Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tack! Det var visserligen ett annat svar än det Micro lämnade här ovan, men jag litar betydligt mer på din uppgift. Jag antar att semestertider skulle kunna ha en viss betydelse, men har svårt att se att man skulle lägga in en sån begäran om utredningen fortfarande var i ett ganska ovisst skede. Jag tror att dagens besked har ökat sannolikheten (utifrån vad vi vet här i tråden) med ett antal procent för att det här kommer att gå vidare till åtal. Naturligtvis kommer då den äldre brodern att sitta där han sitter minst fram till en bit in i rättegången i TR.

Friskt vågat, hälften vunnet? Om de inte går med på fyra veckor så kan de ju gå med på två, bättre att begära mer än inget tänker jag

Edit: Stavfel
2015-06-30, 12:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Jösses! Den tekniska bevisningen som finns kanske inte binder den misstänkte till själva brottet men binder den misstänkte till BO. Va det så svårt?

Vad är skillnaden?

BO är mördad och det finns Inga möjligheter I världen att de spår från GM som man funnit på BO eller föremål som tillhör BO ska ha kommit dit på naturlig väg, även om planteringsteorigänget förmodligen har en annan åsikt.

Sedan om brottet handlar om mord, våldtäkt, brott mot griftefriden eller skyddande av brottsling är I detta skede helt ointressant. Det finns tekniska bevis som stärker misstankarna mot mannen, ingen annan än just denna man.
2015-06-30, 12:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jerzy är förvånad. Minsann...

Dagens, om än något oväntade utveckling, gör det hela mer begripligt. Likaså sannolikheten för att man är på rätt spår. Fynden utmed ”gårdsvägen” gav också vissa indicier om att det handlar om huvud-GM.
2015-06-30, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
De kommer vara misstänkta tills förundersökningen är avslutad, antingen då den läggs ner eller då åtal väcks.

Det är den äldre brodern som fokus ligger på nu och inget annat.

Nejdå. De kan bli avskrivna också. Var och en eller allihopa.
2015-06-30, 12:37
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Friskt vågat, hälften vunnet? Om de inte går med på fyra veckor så kan de ju gå med på två, bättre att begära mer än inget tänker jag

Edit: Stavfel
Nja, åklagaren begär knappast fyra veckor om han inte har, av tingsrätten, godtagbara skäl för detta.
2015-06-30, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad är skillnaden?

BO är mördad och det finns Inga möjligheter I världen att de spår från GM som man funnit på BO eller föremål som tillhör BO ska ha kommit dit på naturlig väg, även om planteringsteorigänget förmodligen har en annan åsikt.

Sedan om brottet handlar om mord, våldtäkt, brott mot griftefriden eller skyddande av brottsling är I detta skede helt ointressant. Det finns tekniska bevis som stärker misstankarna mot mannen, ingen annan än just denna man.

Det är rimligt att tro att det borde kommit något från åklagaren om det hade gällt våldtäkt. Jag tycker det.
2015-06-30, 12:38
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Nejdå. De kan bli avskrivna också. Var och en eller allihopa.

Men sannolikheten att så sker är väldigt liten. I dagsläget förefaller det som att misstankarna mot dem är av mer formell natur. Men jag kan ha fel.
2015-06-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det skulle inte förvåna mig om beviset är DNA på handsken, något som det finns en förklaring till.
Vart har det framgått att det var den äldre brodern, som vidrörde handsken?
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller med er två. Detta är denna bild jag refererar till:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1980034_529920933783856_3457574627092658561_o.jpg

Men det där är väl den yngre brodern som är ute och går med frun och barnet?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dagens, om än något oväntade utveckling, gör det hela mer begripligt. Likaså sannolikheten för att man är på rätt spår. Fynden utmed ”gårdsvägen” gav också vissa indicier om att det handlar om huvud-GM.

Den här brodern har stulit förr. Hans finns i det litauiska brottsregistret för stöld. Jag tror han är involverad i de stöder som varit på cafèt och runt om i området. Det har stulits byggnadsställningar i området, han har haft bilder på byggarbeten i sin FB.. Den här killen har troligtvis fler lik i garderoben..som skall ut..
2015-06-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad är skillnaden?

Stärker var ordet, inte binder.
2015-06-30, 12:42
Avstängd
-Åklagaren undanröjer risken att bröderna skyller på varann sk Lindomefall ,genom att släppa den ene.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in