2015-06-30, 10:06
Medlem
Wiberg fick ju precis som han ville, en prestationsbaserad ersättning. Det jag kan tro att Blåvitt har fått är ett löfte från Wiberg om att diskussionerna skall tas internt och inte i media. Wiberg skall också kunna kontakta Kurz för diskussioner på ett smidigt sätt, han har fått ett löfte om att bli lyssnad på.
Citera
2015-06-30, 10:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Wiberg fick ju precis som han ville, en prestationsbaserad ersättning. Det jag kan tro att Blåvitt har fått är ett löfte från Wiberg om att diskussionerna skall tas internt och inte i media. Wiberg skall också kunna kontakta Kurz för diskussioner på ett smidigt sätt, han har fått ett löfte om att bli lyssnad på.

Undrar hur stor betydelse IFK:s inledning på säsongen har varit?
Citera
2015-06-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Ett starkt Blåvitt är så klart positivt för Prioritet Finans. Uppenbarligen är det inte lika betydelsefullt för Blåvitt eftersom det inte dök upp någon lång rad med friare trots de sportsliga framgångarna. Man fick nöja sig med Prioritet ändå. Blåvitts varumärke är inte vad det en gång var.
Citera
2015-06-30, 10:24
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Stor påstår jag, mycket stor. Gubben har väl insett att klubben gör mycket rätt trots hans ständiga gnäll i media och trots en lite småskakig ekonomi

Vore intressant att ta del av hur den ekonomiska biten i uppgörelsen ser ut. PF, om den är likvärdig eller rent av bättre än det förra avtalet. Stjärnsponsor innebär väl att de går in med minst 8 milj/säsong vad jag kan minnas.
Citera
2015-06-30, 10:39
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ett starkt Blåvitt är så klart positivt för Prioritet Finans. Uppenbarligen är det inte lika betydelsefullt för Blåvitt eftersom det inte dök upp någon lång rad med friare trots de sportsliga framgångarna. Man fick nöja sig med Prioritet ändå. Blåvitts varumärke är inte vad det en gång var.

Vad baserar du detta på? Finns få "aktiva" sponsorer i Sverige som matchar PF's belopp och de som är ännu större är för stora för Sverige. Löjligt att projicera det som att Blåvitt fick nöja sig
Citera
2015-06-30, 10:40
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Stor påstår jag, mycket stor. Gubben har väl insett att klubben gör mycket rätt trots hans ständiga gnäll i media och trots en lite småskakig ekonomi

Vore intressant att ta del av hur den ekonomiska biten i uppgörelsen ser ut. PF, om den är likvärdig eller rent av bättre än det förra avtalet. Stjärnsponsor innebär väl att de går in med minst 8 milj/säsong vad jag kan minnas.

12 miljoner per säsong handlade det om sist
Citera
2015-06-30, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Bara så jävla trött på gubben så var väldigt glad när han var borta.

Men men, antar att Kurzwelly vet vad han pysslar med. Hoppas bara inte att detta är en konsekvens av en alltför dålig ekonomi, utan snarare att man faktiskt känner att detta var ett bra avtal som nåddes.
Det är väl skit samma vart pengarna kommer i från! 7 mille kommer de att betala och en del extra om det går bra i Europa kval mm.
Citera
2015-06-30, 12:55
Medlem
kostymnisses avatar
Säga vad man vill om PF, jag stör mig inte lika mycket längre på vad företaget pysslar med men allt j-a snack i media om inflytande etc gör mig ilsk.
Visst kan Nisse få veta vad som sker men inte styra det minsta över det. Det tror jag inte heller han får nu mer än att en del av sponsorpengarna skall gå till akademin men det är ju därmed reglerat från start.

Några 12 mille om året har vi aldrig fått men att det förra avtalet låg oss i fatet beträffande att byta var självklart, ingen betalar så mycket som "stjärnsponsor" i Sverige, det är ju med handen på hjärtat ett överpris vilket gjorde att ett prestationsbaserat kontrakt var logiskt från PF:s sida.

Kan Nisse bara hålla käften så blir det bra...
Citera
2015-06-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Möjligen fel tråd här men; Prioritet Finans tillbaka som stjärnsponsor för blåvitt.

Vad fan?

DIFs så kallade "storsponsor" sponsrar alltså en av toppkonkurrenterna med 40 millar mitt under säsongen. Vilket blir ytterligare en bekräftelse på inkompetensen hos klubbledningen dessvärre. Man tar första bästa erbjudande, skamligt.
Citera
2015-06-30, 12:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
DIFs så kallade "storsponsor" sponsrar alltså en av toppkonkurrenterna med 40 millar mitt under säsongen. Vilket blir ytterligare en bekräftelse på inkompetensen hos klubbledningen dessvärre. Man tar första bästa erbjudande, skamligt.

Han sponsrade ju oss bägge senast förra året...
Citera
2015-06-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Han sponsrade ju oss bägge senast förra året...

Ja men det innebär väl inte att man är nöjd för det. Ledningen tänker alltid fel när det kommer till ekonomi och utan självrespekt vilket är irriterande. Jag har sagt med tanke på stålarnas betydelse att Djurgården borde inleda ett särskilt samarbete med Gnaget och hammarby i Stockholm kring storsponsring.
Citera
2015-06-30, 15:24
Medlem
trattfans avatar
lol

http://www.fotbolldirekt.se/2015/06/30/goteborg-kor-nagon-slags-ekonomisk-doping-medan-aik-skoter-sig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in