Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 12:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är rimligt att tro att det borde kommit något från åklagaren om det hade gällt våldtäkt. Jag tycker det.

Ja, det borde det ha gjort, samtidigt så vet vi inte heller om hon utsatts för sexuella övergrepp ännu, även om det kanske är mest sannolikt då andra motiv är svåra att finna om det är den äldre brodern som är gärningsmannen.
2015-06-30, 12:43
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Åklagaren undanröjer risken att bröderna skyller på varann sk Lindomefall ,genom att släppa den ene.

Jag tror inte att åklagaren vill släppa någon är medgärningsman eller varit medhjälplig till mordet bara för att han är orolig över hur han ska utforma sina alternativa yrkanden (vilket åklagaren i Lindomefallet inte klarade av att göra på ett korrekt sätt).
2015-06-30, 12:44
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Ja, det är ju en teori lika bra som andra när vi inte visste lika mkt som idag.

Säpo vart ju tillfrågad av media i början när man sökte efter Lisa tror jag om de var inkopplade.
De svarade nej. Och då avfärdade jag den teorin.
För hotbild fanns för min pappa också. Men så fort något hände av den karaktären var säpo inkopplat. Så det kan vi nog utesluta. :-)
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Fascinerande att du kommenterade detta. För två veckor sedan höll jag på skriva nästan exakt samma sak (minus om att vara dotter till fd militär).

Jag vet under min tjänstgöring blev vi informerade om att nyckelpersoner inom försvaret hölls under uppsikt av utländska intressenter. Så jag ser det inte som skröna, däremot så vet ingen här exakt vad Lisas far sysslade med och vad för typ av tjänst eller uppdrag han har tidigare haft.

En vedergällning av någon/några pga pappans tidigare uppdrag där någon oskyldig rök med?

Visserligen en bisarr teori, men men...
2015-06-30, 12:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Stärker var ordet, inte binder.

Om man har tekniska bevis som binder någon till ett brott så stärks misstankarna mot den misstänkte.
2015-06-30, 12:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Vart har det framgått att det var den äldre brodern, som vidrörde handsken?

Intervjun med deras mor.
2015-06-30, 12:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det borde det ha gjort, samtidigt så vet vi inte heller om hon utsatts för sexuella övergrepp ännu, även om det kanske är mest sannolikt då andra motiv är svåra att finna om det är den äldre brodern som är gärningsmannen.

Måste åklagaren verkligen lägga till brottsrubriceringar med lägre straffvärde (som ju inte inverkar på hans möjligheter att hålla sin misstänkte fortsatt häktad) i nuläget? Räcker det inte att han i åtalet tar med eventuella övriga saker han vill fälla MGM för?
2015-06-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men det där är väl den yngre brodern som är ute och går med frun och barnet?

Den yngre broderns fru är smal. Finns bilder på henne framför säteriet.
2015-06-30, 12:51
Medlem
Starbacks avatar
Att döma av polis och åklagares arbetsresultat hittills skulle jag gissa (gissar gör vi alla) att de där "tekniska bevisen" är DNA från 35-åringen som härrör från upphittandet av handsken. Teknisk bevisning................för att han hittat handsken. Vad ger du för den?
2015-06-30, 12:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Det ingen här inne kan eller kunnat kartlägga är:
Vem Lisas pappa är och vad för typer av uppdrag mannen har haft.

Vi må leva i ett demokratisk samhälle men kommer det till nationens säkerhet eller annat känsligt som allmänheten inte bör veta, ja då är det locket på. För alla oss blir det enklare att se det media och annat vill visa.

Jag försöker hålla mig neutral i denna fråga. Visst, de grep 3 personer. Genast så var majoriteten här inne och spånade om hur skyldiga dessa 3 var.

Inom loppet av 3 veckor har 2 släppts, en har det stärkts misstankar emot, men vi kan endast spekulera exakt hur det har stärkts. Hur pass starkare är den tekniska bevisningen och kommer det hålla linan ut.

Jag vill inte spekulera kring hur hon försvann för det kommer man tillslut kunna läsa om. Däremot, om hon var det tilltänkta målet eller om hon råkade vara på fel plats vid fel tillfälle är mer intressant för min del.

Jag läste just att mopeden var skriven på pappan. Ryssarna hade sannolikt satt en GPS på mopeden och skickat Boris för att fixa pappan. Med hjälmen på så uppstod en förväxling. Boris lydde bara order.
2015-06-30, 12:54
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Måste åklagaren verkligen lägga till brottsrubriceringar med lägre straffvärde (som ju inte inverkar på hans möjligheter att hålla sin misstänkte fortsatt häktad) i nuläget? Räcker det inte att han i åtalet tar med eventuella övriga saker han vill fälla MGM för?

Det stämmer. Åklagaren behöver endast justera sitt häktningsyrkande om det t.ex. starkt skulle framgå, av den tekniska bevisningen, att det t.ex. rörde sig om vållande till annans död då tror jag inte ns tingsrätt skulle gå med på att häkta någon såsom på sannolika skäl misstänkt för mord.
2015-06-30, 12:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Att döma av polis och åklagares arbetsresultat hittills skulle jag gissa (gissar gör vi alla) att de där "tekniska bevisen" är DNA från 35-åringen som härrör från upphittandet av handsken. Teknisk bevisning................för att han hittat handsken. Vad ger du för den?

Vad i hela friden bygger du den gissningen på? Du vet ju inte ens något om arbetsresultatet annat än att det räckt till häktning på sannolika skäl?
2015-06-30, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Det är säkert mer än så skall du se..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in