Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ett cafe på landsbygden har inte så stora driftkostnader. Anställer ungdomar som uppbär lägre lön, och bakar själva. Nja, tror tvärtom inkomsten har ökat enormt efter detta. Hon hade stängt en dag.

Jag tycker det är märkligt att man som arbetsgivare inte planerar bättre än att lämna minderåriga långt ut på landsbygden själva vid stängning.Det finns ju trots allt en rånrisk. Hemsidan välkomnar folk som bara vill komma och sörja i eller utanför caféet. Wow, det har blivit en turistattraktion på orten.

Jag kommer följa caféeägaren och godsherren med stort intresse under denna utredning.

Otroligt ödsligt ställe, fattar inte hur man kan lämna unga tjejer där för att stänga och låsa själva. jag är ofta i området, och aldrig att mina tonårsbarn skulle få cykla/gå själva där, inte ens mitt på dan.
Det är folktomt, långt mellan husen, smala slingrande vägar, mörkt av all grönska och som sagt, spöklikt ödsligt. perfekt ställe att mörda/kidnappa nån på.
2015-06-30, 08:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ett cafe på landsbygden har inte så stora driftkostnader. Anställer ungdomar som uppbär lägre lön, och bakar själva. Nja, tror tvärtom inkomsten har ökat enormt efter detta. Hon hade stängt en dag.

Jag tycker det är märkligt att man som arbetsgivare inte planerar bättre än att lämna minderåriga långt ut på landsbygden själva vid stängning.Det finns ju trots allt en rånrisk. Hemsidan välkomnar folk som bara vill komma och sörja i eller utanför caféet. Wow, det har blivit en turistattraktion på orten.

Jag kommer följa caféeägaren och godsherren med stort intresse under denna utredning.
Minderåriga lämnades inte själva vid stängning. Det fanns myndig personal på plats.
2015-06-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Otroligt ödsligt ställe, fattar inte hur man kan lämna unga tjejer där för att stänga och låsa själva. jag är ofta i området, och aldrig att mina tonårsbarn skulle få cykla/gå själva där, inte ens mitt på dan.
Det är folktomt, långt mellan husen, smala slingrande vägar, mörkt av all grönska och som sagt, spöklikt ödsligt. perfekt ställe att mörda/kidnappa nån på.

Korrekt!

Efter att cafe'et stängt och trafiken till och från kullen sinat framåt kvällen, blir det ödsligt. Så länge turister, lokalbor och cafe'-gäster upprätthåller trafikflödet känns det tryggt men man bedrar sig.
2015-06-30, 09:11
Medlem
B0B0-emulators avatar
Café-ägarinnan har både varit illa berörd av försvinnandet och bekymrad över sitt cafés framtid, en kombination som nog inte var lätt att bära på ett avslappnat och värdigt sätt.

De"muggar" som det skrivits om är en servis:

Under december 2014 polisanmäldes två händelser i kaféet. I ett fall stals husgeråd och kaffe. En dag senare försökte någon begå inbrott men misslyckades.
— Jag fick känslan av att tjuvarna kunde mitt ställe. De stal konstigt nog mina fina blå koppar men inte vår växelkassa på cirka tusen kronor, säger kaféägaren Lena Svedung
.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
2015-06-30, 09:17
En av anledningarna till att folk bor på vischan är att det är relativt lugnt och risken att bli utsatt för brott är mycket liten. Färre folk = Färre brott. Det är större chans att bli påkörd och dö i Stockholms innerstad än att bli kidnappad på landet.

Som det ser ut nu i utredningen kommer de häktade männen antagligen bli släppta och detta kommer bli en utdragen mordgåta, och den går till historien som en av Sveriges mest mystiska fall. Jag med flera nämnde tidigare i tråden om misstankar mot LH pappa. Mina misstankar kvarstår, men inte att pappan är gärningsmannen men att någon vill hämnas på honom. Pappans bakgrund inom försvarsmakten är en stark ledtråd. Jag har mina andra spekulationer... uppoffrings ritualer etc.
2015-06-30, 09:17
Citat:

Nu var hon ju iof inte själv vid stängning, men kom för fan inte och påstå att det är dumt att låta en 17 åring vara själv mitt på dagen i en labdsbyggd där det aldrig händer nått.
Vad är det för konstigt med det?! De flesta är själva stora delar av dygnet här i samhället. Nu råkar hon bli mördad, vilket är extremt ovanligt.

Att hon va just 17 spelar nog mindre roll tror jag. Om hon var 25 hade hon nog strykit med ändå.
2015-06-30, 09:21
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Vad har du för andra spekulationer?

Förklara gärna vad du menar med uppoffringar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
En av anledningarna till att folk bor på vischan är att det är relativt lugnt och risken att bli utsatt för brott är mycket liten. Färre folk = Färre brott. Det är större chans att bli påkörd och dö i Stockholms innerstad än att bli kidnappad på landet.

Som det ser ut nu i utredningen kommer de häktade männen antagligen bli släppta och detta kommer bli en utdragen mordgåta, och den går till historien som en av Sveriges mest mystiska fall. Jag med flera nämnde tidigare i tråden om misstankar mot LH pappa. Mina misstankar kvarstår, men inte att pappan är gärningsmannen men att någon vill hämnas på honom. Pappans bakgrund inom försvarsmakten är en stark ledtråd. Jag har mina andra spekulationer... uppoffrings ritualer etc.
2015-06-30, 09:21
Medlem
Vilken tid måste omhäktningen idag ske senast? Kl 12?
2015-06-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet

Skojar du nu eller ? Är själv uppvuxen i området , om det är någonstans (innan detta hände och någon är dömd ) så är det väl här man kan känna sig relativt lugn. Men visst lås du in dina tonårsbarn i din egen källare eller nåt ! Whoo happ life !!
2015-06-30, 09:24
Medlem
kicki.swedens avatar
11 enligt Aftonbladet
2015-06-30, 09:28
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Motivera hur du otvivelaktigt kan avgöra det. Vidare, motivera hur det bör gå till enligt mallen utan felmarginal.

Spelar egentligen ingen roll om du har rätt eller fel, är bara nyfiken på hur du kommer till vägs ände.
Det är lite i livet som är otvivelaktigt, också detta.

Men om man drar en vals, som han gör i detta fall, så borde man ha historien klar.

-Man går ut på Flashback för att berätta att man hittat kläder.
-Någon frågar om man kontaktat polisen.
-Ooops..... ja , man får väl dra till med att man ifyllt et schema på weben
-Någon säger att man bör ringa
-OK, då säger man att man ringt polisen i Lidköping (även om kontoret är stängt)
Måndag 09:00 - 15:00
Tisdag 11:00 - 19:00
Onsdag 09:00 - 15:00
Torsdag 11:00 - 19:00
Fredag 09:00 - 15:00
Lördag STÄNGT
Söndag STÄNGT
-I Lidköping säger en kille med västgötadialekt att det är uppfattat
-Efter att jag påpekat at Lidköping polisstation är stängd, så kommer detta
-Två kriminalare från Skövde plockar upp kläderna i pappakassar, utan att fotografera dokumentera eller dammsuga fyndplats.

Hallå......det är rätt nog omöjligt att veta när folk ljuger, men några gånger blir det för mycket...
2015-06-30, 09:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

De andra två tjejerna var 21 år om jag har förstått det rätt. De hade alltså passerat myndighetsåldern med god marginal. Nu i efterhand går det ju förstås att tänka både det ena och det andra men det är ju så lätt att vara efterklok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in