2015-07-01, 01:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Kan tro det, kulturen det viktigaste. Ja den ger ju mat på bordet och inkomster till nationen.
Glimten i ögat??
De resonerar som en kvinna, så du passar väl in i feminismens irrläror.

Ja, för mig ger den faktiskt mat på bordet.

Och jag skulle nog säga att ABBA har gjort mer än de flesta andra för Sverige som nation.

En nation utan kultur är inget jag skulle vilja leva i i alla fall.
Citera
2015-07-01, 01:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Ja, för mig ger den faktiskt mat på bordet.

Och jag skulle nog säga att ABBA har gjort mer än de flesta andra för Sverige som nation.

En nation utan kultur är inget jag skulle vilja leva i i alla fall.

Enligt din ideologiska kamrat har ju Sverige ingen kultur
Citera
2015-07-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så... vita mäns fel alltså.

Ok så du anser att kvinnors löner ska höjas samtidigt som de ska jobba mindre. Hur ska man då får mer skatreinkomster utan att vita män jobbar mer. För "lönegapet" är ju vita mäns fel det med. Vi måste beskatta vita män mer än andra. Och det är väl på tiden med tanke på hur mycket som är vita mäns fel?

Det duger inte att gnöla pm lönegapet utan att föreslå något sombdu gör. Du tror att det räcker med en luddig avsiktsförklaring att någonstans göras åt vita män.

Så visst är man "rasistsvin" om man inte vill ha en särskild skatt på vita män? Hur ska du annars få ihop det med lönegapet?

Ja, jag vet.... nu kommer du att springa och gömma dig med "men jag har inte sagt...". Jo det har du. Du har påstått att vita män som parasiter har för mycket. Det är vad "lönegapet" handlar om.

Jag fattar inte hälften av vad du svamlar om längre. Du har en fantastisk diskussionsteknik där du själv berättar vad alla tycker, oavsett vad dom skriver. Tror det är enklast att du diskuterar vidare med dig själv framöver då du ändå redan sitter och svarar också. Lycka till!
Citera
2015-07-01, 02:18
Medlem
Citat:
Finn det något vita män gjort bra?
...eller allt är skit?

Finns det något som färgade män gjort dåligt?
...eller allt är bra?

Ja det finns det.
Nej det är det inte.

Ja det finns det.
Nej det är det inte.

Citat:
Jaha, varför?

Orkar inte sitta och förklara ironi för dig. Tror det skulle vara både meningslöst och enormt tidskrävande.
Citera
2015-07-01, 09:11
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Könsfascist, är det ens ett ord?
Feminister är duktiga på att hitta på nya ord.

Nyspråk kallade Orwell det.

Och man vill ju inte vara sämre än feminister.
Citat:
Jag har redan förstått att du anser att de som inte har samma syn som dig på saker är osakliga.
Nej, det tycker jag inte. Jag tycker osakliga människor är osakliga.

Ett klockrent exempel på en osaklig person:
Citat:
Du får gärna länka till dina fakta så länge de inte är viktade då det betyder godtycke och tolkning enligt mig.
Kräver "oviktad fakta" säger personen som klippte och klistrade från Medlingsinstitutet.
Citat:
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Ja, undrar varför.

Kan du förklara? Jag frågade det nyligen här: (FB) Män lider mer i västvärlden än kvinnor. Här har ni en kompilation med källor.

Det enda jag kan komma på är att ni anser kvinnor vara svaga våp som är oförmögna att ta hand om sig själva.
Citat:
Det är ingen dåligt mörk värld du målar upp för de stackars männen. Det ter sig ju otroligt att någon ens klarar sig till vuxen ålder och/eller inte är urfattig ekonomiskt.
Nej, det finns fortfarande hopp.

Men du har rätt i att män är uteliggare och skuldsatta i större utsträckning än kvinnor, men trots det satsas det särskilt på kvinnors skuldsättning och kvinnors hemlöshet.
Citera
2015-07-01, 09:13
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja det finns det.
Nej det är det inte.

Ja det finns det.
Nej det är det inte.

Orkar inte sitta och förklara ironi för dig. Tror det skulle vara både meningslöst och enormt tidskrävande.

Nä, det är väl över min förmåga.
Att hata vita män som skapat i princip allt du använder och dagligen brukar är mer i din förmåga.
Där ingår då din far, farfar, morfar och de män innan dem i den tacksamma buketten.

Hoppas männen lär sig av sina misstag.
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-07-01 kl. 09:16.
Citera
2015-07-01, 09:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Feminism handlar inte om manshat
Jag har ställt frågan tidigare:

Hur mycket hat skall det tolereras från en ideologi innan den anses hatisk?

Skulle du tolerera att något av våra partier hade "Judar skall omskolas" i sitt partiprogram?

Skulle du tolerera att vice statsministern sa att alla problem i världen orsakas av Judar?
Citera
2015-07-01, 09:51
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ja, jag gillar t.ex. en massa populärkultur som vita män skapat.
Det var ju bra. Populärkultur är viktigt.

Men Zara Larsson tycker att dessa vita män skall kvoteras bort till förmån för henne: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/zara-larsson-besviken-ar-jag-ens-med-pa-bravalla/

Robbie Williams har ju bara glidit på en räkmacka och förtjänar inte att uppträda, medan duktiga Zara Larsson minsann är förtryckt.

Självklart skall man vara en huvudakt på en festival när man har fyllt 17 år. Är inte alla det?

Varenda jävla musikfestival blir angripen av feminister. VARENDA EN: http://www.politism.se/genusfolket/go/
Citera
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
Nej. Det är inget WTproblem, det är ett BrownTproblem.
Finns undersökningar som visar att araber och afrikaner är de mest främlingsfientliga. Länder som styrs av dessa kan inte heller påstås vara feministiska eller präglas av ömsesidig respekt mellan folkgrupper. Nu pågår en import därifrån hit och människorna tar med sig sina åsikter och värderingar. Inte gillar de invandrare av annan etnicitet här i Sverige heller. Se på kurdklanen i Malmö som skulle vräka ner västafrikanen från en gångbro och på alla etniskt homogena kriminella gäng.
....och, generellt, hur varierar kvinnornas frihet mellan de olika folkgrupperna i Sverige. WTprolem? Och fruimporten.....har du problem med svenska män med fruar av annan etnicitet? Annars är den största mängden importfruar från västra Asien, inte östra, och importörerna av dessa tillhör inte WTkategorin.
Förstår inte hur man kan beskylla vita så här, när man jämför med andra grupper.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Ni på Flashback är emot feministerna som vill ha lika lön osv, men för feministerna som blir arga på fitness osv, som blir arga på träning, och ja är feta.
Citera
2015-07-01, 09:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ni på Flashback är emot feministerna som vill ha lika lön osv, men för feministerna som blir arga på fitness osv, som blir arga på träning, och ja är feta.
Vad babblar du om?

Är du inte själv på Flashback förresten?
Citera
2015-07-01, 10:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nä, det är väl över min förmåga.
Att hata vita män som skapat i princip allt du använder och dagligen brukar är mer i din förmåga.
Där ingår då din far, farfar, morfar och de män innan dem i den tacksamma buketten.

Hoppas männen lär sig av sina misstag.
Måste man älska alla män? Jag är säker på att även feminister tycker det finns några män som gjort fantastiska saker.
Jag tycker tillexempel data och internet är bästa uppfinningen och det var gjort av män.
Du kanske skulle säga hjulen är bästa uppfinningen men kan inte hålla med om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in