2015-06-23, 20:02
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Den islam-propagandistiska agendan DEFINIERAR synonymiteten.

Pådyvlande teism har ju en helt egen semantik.
Antingen saknar en kunskap eller är en islamofob. Genom att använda dessa begrepp försöker försvarararen slingra sig undan.
Citera
2015-06-30, 12:09
Medlem
Bogomils avatar
Jag bumpar denna tråd som en del av en (öppen) agenda för möjligen att kunne höja debatt-nivån omkring den pådyvlande abrahamism. Denna debatt har på senare tiden sjunkit mer och mer till nivån av såpbox-predikande från pådyvlande abrahamisk håll, vilket egentligen är absurd på ett debattforum och mera lämplig för klotterväggs-teologi.
Citera
2015-06-30, 15:00
Medlem
Skriuws avatar
[quote=ConcreteRose|53742023]
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw

Men är du schizofren eller? Det var ju du som skrev att det är det matematiska språket som räknas, och Koranen är vetenskaplig, matematisk och andlig. ge dig, du har ingenting att komma med
Koranen är varken matematisk eller vetenskaplig utan filosofisk. Sen att muslimer gärna vill skryta med algebra osv är en annann femma. Det kom araberna på så fort dom behövde ta betalt för saker, araber och det judiska folket är oskiljbara när det gäller sånt. Finns mycket att komma med för övrigt men tveksamt om det är mödan värt på ett såpass programerat sinne som ditt.
Citera
2015-07-01, 11:05
Medlem
Svar till PecsPerfetion

Man blir så trött på alla dessa förnekare..... En kristen skall inte bevisa att gud finns. Det är den som säger att han inte finns som skall bevisa det. Bibeln är ett tilltal.... du behöver inte svara.
Om den så kallade fredens religion islam finns fakta som visar dess stora förfalskningar på många ställen om du är intresserad. Den är ovetenskaplig till skillnad från kristendomen som ingen vetenskapsman förnekar upphov till. Arkeologiska fakta visar vad du vill veta. Om Jesu levnad som historisk person. Bibeln är ingen förfalskning och så vidare. Däremot evangeliet är en fråga om tro. Det kan man inte bara snacka om på detta forum då inte så många är insatt i det. Du kan ju inte tro på något du inte vill.... eller hur. Börja här till exempel.....https://www.youtube.com/watch?v=Zd9lIuUjPs0

Adjö
Senast redigerad av avatar123098 2015-07-01 kl. 11:11.
Citera
2015-07-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avatar123098
Svar till PecsPerfetion

Man blir så trött på alla dessa förnekare..... En kristen skall inte bevisa att gud finns. Det är den som säger att han inte finns som skall bevisa det. Bibeln är ett tilltal.... du behöver inte svara.
Om den så kallade fredens religion islam finns fakta som visar dess stora förfalskningar på många ställen om du är intresserad. Den är ovetenskaplig till skillnad från kristendomen som ingen vetenskapsman förnekar upphov till. Arkeologiska fakta visar vad du vill veta. Om Jesu levnad som historisk person. Bibeln är ingen förfalskning och så vidare. Däremot evangeliet är en fråga om tro. Det kan man inte bara snacka om på detta forum då inte så många är insatt i det. Du kan ju inte tro på något du inte vill.... eller hur. Börja här till exempel.....https://www.youtube.com/watch?v=Zd9lIuUjPs0

Adjö
Detta var dagens skämt. Är du verkligen seriös?
Citera
2015-07-01, 11:51
Medlem
Ha ha Kizz
.... en del behöver inte mycket för att bli roade. Då har ju du fått din glädjestund i dag, och jag är nöjd att ha spritt lite glädje i denna trista tid.
Adjö
Citera
2015-07-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ha ha Kizz
.... en del behöver inte mycket för att bli roade. Då har ju du fått din glädjestund i dag, och jag är nöjd att ha spritt lite glädje i denna trista tid.
Adjö
Ja,tack för att du sprider glädje.
Du var alltså seriös i dina påståenden om kristendomen? Ta dom gärna i lämplig tråd,så kan vi diskutera lite.
Citera
2015-07-01, 12:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Koranen är varken matematisk eller vetenskaplig utan filosofisk.

Ja, Koranen är en metafysisk spekulation.

Däremot saknar den båda funtionell logik och epistemologi som en manifestation av "filosofi". Den är snarare anti-logisk och anti-epistemisk.
Citera
2015-07-01, 13:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Adjö

Ditt bevisbörda-jonglerande/-trams är inte roligt. Det är tragikomisk.
Citera
2015-07-01, 13:27
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ja, Koranen är en metafysisk spekulation.

Däremot saknar den båda funtionell logik och epistemologi som en manifestation av "filosofi". Den är snarare anti-logisk och anti-epistemisk.
Vet du vad Bogomil, du har rätt! Jag var för snäll och klassade koranen ett par snäpp högre än den förtjänar. Även jag låter det goda hjärtat löpa amok ibland!
Citera
2015-07-01, 14:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vet du vad Bogomil, du har rätt! Jag var för snäll och klassade koranen ett par snäpp högre än den förtjänar. Även jag låter det goda hjärtat löpa amok ibland!

Det gäller att gå rakt till pudelns kärna.

Iövrigt är islam redan rationellt ... och på ett enkelt sätt ... motbevisat i och med "vattendelnings-frågan" (som ... om du inte är bekant med den ... jag gärna skisserar igen på förfrågan).
Citera
2015-07-01, 16:06
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Det gäller att gå rakt till pudelns kärna.

Iövrigt är islam redan rationellt ... och på ett enkelt sätt ... motbevisat i och med "vattendelnings-frågan" (som ... om du inte är bekant med den ... jag gärna skisserar igen på förfrågan).
Jag klarar mig, koranen är motbevisad genom fundamental fysik flera gånger om men på dom nivåerna är det ingen ide att diskutera med en muslim. T.o.m en muslimsk teist drar sig för att förklara det för en annan muslim och det säger väl nästan allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in