta hand om sin plastpåse kan hon ha hört ljud; kanske undrat om kollegorna kommit tillbaka, eller hon behöver bara ha gått mot gavelsidan för att kika runt hörnet.
Och sen? Jag vill höra fortsättningen. Spännande...
2015-07-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
LH hittades ju också på kvällen. Bilden är tagen då det fortfarande var ljust ute.

Vilken bild??
2015-07-01, 21:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja man spärrar av en brottsplats direkt om man vet att det är en brottsplats.
Men vilken brottsplats menar du att man skulle spärrat av på söndag kväll?
Det är först på måndagen som det klassas som en särskild händelse(dvs att man misstänker brott).
Hur polisen brukat hundar kan jag inte svara på men jag utgår från att de sattes in tidigt och att man utgick från caféet.

Är inte cafeét och intilliggande omgivningar den troliga brottsplatsen om LH setts gå runt hörnet och mopeden står kvar där och LH därefter är spårlöst borta därifrån . Oavsett om det är särskild händelse eller inte så hade det varit lämpligt att inte låta massa folk att ränna runt där . i mina ögon så var det väl en särskild händelse redan söndag kväll . Ingen trodde väl ens på söndagskvällen att LH försvunnit av sig själv bara för skojs skull ....
2015-07-01, 21:48
Medlem
jag kasnek är helt ute och cyklar, men nåt säger mig att GM var ute efter cafeägarens dotter och tog fel på tjej, pga hjälmen. kan det ha varit så att cafeägaren varit i dispyt med litauerna alt snackat skit om dem och skyllt stölder i bygden på dem? GM hämnas genom att skrämma upp dottern, som visar sig vara LH och så spårar det ur. är det alltför långsökt?
Angående att yppandeförbud och sekretess hållts noggrannt tror jag tyvärr beror på att kvarlevorna var så hårt åtgångna att man gör detta av respekt för familjen.
2015-07-01, 21:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Att det var otur för Lisa att hon var sist kvar. Hade hon åkt innan de i bilen åkte, hade kanske inte GM slagit till. GM kan väl inte ha vetat innan att Lisa skulle åka sist. Att Lisa åkte sist var nog mer slumpmässigt.

Gällande vädret har det påståtts att det var dåligt väder den aktuella tidpunkten. Är det någon som vet vad som menas med detta. Jag antar att det blåste, men regnade det också?
Jag håller med om att Lisa hade otur i många avseenden. Vad menar du med att GM måste ha varit väldigt snabb och observant? Det regnade inte på Skövde flygplats.
2015-07-01, 21:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad har du tänkt dig för spårhund – lämplig att söka spår efter bil?

Kom nu inte dragandes med ”handsken” igen.

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av att söka efter saker med hund men jag utgår från din inställning att den inte är så stor . Handsken har säkert inte ett skit med saken att göra . Eftersom den inte fanns där på söndagskvällen . Andra spår hade varit mer intressanta att hitta . Och gör dig inte lustig över att man skulle använda en hund att söka bilar . Jag kan tala om för dig att en hund kan känna och följa spåret efter en cykel om man har tagit i däcken med en hand . Den kan till och med känna vilket håll cykeln har åkt . Så dissa aldrig en hunds förmåga att hitta och följa ett spår

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in