Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Omhäktningsförhandling i Skövde i morgon och de misstänkta som är i Mariestad skall ej närvara troligen pga det krävs så stort skyddspådrag. Detta enl P4 för någon timma sedan.
Sas fö att inget tyder på annat än förlängd häktning såvida inte de som "pekat ut dem" drar tillbaka vad de sagt. Vet ej vad de menar, har några pekat ut dem?

Har du någon länk till informationen?
2015-06-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mest intressant är ju denna utsaga av åklagaren:

"– Jag vill egentligen inte säga någonting om utredningsläget, men beroende på vilket beslut jag fattar på tisdagen kan jag eventuellt då säga något mer."

Det finns alltså en osäkerhet om han ska begära dem omhäktade eller ej. Då kan det knappast finnas några tekniska bevis ännu. Eller möjligen finns det, men bara mot en av dem.

Jag ser en annan möjlig tolkning. Det kanske redan finns så mycket teknisk bevisning att han väljer att gå direkt på åtal.

Men det håller jag för otroligt, då jag föreställt mig att det kommer att bli en lång förundersökning av det mest gedigna slaget. Rimligen en av många omhäktningar är mitt tips.

Hur som får vi veta det imorgon.
2015-06-29, 17:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ser en annan möjlig tolkning. Det kanske redan finns så mycket teknisk bevisning att han väljer att gå direkt på åtal.

Men det håller jag för otroligt, då jag föreställt mig att det kommer att bli en lång förundersökning av det mest gedigna slaget. Rimligen en av många omhäktningar är mitt tips.

Hur som får vi veta det imorgon.

Omhäktning eller åtal, blir det åtal så kan han säga mer. Om det saknas bevisning för ett åtal och bröderna omhäktas så kan han säga lika mycket som fram tills nu, jag tror att det finns eller väntas komma in bevisning som räcker för åtal.
2015-06-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hittade AJ, kollegan och bröderna en handske till på måndagen då, hur hänger det här ihop?
BO kanske ägde 2 handskar Eller så står det fel i någon av källorna (media)
Senast redigerad av ulvan 2015-06-29 kl. 17:45.
2015-06-29, 17:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
BO kanske ägde 2 handskar Eller så står det fel i någon av källorna (media)

Precis, man kan förmodligen utgå ifrån att Lisa hade två handskar, frågan är, har media rapporterat fel eller har vi två hittade handskar att ta hänsyn till?
Senast redigerad av OY 2015-06-29 kl. 17:53.
2015-06-29, 17:55
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Kan pappan haft någon fiende någon han varit befäl över som känt sig orättvist behandlad och vill hämnas ? Kan Lisa varit med i det populära gänget i skolan och någon känt sig utanför och sökt hämd? Kan hon haft en jobbig kille efter sig som inte accepterat att hon inte ville ha med honom att göra? Kan det vara en makt galen eller flera perversa som torterade ihjäl henne? Var det en sexual förbrytare som råkade komma förbi just då? Kan Lisa ha råkat fotografera något kanske mördaren eftersom mobilen inte har hittats? Många frågetecken samt att polisen tystar ner allting...

Har inte du läst en enda kommentar i denna tråden? Samtliga av dessa scenarier har målats upp av andra Johan Falk-fans här.. Och om hennes farsas konkurrenter, ni som ens tar upp detta MÅSTE trolla.
2015-06-29, 17:58
Bannlyst
Tror att de relativt oskyldiga Litauerna ska verka skyldiga för att därefter få ut en fantasisumma för lidandet i fängelset. Kan de få ca miljonen var för ett år så slipper de ju snickra svart på godsägares tak de närmsta 10 åren iallafall. De spelar ett högt spel men de visste vad de gav sig in på när de när de signade upp för denna dealen som bara skulle träda i kraft om lösensumman inte betalades ut & Lisa var död.
2015-06-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6190036

Handsken hittades redan under söndag kväll och lämnades omgående till polisen. Det står t o m på två ställen i denna twitterrapportering.
Lägg av nu med den där förbannade handsken, det är uttjatat.
2015-06-29, 18:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Ja och som vanligt i all rapportering från fallet, så stämmer inte informationen överens, varken i tråden eller media vilket härrör sig från avsaknaden utav information från utredarna.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/forsvunna-lisa-holm-detta-har-hant
"Måndag 8 juni Polisen startar en utredning genom att leta i närområdet. Vid 14-tiden klassas ärendet som så kallad särskild händelse. Under dagen hittas en handske som man tror tillhör 17-åringen."

Ja, det är ju tydligt...
Få se om det kommer mer info under morgondagen.
2015-06-29, 19:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
(...) Vad jag ifrågasätter är handsken - att den inte hittades när den verkar ligga fullt synlig på morgonen därefter.
Pappan ringde knappast in hela armén och det är en lada - inte stora vägen inkl caféområdet.

Fokus vid den tidpunkten låg givetvis på Lisa varför letandet i ”ladan” förmodligen var snabbt avklarat – så och i övriga öppna byggnader i anslutning till ”ladan”.

Det var rätt fokus vid tidpunkten även om en handske missades.
2015-06-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Bara en detalj, bild nummer 3 dom gröna markeringarna är inte på rätt hus, då bilden där man ser det lilla skjulet är taget från andra hållet, så det är inte samma portar.

Jo jag vet, det är inte jag som ritat på bild 3, hittade ingen bättre som sagt ....ville bara visa var den vita betongväggen står i förhållande till ladugården, eftersom den ej finns på satellitbilden.
2015-06-29, 19:24
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fokus vid den tidpunkten låg givetvis på Lisa varför letandet i ”ladan” förmodligen var snabbt avklarat – så och i övriga öppna byggnader i anslutning till ”ladan”.

Det var rätt fokus vid tidpunkten även om en handske missades.

Dina ord föder en annan tanke...så i övriga öppna byggnader...
Jag har lite svårt att tänka mig att handsken skulle missats av LH pappa, det kan ju ev. vara så att denna dag när AJ kommer har han nycklar med sig så att man kan gå in i "mjölkrummet" som förmodligen tidigare varit låst. Och att det är i det rummet den hittas... men så klart, detta är bara spekulation

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in