Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"Riktiga bilder"?
Ett bröllopsfoto?
En bild på honom i en situation där de flesta av oss säkert försöker se så bra och positiva ut som möjligt.
Dvs en bild där han är förberedd , medan han på den jag hänvisade till snarare verkar oförberedd och visar ett mer oförvanskat uttryck.

Kan inte utläsa exakt vad han har eller inte har gjort sig skyldig till, dvs vad du försöker tillskriva min "tolkning", inte mer än at jag tycker han har en särdeles otrevlig blick.

Nej, vi kan inte bedömma folk på deras utseende. Den är befängd tanke.
2015-06-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men kroppen är ju till 99% inte styckad.

Ja, dråp kan du dömas till ändå. Även fast du lagt kroppen på annan plats.

Dråp kommer ju oftast med ett erkännande av GM. För att helt enkelt rädda sig själv från ett längre straff än nödvändigt.
Även obduktionsrapport talar om en del i detta.

Inte särskilt svårt att reda ut om det var mord eller dråp. Det kommer visa sig naturligt.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och det där vet vi alls ingenting om. Det är blott en trådsanning att Lisa varit gömd t.ex.

Det har jag inte sagt heller utan det var en allmän kommentar. Flyttats har kroppen antagligen blivit iaf. Det jag menar är att MGM kommer ju garanterat att säga att det var dråp oavsett pga det lägre straffvärdet. Om han erkänner alt. blir överbevisad vill säga. Om det är oklart blir han dömd för dråp då?
2015-06-30, 17:10
Medlem
Grandiosos avatar
Beslutet blir att mannen omhäktas på sannolika skäl för mord mellan den 7 och 12 juni i Blomberg.
2015-06-30, 17:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Omhäktning beslutad på samma grund som tidigare en månad
2015-06-30, 17:11
Medlem
FFLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Har han?

Förra gången tog det 2 resp. 5 minuter. Då var domaren övertygad. Nu är det verkligen inte så, om dina uppgifter är korrekta.

Man kan undra om inte det handlar om något annat.
Häktningstiden ? Dvs att den skulle vara längŕe än 2v denna gången.
Har dom redan häktats för sannolika tidigare o nu verkar all skuld vält över till storebror samt teknisk bevisning tillkommit så bör inte det va snack om skäligen eller sannolika skäl längre för en förlängd häktning.
Känns som det beror på annat.

Btw Tingsnotarien. Du har lyft tråden enormt med din kunnskap. Gjort dessa 3492 sidor lite mera informativ att läsa genom; )
2015-06-30, 17:13
Medlem
Grandiosos avatar
Motiveringen är att misstankarna har stärkts, säger rådmannen bland annat.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6200535
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag tror att det var tänkt som ett sexualbrott men det gick aldrig så långt.
Det hela spårade ur väldigt snabbt och BO tystnades ganska omedelbart.

OK, men den lokal i "ladan mitt imot cafeet" som spärrats av längst tid, och väl är det fortfarande, är ju det som kallas mjölkrummet/slaktrummet som används av jägare till att slakta djur i, med krokar i taket till att hänga upp djur kropparna i.
Polisen tror tydligen att något avgörande hänt i den lokalen och altså INTE inne i stora ladan.
Varför tror du att GM, förmodligen, tagit in Lisa i den lokalen och vad gjorde han med henne där?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Överläggning började innan 16.50 enligt sla
http://www.sla.se/skovde/2015/06/30/haktningsforhandlingen-mot-aldre
Citat:
Mats:
Fel av mig. Förhandlingen är slut och räätten ska först överlägga innan vi kallas in
16:41, 30 June 2015

Mats:
nu kallas vi in för beslut
16:40, 30 June 2015
SR Skaraborg
Medlem
Mack-Bolans avatar
Den äldre broder omhäktas 1 månad ytterligare på sannolika själ, misstankarna har stärkts.
Fortsatta restriktioner. Yppandeförbudet kvarstår.
2015-06-30, 17:17
Moderator
OYs avatar
NFC har väl hittat den äldre broderns DNA på handsken, enkelt.

2015-06-30, 17:18
Medlem
Fortfarande lika märkligt detta fall...Hade stora problem att se motivet när båda bröderna häktades från början.Kan inte säga att vad det gäller att förstå detta har blivit lättare direkt...
2015-06-30, 17:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Den äldre broder omhäktas 1 månad ytterligare på sannolika själ, misstankarna har stärkts.
Fortsatta restriktioner. Yppandeförbudet kvarstår.

Har du källa på att det blir 1 månad ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in