2015-06-30, 21:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återvända i s f frivilligt?

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad skulle vitryssarna och ryssarna ha emot att utvisa en misstänkt litauer?

Den 34-åriga kvinnan kan vara etnisk ryska. Åtminstone talar hon ryska.

Om den 31-årige brodern kan ryska vet jag däremot inte? Han verkar vara etnisk litauer.

Vad den ryska enklaven och Vitryssland skulle ha emot att utvisa, om detta nu skulle bli aktuellt, hustrun till den häktade och brodern kan ett "skäl" vara "de kan inte hittas" eller "ingen av dessa personer finns här".

I Vitryssland styr en hårdför diktator och den ryska enklaven är inte precis överförtjusta i Sverige. Detta är hårdföra länder och skulle det lyckas att i s f få hit honom så kommer det att ta tid.

Om det ev. kommer att framkomma teknisk bevisning mot den yngre brodern, så tror i a f inte jag att han har någon större lust att återvända frivilligt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-30 kl. 21:36.
2015-06-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu börjar det bli löjligt här igen!
Ok, det är inte osannolikt att han stått och onanerat i ladan, för allt kan ske!
Men det verkar otroligt långsökt, så ge er nu!
han kanske stod inne på cafeets toa och onanerade,
2015-06-30, 21:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den 34-åriga kvinnan kan vara etnisk ryska. Åtminstone talar hon ryska.

Om den 31-årige brodern kan ryska vet jag däremot inte? Han verkar vara etnisk litauer.

Vad den ryska enklaven och Vitryssland skulle ha emot att utvisa, om detta nu skulle bli aktuellt, hustrun till den häktade och brodern kan ett skäl vara "de kan inte hittas" eller "ingen av dessa personer finns här".

I Vitryssland styr en hårdför diktator och den ryska enklaven är inte precis överförtjusta i Sverige. Detta är hårdföra länder och skulle det lyckas att i s f få hit honom så kommer det att ta tid.

Om det ev. kommer att framkomma teknisk bevisning mot den yngre brodern, så tror i a f inte jag att han har någon större lust att återvända frivilligt.
Om länderna så billigt kan köpa poäng av Sverige gör de det. Det är medborgarskap, inte ursprung, som räknas. Åklagaren har säkert tänkt på detta innan han släppte iväg dem utan reseförbud.
2015-06-30, 21:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
han kanske stod inne på cafeets toa och onanerade,
Och satsen gick tvärs över gatan in i ladan? Den mannen vill jag träffa.
2015-06-30, 21:39
Medlem
ace_secs avatar
Shit vilket jobbigt läge om polisen kommer fram till att de bägge bröderna är oskyldiga!

De har givetvis jobbat med andra spår parallellt, men ändå!
2015-06-30, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu börjar det bli löjligt här igen!
Ok, det är inte osannolikt att han stått och onanerat i ladan, för allt kan ske!
Men det verkar otroligt långsökt, så ge er nu!

Ge dig själv, vad fan är det för långsökt med att en man står och runkar i en lada? Antingen så har du ingen kuk eller så har du aldrig fått kuk, jag kan inte se något annat alternativ.

De flesta män runkar inte i offentligheten, varför är en lada en otrolig och långsökt plats att runka på?

Läs noga nu, jag säger inte att den misstänkte har runkat i ladan den aktuella kvällen, dock kan han ha gjort det vid andra tillfällen och det kan förklara att man har hittat hans sperma i ladan, om man nu gjorde det?

Vi har vittnesmål om att jobbarna i ladan har stirrat på tjejerna. Är det också långsökt att männen kände en viss attraktion till tjejerna, är det osannolikt att någon av dem hyste fantasier om tjejerna, är det ens onaturligt att män blir kåta på kvinnor? Är det totalt omöjligt att någon av männen som jobbade i ladan vid något tillfälle onanerade i ladan istället för att åka hem till frun en kilometer bort och runka framför tv:n med frun och lillebror som publik?

En sån här ska du få, går tyvärr inte att göra större. -------> <-------
Senast redigerad av OY 2015-06-30 kl. 21:42.
2015-06-30, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Domare Görans uttalande säger nog en hel del om hur bevisläget ser ut om man lyssnar noga:
han säger det finns teknisk bevisning som kan knytas till brottet, det betyder att det finns teknisk bevisning som man har lyckats med att knyta till brottet. Om det handlar om dna på kroppen, fyndplatsen och eller brottsplatsen framgår inte utan det handlar om brottet, där jag tolkar brottet som en övergripande benämning innan man har alla delar klart för sig i åtalsbyggandet
. Underförstått av advokatens uttalande så handlar det om att man nu kan knyta broder MGM 1 till brottet genom dna.

Ganska bra läge alltså

Vad som menas med " brottet" går att plocka ner i flera delar.
Brottet kan vara och syfta på antingen Kroppen, brottsplatsen, fyndplatsen och omständigheter kring detta. Tydligen finns adekvata vittnesmål också som stärker bevisningen.

Från dagens informationsvaskning så tolkar jag det som att man har säkrat dna från den äldre brodern till brottet. Tillkommer de faktiska omständigheterna och vittnesförhör , som domaren Göran också säger i samma intervju, så har man kommit upp till sannolika skäl för att häkta honom för mord och man har starka skäl att göra det i 4 veckor.

De har material för att åtala honom..en hel kortlek sitter åklagaren på..
2015-06-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ge dig själv, vad fan är det för långsökt med att en man står och runkar i en lada? Antingen så har du ingen kuk eller så har du aldrig fått kuk, jag kan inte se något annat alternativ.

De flesta män runkar inte i offentligheten, varför är en lada en otrolig och långsökt plats att runka på?

Läs noga nu, jag säger inte att den misstänkte har runkat i ladan den aktuella kvällen, dock kan han ha gjort det vid andra tillfällen och det kan förklara att man har hittat hans sperma i ladan, om man nu gjorde det?

Hur länge kan ett sådant DNA-spår med sperma finnas kvar?
2015-06-30, 21:44
Medlem
boqpods avatar
Vid hur många olika platser har vi sett tekniker iklädda vita dräkter?
Dessa platser bör betraktas som intresseanta ur bevissynpunkt.
Vad jag kommer ihåg så är det inuti den vita boden med galler, utanför denna samt den gula byggnaden bredvid ladan mitt emot cafét. Har jg missat någon plats?

Bilderna från vita boden är dessutom tagna i samband med att LH bekräftades funnen. De var även tagna sen kväll, med tanke på mörkret som omger dem.

Jag tror att kroppen hittades i denna bod?
2015-06-30, 21:44
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De har material för att åtala honom..en hel kortlek sitter åklagaren på..

Du tolkar det väldigt fritt! De kan likväl ha noll på honom som kan leda till åtal. Vi vet på tok för lite för att kunna uttala oss
2015-06-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det är ingen teori om vad som hände, däremot menar jag att det mycket väl kan vara en förklaring till att sperma har hittats i ladan, om det visar sig att den häktades sperma fanns i ladan. Förvanska inte vad folk skriver, tråden blir luddig och det blir svårt för folk att hänga med. Begriper du inte det är du en pajas tycker jag.

Nej, jag har inte nämnt något om att den misstänkte skulle ha stått och runkat den aktuella kvällen, däremot kan han ha gjort det vid ett tidigare tillfälle, det finns ingenting som säger att det inte kan vara så.

Waoow alltså?

Du tycker att det är så pass sannolikt att en 35 årig Litauer går och spiller sperma här och var i omgivningarna och att han stått och runkat i ladan mitt emot kaféet att du måste skriva 4-5 trådar om detta??
2015-06-30, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Hur länge kan ett sådant DNA-spår med sperma finnas kvar?

Jag vet inte, fråga Hamilkar, men jag kan tänkta mig att det kan finnas kvar DNA åtminstone ett dygn eller så eftersom att man ibland söker DNA på en brottsplats några dygn efter det misstänkta brottet.

Den häktade kan ju ha onanerat i ladan samma dag som Lisa försvann, inte osannolikt att han kan ha spillt DNA i ladan den dagen och då kanske det har hittats och använda som bevis emot honom. Precis som hans försvarare menade, det kan finnas många förklaringar till hur DNA eller liknande spår har avsatts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in