2015-07-01, 10:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Måste man älska alla män? Jag är säker på att även feminister tycker det finns några män som gjort fantastiska saker.
Jag tycker tillexempel data och internet är bästa uppfinningen och det var gjort av män.
Du kanske skulle säga hjulen är bästa uppfinningen men kan inte hålla med om det.

Nej man måste inte älska alla män, men älskar man som man inte alla kvinnor är man kvinno hatare
Citera
2015-07-01, 10:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej man måste inte älska alla män, men älskar man som man inte alla kvinnor är man kvinno hatare
Ja med. Det känns lite som med feminismen att män ska försöka tycka om kvinnor som dom egentligen inte gillar.
Jag kan säga både bra och dåliga saker som män har gjort även kvinnor. Tycker tillexempel inte om smartphones, övervakning, och tycker människor är för lata och kör för mkt bil vilket bidrar till sjukdom. Allt det var gjort av män.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-01 kl. 10:41.
Citera
2015-07-01, 10:52
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Måste man älska alla män? Jag är säker på att även feminister tycker det finns några män som gjort fantastiska saker.
Jag tycker tillexempel data och internet är bästa uppfinningen och det var gjort av män.
Du kanske skulle säga hjulen är bästa uppfinningen men kan inte hålla med om det.

Jag har aldrig påstått att man måste älska alla män. Men män som grupp är helt enkelt enastående kreativa, innovativt och produktiva. Grenar som gynnat inte minst kvinnor. Kvinnor kommer på efterkälken men har andra kvaliteter som uppskattas, inte minst av oss män.

Vad gäller uppfinningar så är i princip alla uppfunna, producerade och förbättrade av män. Vilka som tjänat människan bäst är svårt att säga men hjulet, boktryckarkonsten, penicillin och även datorer och internet intar en huvudposition.

Med bakgrund av detta är det fullständigt obegripligt och orationellt att hata vita män som grupp.

Vilket fått till följd för många med mig att hata feminister.
Citera
2015-07-01, 10:55
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ja med. Det känns lite som med feminismen att män ska försöka tycka om kvinnor som dom egentligen inte gillar.
Jag kan säga både bra och dåliga saker som män har gjort även kvinnor. Tycker tillexempel inte om smartphones, övervakning, och tycker människor är för lata och kör för mkt bil vilket bidrar till sjukdom. Allt det var gjort av män.

Då gillar du inte hammare, yxor, knivar eller rep heller? För dem kan man döda människor med.
Citera
2015-07-01, 10:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jag har aldrig påstått att man måste älska alla män. Men män som grupp är helt enkelt enastående kreativa, innovativt och produktiva. Grenar som gynnat inte minst kvinnor. Kvinnor kommer på efterkälken men har andra kvaliteter som uppskattas, inte minst av oss män.

Vad gäller uppfinningar så är i princip alla uppfunna, producerade och förbättrade av män. Vilka som tjänat människan bäst är svårt att säga men hjulet, boktryckarkonsten, penicillin och även datorer och internet intar en huvudposition.

Med bakgrund av detta är det fullständigt obegripligt och orationellt att hata vita män som grupp.

Vilket fått till följd för många med mig att hata feminister.

Jag vet inte hur många feminister som verkligen hata män eller bara uttrycka frustration.
Jag kan inte hålla med om att alla uppfinningar och män som grupp är bra.
Vad som är värdefullt för kvinnor är kanske inte alltid samma.
Citera
2015-07-01, 11:00
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Då gillar du inte hammare, yxor, knivar eller rep heller? För dem kan man döda människor med.
Jo, men anledningen att jag inte gillar smartphones är för man känner att det är bättre med en dator som är mer inriktad på prestanda än att det ska vara flashigt.
Sen tycker man fortfarande det är viktigt med socialt samspel. Djur, människor och naturen som gör att människor känner att deras liv är värdefullt
Jag gillade Windows XP. Det var enkelt, alla nya operativsystem Microsoft har gjort är uppmärksamhetssökande tramsigt efter det
Kanske skulle göra ett seriöst någon gång
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-01 kl. 11:08.
Citera
2015-07-01, 11:10
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Jag vet inte hur många feminister som verkligen hata män eller bara uttrycka frustration.
Jag kan inte hålla med om att alla uppfinningar och män som grupp är bra.
Vad som är värdefullt för kvinnor är kanske inte alltid samma.

Nähä, vilka är inte bra?
Citera
2015-07-01, 12:31
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nähä, vilka är inte bra?

Många datorprogram.
Man skulle kunna ha ett märke eller stämpel som innebär att programmvaran är fritt från all övervakning och spionprogram
Det skulle sälja mkt. Så det behöver inte vara öppen källkod
Citera
2015-07-01, 12:58
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Jo, men anledningen att jag inte gillar smartphones är för man känner att det är bättre med en dator som är mer inriktad på prestanda än att det ska vara flashigt.
Sen tycker man fortfarande det är viktigt med socialt samspel. Djur, människor och naturen som gör att människor känner att deras liv är värdefullt
Jag gillade Windows XP. Det var enkelt, alla nya operativsystem Microsoft har gjort är uppmärksamhetssökande tramsigt efter det
Kanske skulle göra ett seriöst någon gång

Lite tungt att dra med en dator ut på stan. Lite lättare då att nöja sig med den lägre prestandan och vikten i en smartphone.
Citera
2015-07-01, 13:03
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Lite tungt att dra med en dator ut på stan. Lite lättare då att nöja sig med den lägre prestandan och vikten i en smartphone.
Finns inget speciellt syfte att ha en dator ute på stan utan räcker med vanlig telefon då eller kan ta det när du kom hem.
Det är ett problem att människor går med telefoner hela tiden
Dessutom är det skadligt med för mkt strålning från mobiltelefoner. I Frankrike har man t.ex förbud för barn att använda surfplattor
Dessa telefoner används för att övervaka och kartlägga människor
Citera
2015-07-01, 13:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ungefär som rasister då.

Vad är kvinnor frustrerade över, förresten?

Inte tillräckligt curlade? Vill ha mer skattebidrag än vad de redan får? Vill bli satta på en högre piedestal?

Hade JAG varit kvinna hade jag varit frustrerad över att bli dumförklarad av feminister hela tiden.

De (få) tjejer jag pluggade Datavetenskap med klarade sig utmärkt själva och har sedan haft en lysande karriär.

Ingen behövde kvotera in dem till nånting.
Citera
2015-07-01, 13:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Finns inget speciellt syfte att ha en dator ute på stan
Och det bestämmer du?

Jävligt konstig konversation ni har.

Men om man tänker att du är feminist, så är det kanske inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in