2015-06-29, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag som tjatar om att alla problem i Afrika är vita mäns fel? Hela första stycket i ditt inlägg handlar ju om att du som feminist eller feministsympatisör anser att allt är vita mäns fel.

Sjukvården behöver pengar för att betala ut högre löner. Vita män som slöar och inte betalar in tillräckligt med skatt. Vita mäns fel. Men om vita mäns skulle jobba merboch hårdare så skulle de ökade inkomsterna vara orättvisa och att stjäla från kvinnor. Detta är vad du tycker.

Håller man inte med om det så är man "rasistsvin".

Ja, det är ju i stort sett det enda du tjatar om i alla dina inlägg, så även i detta.
Om du tog dig tid att läsa vad du svarar på istället så skulle du se att det inte står någon stans att allt är vita mäns fel. Inte heller har jag kallat någon rasistsvin. Dock är jag övertygad om att du är en person som gillar att känna dig drabbad och förfördelad så fortsätt gärna att tolka saker så som passar din självömkelse bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, du kan inte länka därför att det inte finns någon fakta som stämmer med din världsbild.

Stackars din son.

Du vet lika väl som mig att det finns hur mycket fakta som helst som passar min världsbild men då du ändå tolkar den som det passar dig och vill ha kraftigt viktade siffror så är det helt bortkastat att länka dom.
Tack för omtanken om min eventuelle son, om jag nu har någon, vilket inte du har en aning om. Du behöver inte oroa dig. Då jag står för en öppen syn på saker, inte gillar att generalisera och vara inskränkt så kommer han vara väl skyddad mot personer som dig.
Citera
2015-06-29, 01:37
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du vet lika väl som mig att det finns hur mycket fakta som helst som passar min världsbild men då du ändå tolkar den som det passar dig och vill ha kraftigt viktade siffror så är det helt bortkastat att länka dom.
Vad bekvämt.
Citat:
Tack för omtanken om min eventuelle son, om jag nu har någon, vilket inte du har en aning om. Du behöver inte oroa dig. Då jag står för en öppen syn på saker, inte gillar att generalisera och vara inskränkt så kommer han vara väl skyddad mot personer som dig.
Öppen syn, inte gillar att generalisera och vara inskränkt? Du är för rolig. Låt mig citera ditt första inlägg i tråden:
Citat:
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!
Kan det bli mer tunnelseende, generaliserande och inskränkt?
Citera
2015-06-29, 01:46
Medlem
GanjaFarfars avatar
Att vara rasist i dagens samhälle är ju detsamma som att vara invandringskritisk så jag antar att det är vad du syftar till.
Och anledningen till att många både är "antifeminister" och kritiska till dagens invandringspolitik är för att man bygger sina åsikter kring logik och fakta när det gäller bägge frågorna.
Citera
2015-06-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Att vara rasist i dagens samhälle är ju detsamma som att vara invandringskritisk så jag antar att det är vad du syftar till.
Och anledningen till att många både är "antifeminister" och kritiska till dagens invandringspolitik är för att man bygger sina åsikter kring logik och fakta när det gäller bägge frågorna.

Fel. Att vara "rasistsvin" är att vara vit man. Hört talas om "strukturell rasism"? Du kan hylla kebabtekniker hur mycket som helst och ändå vara "rasistisk".
Citera
2015-06-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ja, det är ju i stort sett det enda du tjatar om i alla dina inlägg, så även i detta.
Om du tog dig tid att läsa vad du svarar på istället så skulle du se att det inte står någon stans att allt är vita mäns fel. Inte heller har jag kallat någon rasistsvin. Dock är jag övertygad om att du är en person som gillar att känna dig drabbad och förfördelad så fortsätt gärna att tolka saker så som passar din självömkelse.

Ta det lugnt nu. Du medger att afrikaner har en viss skuld för allt dödande i Afrika, men vita mäns fel också. Som vanligt. "Rasistsvin" är vedertaget i tråden efter Disciplinas inlägg. Tittar du på dem så inser du att hon är mer påläst än du. Dessutom är hon rasifierad kvinna och du är vit man. Passa sig noga när du vill skuldbelägga svarta kroppar.

Så jag är ett "rasistsvin" som känner sig drabbat. Precis som de flesta "rasistsvin" antar jag.

Det finns inte många tolkningar man kan göra av att allt ska vara vita mäns fel. Hur tolkar du det när nazister säger att judar harm skuld i allt?
Citera
2015-06-29, 11:03
Medlem
Citat:
Och den hänvisar till Global Gender Gap Report!

För helvete, är alla dumma i huvudet?

Jag tappar fan tron på mänskligheten ibland.

Global Gender Gap Report MÄTER INTE JÄMSTÄLLDHET!

(FB) Finland, mer jämnställt än Sverige

Förresten, varför måste vi inte ta tag i kvinnors våld mot män?

Den här tråden har pågått ett tag nu men du verkar inte ha fattat vad det handlar om ändå.

Oavsett hur riktiga dina argument är så är du ändå ett "rasistsvin".
Förstår du inte det så är du hopplöst ute.

CherryJul ställde en fråga i tråden om hur det hänger ihop. Svaret är att vara feminist är att vara antivit.
Citera
2015-06-29, 21:38
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
skitsnack det om det finns nån som tycker dem är offer så är det precis vita hetro, Sd. Dem som inte förstår att dem har makten, kan inte fatta hur andra har det som har det sämre. Så klaga inte

så mycket aggresivitet och varför? Vad är poängen ni förstör bara ert eget liv

Tycker att feminister har ganska för mycket makt och använder den dessutom fel. Förstör inte bara sitt eget liv, utan även andras. Dessutom ett av världens bästa land.

Det kan inte jag fatta!

Och visst ska jag fortsätta klaga.
Citera
2015-06-30, 01:52
Medlem
Citat:
Vad bekvämt.

Öppen syn, inte gillar att generalisera och vara inskränkt? Du är för rolig. Låt mig citera ditt första inlägg i tråden:
Kan det bli mer tunnelseende, generaliserande och inskränkt?

Ja, ungefär lika bekvämt som att vikta siffror till det passar en själv.
Nu behöver man ju inte vara det du räknar upp bara för att man har en annorlunda syn på saker än dig. Inte för att det är direkt viktigt men du är medveten om att den stora majoriteten av samhället ser dig som den inskränkte och generaliserande när det gäller den här frågan?
Fast öppen som jag är så tycker jag du har all rätt till dina åsikter. Det finns säker bakomliggande orsaker och anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Hahaha... Ett begrepp, okänt i feministiska kretsar, va?

Så han är en förklädd feminist i.a.f., det var väl det jag anade....

Citat:
Ta det lugnt nu. Du medger att afrikaner har en viss skuld för allt dödande i Afrika, men vita mäns fel också. Som vanligt. "Rasistsvin" är vedertaget i tråden efter Disciplinas inlägg. Tittar du på dem så inser du att hon är mer påläst än du. Dessutom är hon rasifierad kvinna och du är vit man. Passa sig noga när du vill skuldbelägga svarta kroppar.

Så jag är ett "rasistsvin" som känner sig drabbat. Precis som de flesta "rasistsvin" antar jag.

Det finns inte många tolkningar man kan göra av att allt ska vara vita mäns fel. Hur tolkar du det när nazister säger att judar harm skuld i allt?

Inte ens när du fick en extra chans klarade du att läsa innantill. Jag har inte skrivit något alls om afrikaner och allt dödande i Afrika. Vi diskuterade Rwanda. Det är ett land, det finns flera olika i Afrika du vet? Vad jag skrev däremot var att de som stod för själva dödandet i Rwanda också har skuld och de var väl i väldigt övergripande utsträckning bestående av svarta personer.
Jag har inte lästa alla Discplinas inlägg men hon är säkert mer påläst än mig. Är hon tillräckligt påläst så har hon säkert inget att invända om att de som mördade varandra i Rwanda bär skuld.
Vad beträffande Nazister som säger att Judar har skuld i allt så skulle jag kalla det bullshit då jag inte gillar generaliseringar och ingen kan ha skuld till allt.
Citera
2015-06-30, 10:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hmmm.

Nej, jag måste nog påstå att det är mycket bekvämare att strunta i att referera överhuvudtaget, än att göra det till siffror som är "viktade".

Så, nej.
Citat:
Nu behöver man ju inte vara det du räknar upp bara för att man har en annorlunda syn på saker än dig. Inte för att det är direkt viktigt men du är medveten om att den stora majoriteten av samhället ser dig som den inskränkte och generaliserande när det gäller den här frågan?
Jag är medveten om att alla inte tycker som jag, ja.

Jag vågar knappast be om källa till att "den stora majoriteten av samhället ser mig som den inskränkte och generaliserande".

Jag upplever det som att ganska många är trötta på könsfascisterna.
Citat:
Fast öppen som jag är så tycker jag du har all rätt till dina åsikter. Det finns säker bakomliggande orsaker och anledningar.
Ja, jag ogillar rasister, fascister, hycklare och människor som propagerar för folkmord. För att ta några exempel. Jag har aldrig sagt att du eller andra inte har rätt till dina åsikter. Jag anser däremot att du inte har rätt att bedriva apartheid.

Alla dina argument du någonsin har presenterat för mig har varit ad hominem. Jag har inga problem med att bli förolämpad, men jag förväntar mig att människor som spelar överlägsna varvar sin retorik med att faktiskt komma med något argument då och då, annars framställer de sig bara som korkade.

Om det är dig samhället anser vara den upplyste så ligger vi risigare till än vad jag trodde.

Män tar livet av sig mycket oftare än kvinnor och är i större utsträckning missbrukare och uteliggare. Män är mer arbetslösa och mer skuldsatta, men det satsas särskilt på att få kvinnor att jobba och det satsas särskilt på kvinnors skuldsättning.

Män har sämre utbildning och pojkar missgynnas pga sitt kön i skolan men det satsas särskilt på kvinnors studier. Män har kortare livslängd och är mer utsatta för våld och mördas oftare men det satsas särskilt på kvinnors utsatthet. Mäns problem i relationer förringas trots att hundratals undersökningar visar att hälften av allt våld i nära relationer är mot mannen men det finns inga mansjourer för utsatta män, de som finns är för män som utsätter, dvs även de är för kvinnorna. 80% av alla som dör på jobbet är män och män skadas oftare, men det satsas mer på kvinnors arbetsmiljö. Män får oftare cancer men det satsas mer pengar på kvinnliga cancerformer. Män dör oftare i AIDS. Män straffas hårdare än kvinnor för samma brott. Män är till och med diskriminerade i lagen. Vårdnadstvister skall vi inte tala om.

Och ja, jag har källor till alla dessa påståenden.
Citera
2015-06-30, 10:45
Medlem
Citat:

Så han är en förklädd feminist i.a.f., det var väl det jag anade....

Inte ens när du fick en extra chans klarade du att läsa innantill. Jag har inte skrivit något alls om afrikaner och allt dödande i Afrika. Vi diskuterade Rwanda. Det är ett land, det finns flera olika i Afrika du vet? Vad jag skrev däremot var att de som stod för själva dödandet i Rwanda också har skuld och de var väl i väldigt övergripande utsträckning bestående av svarta personer.
Jag har inte lästa alla Discplinas inlägg men hon är säkert mer påläst än mig. Är hon tillräckligt påläst så har hon säkert inget att invända om att de som mördade varandra i Rwanda bär skuld.
Vad beträffande Nazister som säger att Judar har skuld i allt så skulle jag kalla det bullshit då jag inte gillar generaliseringar och ingen kan ha skuld till allt.

Utom vita män. Apropå andra afrikanska länder så har det retts ut i tråden att helvetet i Kongo: vita mäns fel.

Du har själv tagit upp ett antal saker. "Lönegapet" t.ex. där du anser att vita män ska jobba mer så att kvinnors löner kan höjas. Samtidigt som du anser att det vore dåligt eftersom "lönegapet" ökar om män tjänar mer. Du har alltså byggt upp en problembeskrivning som slutar i att det är vita mäns fel oavsett vad.

När en nazist gör liknande om judar.... vad tycker du om det?
Citera
2015-06-30, 17:02
Medlem
Citat:
Hmmm.

Nej, jag måste nog påstå att det är mycket bekvämare att strunta i att referera överhuvudtaget, än att göra det till siffror som är "viktade".

Så, nej.

Jag är medveten om att alla inte tycker som jag, ja.

Jag vågar knappast be om källa till att "den stora majoriteten av samhället ser mig som den inskränkte och generaliserande".

Jag upplever det som att ganska många är trötta på könsfascisterna.

Ja, jag ogillar rasister, fascister, hycklare och människor som propagerar för folkmord. För att ta några exempel. Jag har aldrig sagt att du eller andra inte har rätt till dina åsikter. Jag anser däremot att du inte har rätt att bedriva apartheid.

Alla dina argument du någonsin har presenterat för mig har varit ad hominem. Jag har inga problem med att bli förolämpad, men jag förväntar mig att människor som spelar överlägsna varvar sin retorik med att faktiskt komma med något argument då och då, annars framställer de sig bara som korkade.

Om det är dig samhället anser vara den upplyste så ligger vi risigare till än vad jag trodde.

Män tar livet av sig mycket oftare än kvinnor och är i större utsträckning missbrukare och uteliggare. Män är mer arbetslösa och mer skuldsatta, men det satsas särskilt på att få kvinnor att jobba och det satsas särskilt på kvinnors skuldsättning.

Män har sämre utbildning och pojkar missgynnas pga sitt kön i skolan men det satsas särskilt på kvinnors studier. Män har kortare livslängd och är mer utsatta för våld och mördas oftare men det satsas särskilt på kvinnors utsatthet. Mäns problem i relationer förringas trots att hundratals undersökningar visar att hälften av allt våld i nära relationer är mot mannen men det finns inga mansjourer för utsatta män, de som finns är för män som utsätter, dvs även de är för kvinnorna. 80% av alla som dör på jobbet är män och män skadas oftare, men det satsas mer på kvinnors arbetsmiljö. Män får oftare cancer men det satsas mer pengar på kvinnliga cancerformer. Män dör oftare i AIDS. Män straffas hårdare än kvinnor för samma brott. Män är till och med diskriminerade i lagen. Vårdnadstvister skall vi inte tala om.

Och ja, jag har källor till alla dessa påståenden.

Könsfascist, är det ens ett ord?
Vad bra, då ogillar vi ju samma saker. Vi har nog bara olika definition på vad en del av de sakerna innefattar.
Jag har redan förstått att du anser att de som inte har samma syn som dig på saker är osakliga.
Du får gärna länka till dina fakta så länge de inte är viktade då det betyder godtycke och tolkning enligt mig.
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Det är ingen dåligt mörk värld du målar upp för de stackars männen. Det ter sig ju otroligt att någon ens klarar sig till vuxen ålder och/eller inte är urfattig ekonomiskt.

Citat:
Utom vita män. Apropå andra afrikanska länder så har det retts ut i tråden att helvetet i Kongo: vita mäns fel.

Du har själv tagit upp ett antal saker. "Lönegapet" t.ex. där du anser att vita män ska jobba mer så att kvinnors löner kan höjas. Samtidigt som du anser att det vore dåligt eftersom "lönegapet" ökar om män tjänar mer. Du har alltså byggt upp en problembeskrivning som slutar i att det är vita mäns fel oavsett vad.

När en nazist gör liknande om judar.... vad tycker du om det?

Nej då, jag har lärt mig här att om man koloniserar ett land så har man inget ansvar varken under tiden eller efter.
Jag har absolut inte ansett att vita män ska jobba mer alls. Du får ge dig med att fantisera ihop vad folk tycker eller skriver. Jag tycker snarare att folk borde jobba mindre överlag.

Var det inte precis det jag svarade på i förra inlägget om judar och nazister?
Citera
2015-06-30, 17:37
Medlem
Citat:
Könsfascist, är det ens ett ord?
Vad bra, då ogillar vi ju samma saker. Vi har nog bara olika definition på vad en del av de sakerna innefattar.
Jag har redan förstått att du anser att de som inte har samma syn som dig på saker är osakliga.
Du får gärna länka till dina fakta så länge de inte är viktade då det betyder godtycke och tolkning enligt mig.
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Det är ingen dåligt mörk värld du målar upp för de stackars männen. Det ter sig ju otroligt att någon ens klarar sig till vuxen ålder och/eller inte är urfattig ekonomiskt.

Nej då, jag har lärt mig här att om man koloniserar ett land så har man inget ansvar varken under tiden eller efter.
Jag har absolut inte ansett att vita män ska jobba mer alls. Du får ge dig med att fantisera ihop vad folk tycker eller skriver. Jag tycker snarare att folk borde jobba mindre överlag.

Var det inte precis det jag svarade på i förra inlägget om judar och nazister?

Så... vita mäns fel alltså.

Ok så du anser att kvinnors löner ska höjas samtidigt som de ska jobba mindre. Hur ska man då får mer skatreinkomster utan att vita män jobbar mer. För "lönegapet" är ju vita mäns fel det med. Vi måste beskatta vita män mer än andra. Och det är väl på tiden med tanke på hur mycket som är vita mäns fel?

Det duger inte att gnöla pm lönegapet utan att föreslå något sombdu gör. Du tror att det räcker med en luddig avsiktsförklaring att någonstans göras åt vita män.

Så visst är man "rasistsvin" om man inte vill ha en särskild skatt på vita män? Hur ska du annars få ihop det med lönegapet?

Ja, jag vet.... nu kommer du att springa och gömma dig med "men jag har inte sagt...". Jo det har du. Du har påstått att vita män som parasiter har för mycket. Det är vad "lönegapet" handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in