Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
I princip är all teknisk bevisning utom DNA på BO från MGM värdelös. MGM har ju för sjutton bott och uppehållit sig i dessa utrymmen de senaste 6 åren vilket gör att man givetvis hittar kopplingar till honom var man än letar.
Fingeravtryck i Lisas blod skulle kunna vara svårt att ljuga bort också om de nu hade hittat den typ av bevis.
2015-06-30, 15:08
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Eftetsom du åter visar prov på att du inget vet är det ingen risk för mina byxor.

Bortsett lördagar, finns det utredare på plats även på söndagar. Och kan du tro, de kan både ta emot samtal, ringa upp och träffa folk utöver det övriga i den inre tjänsten. Inomhus, inte i radiobilarna och dess yttre tjänst.

Om jag nu omvittnar detta, hur sjutton kan du som inte vet, påstå att det inte är så?

För övrigt, även Skövde har utskrivna öppettider som du kan klistra in här. De tiderna är generösare för allmänheten men de har oxå stängningstid på eftermiddag/kväll.
Skövde eller Lidköping spelar alltså ingen roll i sakfrågan. Uppmanas man att återkomma påföljande vardag efter stängningsdags när man vill erkänna ett grovt brott?
Utredningen leds från Skövde, det är lite annorlunda. Det finns inte en utredare i Lidköping, de närmsta är placerade i Skövde.
2015-06-30, 15:10
Medlem
Det skulle vara väldigt intressant att sätta en skugga på den yngre brodern omgående. Hans beteende de närmaste dagarna säger väldigt mkt om hur det ligger till.

I övrigt instämmer jag med den föregående talaren som framförde tvivel mot att den äldre brodern kan ha gjort detta ensam så till den grad att lillebror eller fru inte kan dömas för skyddande eller medhjälp. Det är väldigt orimligt.

Nä, det finns en uppenbar risk att utredning är långt upp på läktaren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Här är fd. överåklagare Alhem mycket oenig med dig. Han säger att en duglig åklagare hade släppt yngre brodern direkt när han insåg att inga bevis mot den yngre kan framläggas. Men den här tomten , han väntade till sista chansen, samma dag som han förstod att tingsrätten knappast skulle omhäta honom.

Han hade blivit beviljad att ha MGM kvar så han kanske höll honom kvar utifall han skulle "erkänna" eller berätta något intressant i förhör de sista dagarna/timmarna. Mirakel har hänt förr

Och om jag förstått det rätt är ju de båda släppta MGM fortsatt misstänkta, dvs rent teoretiskt kan de åka in i häktet igen om polisen hittar nya "bevis" eller om den äldre berättar att de var inblandade på något sätt.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dagens, om än något oväntade utveckling (...)

(Editerar .. smög sig in ett fel)

Dagens, om än något oväntade utveckling, gör det hela mer begripligt. Likaså sannolikheten för att man är på rätt spår. Fynden utmed ”gårdsvägen” gav också vissa indicier om att det handlar om en (1) huvud-GM.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Med risk för att bli anklagad för att vara mentalt efterbliven måste jag bara yttra:

Tittar man på diskussionen i tråden är #Tingsnotarien guld eftersom hen tillför juridisk fakta till allas våra spekulationer (om inte någon som arbetar med fallet sitter härinne och skapar trådsanningar).

Men tittar man brett finns det mer kunskap som är minst lika mkt värd som juridik härinne.
Exempelvis kunskap om hur främmande makt agerar mot personal inom försvarsmakten.
Några har försökt tillföra tråden detta. Men blivit påhoppade direkt. Sen spånar alla vidare på sitt.
Och nej, det spåret är inte orrelevant. Den teorin gick man ut med i början. Och ingen har vad jag vet gått ut och dödat den teorin.
För att man inte får info.

Och då hänger ju vissas idogt tjatande om troll ihop med min diskussion. Även om någon har en bra teori, är den inte sann och inte fakta.

Med det menar jag; släpp fram alla och låt alla få ha sin teori. Tror du inte på den måste du ju inte kommentera öht.
Fridens!
Mvh

Är enig med dig, vissa andra styren använder sig ibland av metoder som för oss skandinaver synes aldeles otänkliga som tex. då Aleksandr Litvinenko mördades/ förgiftades med polonium-210 i en kop te på et hotel i London, så varför inte mörda en fiendes dotter?
Det finns tex också serie mördare inom högtstående militärer *
Härmed menar jag PÅ INGET SÄTT att Lisas far har mördat någon.

Nu tror jag personligen inte att detta är tillfället i mordet på Lisa Holm, men jag är enig i att inget ska uteslutas och jag är otroligt trött & less på den ekstrema mobb mentalitet som finns här i tråden.

*
https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Williams

https://www.youtube.com/watch?v=5Muuc60bAY0
Senast redigerad av Theforeigner 2015-06-30 kl. 15:35.
2015-06-30, 15:11
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Det skulle vara väldigt intressant att sätta en skugga på den yngre brodern omgående. Hans beteende de närmaste dagarna säger väldigt mkt om hur det ligger till.

I övrigt instämmer jag med den föregående talaren som framförde tvivel mot att den äldre brodern kan ha gjort detta ensam så till den grad att lillebror eller fru inte kan dömas för skyddande eller medhjälp. Det är väldigt orimligt.

Nä, det finns en uppenbar risk att utredning är långt upp på läktaren.

Skugga honom till hemlandet då eller? Han lär resa hem till sin fru omgående.
2015-06-30, 15:11
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det förutsätter att Alhem visste exakt vid vilken tidpunkt den tekniska bevisningen var färdiganalyserad.

Jag är övertygad om att så inte var fallet.
Nej, det förutsätter inget annat än att han inte hade tistymmelse av bevis mot yngre brodern, på någon tidpunkt, det vet Alhem och alla tänkande människor.
Om han har bevis mot äldre brodern får tingsrätten avgöra i närmsta timmen. Men tingsrätten går säkert med på åklagarens fantasier, det gjorde de ju för två veckor sedan.
2015-06-30, 15:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här har du lite riktiga bilder. Var exakt någonstans i blicken kan man se att den ena är bortom rimligt tvivel skyldig till mord på en 17-årig flicka? Skämmes ta mig fan.
http://petterssonsblogg.se/2015/06/15/bilder-och-namn-pa-de-misstankta-for-mordet-pa-lisa-holm/

"Riktiga bilder"?
Ett bröllopsfoto?
En bild på honom i en situation där de flesta av oss säkert försöker se så bra och positiva ut som möjligt.
Dvs en bild där han är förberedd , medan han på den jag hänvisade till snarare verkar oförberedd och visar ett mer oförvanskat uttryck.

Kan inte utläsa exakt vad han har eller inte har gjort sig skyldig till, dvs vad du försöker tillskriva min "tolkning", inte mer än at jag tycker han har en särdeles otrevlig blick.
2015-06-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här har du lite riktiga bilder. Var exakt någonstans i blicken kan man se att den ena är bortom rimligt tvivel skyldig till mord på en 17-årig flicka? Skämmes ta mig fan.
http://petterssonsblogg.se/2015/06/15/bilder-och-namn-pa-de-misstankta-for-mordet-pa-lisa-holm/

Det der er den yngre broren.
2015-06-30, 15:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Det antyds här att BO var styckad. Vad för källa kommer det ifrån? Hur stor är tillförlitligheten i det?

Jag tror också att BO råkat ut för något riktigt hemskt och brutalt om man läser lite mellan raderna så att säga. Men det är ju inget bekräftat.
2015-06-30, 15:16
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är enig med dig, vissa andra styren använder sig ibland av metoder som för oss skandinaver synes aldeles otänkliga som tex. då Aleksandr Litvinenko mördades/ förgiftades med polonium-210 i en kop te på et hotel i London, så varför inte mörda en fiendes dotter?
Det finns tex också serie mördare inom högtstående militärer *

Nu tror jag personligen inte att detta är tillfället i mordet på Lisa Holm, men jag är enig i att inget ska uteslutas och jag är otroligt trött & less på den ekstrema mobb mentalitet som finns här i tråden.

*
https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Williams

https://www.youtube.com/watch?v=5Muuc60bAY0
Så du menar att istället för att invadera Gotland så låter ryssarna mörda en dotter till en militär fordonsmekaniker för att skada Sverige?

OT: Det vore för övrigt klädsamt om du lär dig att stava och att undvika särskrivningar på ett forum där det skrivna ordet gäller, du skriver som en kratta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in