Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 22:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vad kommer vi få veta på tisdag tror ni? Kommer bröderna åtalas, kommer de kommentera några bevis, kommer vi få reda på hur hon dog, när hon dog, etc?
Du har fått svar: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
boidis12s avatar
På åtskilliga bilder i rapporteringen från sökandet så ser man på bilderna att dörrarna på ladan där teknikerna gräver står vid sidan borttagna från dörröppningen . Det har jag sett på flera bilder .
Annars hade nog teknikerna stängt dörrarna på grund av alla nyfikna ....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det sker en förlängning av häktningstiden – och vi kommer inte att få veta någonting mer än vad som tidigare redovisats.

Hur länge kan de hålla på så? Om häktningstiden ska förlängas måste väl nya bevis till?
2015-06-28, 22:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är nog den här bilden några har efterlyst.

http://www.ladda-upp.se/bilder/miwyxqprbxeoh/
Tackar så väldans mycket. Där var den bilden jag menade innan men det var inte dagsljus utan bara teknikernas egna lampor. Då är ju första frågan vad de har hittat där? Svaret på den frågan vet vi nog med rätt så stor sannolikhet.
2015-06-28, 22:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hur länge kan de hålla på så? Om häktningstiden ska förlängas måste väl nya bevis till?
Nej, det behövs inte, vilket jag har förklarat flera gånger i tråden. De kan hålla på hur länge som helst, bara utredningen framskrider.
2015-06-28, 22:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Sitter och pratar om samma sak som dag 1. Tror du att du eller någon annan här kommer fram till vad som hände?

Ett rakt svar, ja, jag tror faktiskt att det kan ha gått till så som jag har skissat upp, i grova drag.

Inledningsvis, vid caféet korsas Lisas och gärningspersonens vägar av en slump.

Därefter våldtas och mördas Lisa i ladan.

Slutligen göms kroppen på Martorp.

Vi får se vem som var närmast sanningen när FUP publiceras.
2015-06-28, 22:31
Bannlyst
Om man är 17 år & bor på vishan så är man lika vuxen eller mer vuxen än någon som är upp till 30 år & bor i stan så hon var nog betrodd med nyckel. Fast nyckeldiskussionen är ointressant.

Jag tror att godsherren vet en del, tror även att Lisas kollegor har sina aningar & jag tror att pappan vet varför. Tror att där är många fler inblandade än vad vi kan tänka oss. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt eftersom oavsett om dessa 2 Litauer har en del i det hela så lär de aldrig våga berätta med rädsla för sina liv. Deras inblandning kan ju ha varit att bara reka platser mm. När allt sedan gick åt helvete så blev de bra syndabockar. Medhjälp till människorov kanske de döms till. Mördarna går fria är min gissning.
2015-06-28, 22:31
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Precis ungefär så tror jag också det har gått till!
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
En 17 årig Flicka saknas efter att ha slutat sitt arbete vid Café som ligger i Blomberg vilka lokaler ägs av Arne Jönsson.

Flickan anmäls samma dag av Föräldrar som saknad till Polisen.

Flickans moped med tillbehörigheter står på parkeringsplatsen orörd. (Hjälm saknas).

1. Arne Jönsson hittar en MC handske dagen efter i lada strax intill Café vid Blombergs går som ägas av Arne Jönsson.

2. Arne Jönsson tar upp handsken och överlämnar den till Polisen.

3. Handsken visar sig tillhöra den saknade Flickan.

4. Polisen hittar ägodelar utsprida över marker vars ägare är Arne Jönsson.

5. 5 dagar senare finner man flickan död i lada vid Martorps Gård som ägs av Arne Jönsson och som ligger 100 meter Sydväst Damm vid Martorpsfallet.

6. I samband med att man finner flickan död så anhåller man Arne Jönssons hårt arbetande grannar från Litauen, och som tidigare varit ostraffade.

7. Arne Jönssons grannar häktas senare på sannolika skäl utan teknisk bevisning.

Idag lever ostraffade Grannar till ägare av fastigheter där skada eller annan brottslighet uppstått farligt, särskilt om man inte är Svensk.))

MIN TEORI.
Själv är min TEORI att Gärningsmannen har isensatt ett efterspel för att medvetet få det att se ut som om de hårt arbetande Bröderna från Litauen ska ha utfört dådet.

Gärningsmannen har efter dådet transporterat Flickan till Martorps Gård och där demolerat kroppen så det blir svårt att finna DNA.

Min TEORI är att någon annan än Litauerna utfört dådet och som är väl känd med trakten o byggnaderna, och som har för avsikt att återvända till Martorp Gård för att senare föra bort kroppen till annan platts.

Någon som tidigare besökt Cafét, kanske samma dag och blivit förtjust i flickan, därefter mött upp när hon slutade för dagen för att erbjuda henne något.

Som senare lett till en tur på MC 2 eller 4 hjulig eller i Bil.

På vägen inträffade något som leder till flickan död, vilket ledde till att panik uppstod och flickan transporterades till byggnad i Martorps Gård, några 100 meter från Damm sydväst om det mer för orten kända Martorps Fallet.

Senare var det tänkt att föra henne vidare när stormen lugnat sig.

Jag tror inte att Bröderna från Litauen är de skyldiga, jag tror på att fallet tar en helt oväntad vändning som ingen i sin vildaste fantasi kunde ana.

Jag har svårt för att tro att två tidigare ostraffade och hårt arbetande Bröder ska ha utfört dådet.

Jag har också svårt för att tro att de nu anhållna Bröderna ska kunna hålla tyst om de nu är skyldiga, utan att medge skuld under hård press av välutbildade förhörsledare inom Polisen, sällan man på sikt lyckas med det.

Är de skyldiga så brukar kontentan bli att de börjar skylla på varandra efter kort tid under förhör.

Polisen är således ute och Famlar runt enligt min åsikt.
Men för dagen är min TEORI bara en TEORI.

Detta fall kan bli olöst under lång tid framöver om man inte hittar DNA som kan binda, kanske olöst för evigt
2015-06-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tackar så väldans mycket. Där var den bilden jag menade innan men det var inte dagsljus utan bara teknikernas egna lampor. Då är ju första frågan vad de har hittat där? Svaret på den frågan vet vi nog med rätt så stor sannolikhet.

Som dörren och fönster ser ut har den sannolikt varit låst.
2015-06-28, 22:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad kommer vi få veta på tisdag tror ni? Kommer bröderna åtalas, kommer de kommentera några bevis, kommer vi få reda på hur hon dog, när hon dog, etc?

Har du inte ställt samma frågor typ 7 gånger?

Inte speciellt mycket.
Nej inte nu, de kommer dock förbli häktade.
Nej, det kommer fortfarande vara yppandeförbud.
Nej inte nu, du får vänta tills FUP blir offentlig.
2015-06-28, 22:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Om man är 17 år & bor på vishan så är man lika vuxen eller mer vuxen än någon som är upp till 30 år & bor i stan så hon var nog betrodd med nyckel. Fast nyckeldiskussionen är ointressant.

Jag tror att godsherren vet en del, tror även att Lisas kollegor har sina aningar & jag tror att pappan vet varför. Tror att där är många fler inblandade än vad vi kan tänka oss. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt eftersom oavsett om dessa 2 Litauer har en del i det hela så lär de aldrig våga berätta med rädsla för sina liv. Deras inblandning kan ju ha varit att bara reka platser mm. När allt sedan gick åt helvete så blev de bra syndabockar. Medhjälp till människorov kanske de döms till. Mördarna går fria är min gissning.

Han har ju sagt att han har lämnat intressant information till polisen, det finns på band.

Min gissning är att han har observerat bröderna på för dem onormala tider, kanske tänt i stenhuset när det inte brukar vara det, bilen borta när den inte brukar vara det.
2015-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Och vilken typ av lås är det? Är det hänglås som man kan byta ut eller ett sånt lås som sitter fast/inbyggt?

Om det är hänglås kan ju en mördare ha knipsat av de äldre låset och satt dit ett nytt efter hen eventuellt tog dit BO. Och de kan hen ha gjort oavsett om han hade nyckel till de äldre låset eftersom flera hade tillgång till det äldre låset och man kanske ville ha "ensamrätt", på att kunna öppna.

Har också tänkt den tanken. Eller bara för att förvirra och dölja vid första anblicken att någon brutit sig in, så sätter GM dit ett annat lås. Ett sådant scenario får det dock att låta som planerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in