Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 11:17
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Efter att ha sett fotona av männen, hade jag uppfattningen att den yngre såg rätt sympatisk ut, medan den äldre såg ut som Frankensteins monster. Men eftersom det är vanskligt att bedöma folk efter utseendet, valde jag att inte yttra mig om detta.
Jag har även noterat i tråden att flera påpekat den äldres speciella blick.

Sen kan man väl tänka sig att det varit större chans att den av bröderna som kunnat svenska hade kunnat haft någon form av inledande kontakt med Lisa.

Håller med!
Efter att ha sett bild på den äldre brodern gick mina misstankar direkt till honom från lillebrodern.
Det var nånting med äldrebroderns blick säger mkt😮
2015-06-30, 11:17
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Då blir historien rimligare och normalare. Unga tjejer mördas ju vanligen av män som varit ensamma gärningsmän.
Ja, det brukar nog vara så. Frågan är om den yngre brodern sagt något i förhör som varit till nackdel för den äldre. Eller rakt av golat ner honom.
Möjligtvis släpper de den äldre senare.

Vilken fail åklagaren gjorde tidigare. Han uttalade sig i mystiska ordalag om att "i morgon händer det grejer" precis som om han satt på ett helt smörgåsbord av bevis. Sen får han släppa iväg två av dem......

Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
VA! Så Flashback mobben har hängt ut fel person IGEN med 10 000 olika teorier???? Det kunde man ju ALDRIG tro!
No one likes a wiseguy.
2015-06-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nu var hon ju iof inte själv vid stängning, men kom för fan inte och påstå att det är dumt att låta en 17 åring vara själv mitt på dagen i en labdsbyggd där det aldrig händer nått.
Vad är det för konstigt med det?! De flesta är själva stora delar av dygnet här i samhället. Nu råkar hon bli mördad, vilket är extremt ovanligt.

Att hon va just 17 spelar nog mindre roll tror jag. Om hon var 25 hade hon nog strykit med ändå.

"Där det aldrig händer något " Nu visade det sig vara en av de värsta platserna i Sverige. Efterklok, nä mindre naiv kanske. Men du blandar ihop korten. Om du läst mitt inlägg så hade du förstått att jag pekar på risken att bli rånad vid stängning / verksamhet som hanterar kontanter. Platsen är öde vid tidpunkten och som arbetsgivare borde man ha rutiner, särskilt när man anställer yngre flickor som bor flera mil från platsen.
2015-06-30, 11:20
Medlem
styrlunds avatar
Ena broden släpps av åklagaren.
Nu får vi se om rätten anser att den nya bevisen håller för att ha kvar den andra.
Skulle inte bli förvånad om den andra brodern släpps i eftermiddag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Jag skulle gissa att det rör sig om DNA på fyndplats, något som kan ha annan förklaring än att han är en mördare.

Eller på flickans kropp.
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubba10
Yngre brodern släppt samma med kvinnan, den äldre brodern är dock omhäktad (det skall tydligen finnas tekniska bevis). Läste också att kvinnan som släpptes hade flytt utomlands, vilket stärker misstankarna ännu mer?? Då misstankarna kvarstår mot kvinnan och hon har flytt utomlands kommer det bli ett jävla arbete att hitta henne då hon antagligen är på en ganska skyddad plats.

Hon har rest hem till Litauen, inte direkt flytt och inom EU är det inte några särskilda problem att få folk utelämnade om det behövs.
2015-06-30, 11:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Tuvärr är det inte upp till GT eller åklagare att avgöra vad som är teknisk bevisning mot den äldre brodern, men tingsrätten.

Jag skulle gissa att det rör sig om DNA på fyndplats, något som kan ha annan förklaring än att han är en mördare.
Det skulle inte förvåna mig om beviset är DNA på handsken, något som det finns en förklaring till.
2015-06-30, 11:22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, det brukar nog vara så. Frågan är om den yngre brodern sagt något i förhör som varit till nackdel för den äldre. Eller rakt av golat ner honom.
Möjligtvis släpper de den äldre senare.

Vilken fail åklagaren gjorde tidigare. Han uttalade sig i mystiska ordalag om att "i morgon händer det grejer" precis som om han satt på ett helt smörgåsbord av bevis. Sen får han släppa iväg två av dem......

No one likes a wiseguy.

Varför skall man släppa den äldre när man har teknisk bevisning?
Medlem
FritzDaCats avatar
Jerzy är förvånad. Minsann...
Medlem
Antagligen storebrors verk, mordet. Yngre brodern kände dock till vad som hänt. Därför kanske som han uppträtt lågt och nedstämt enligt vittnen.
2015-06-30, 11:23
Medlem
Ser att ni snackar om bilder på bröderna?? Vart har ni hittat de?
2015-06-30, 11:24
Medlem
Tekniska bevisningen har ju stärkts. Han blir nog kvar ett tag till.

Fanns det några bilder på bröderna här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in