Mina profetia jag skrev i höstas verkar gå i uppfyllelse om att bopriserna kommer börja gå ner vår/sommar
Nu rasar grekland ihop. Wall street journal gick ut för några tim sen med insider info om att grekland inte kommer betala imorgon. Ett euroland kommer alltså defaulta.
Det här är bara början. Nu kommer börsen krascha och gå ner kraftigt närmaste åren och det bli kaos i Eu och även Sverige. kronan kommer stärkas mot euron vilket inte är eftersträvansfärt och räntevapnet är utslaget och sänker dom ännu mer minusränta kommer det bli sån skuldsättning i Sverige så det blir en implosion. Exporten kommer minska och arbetslösheten öka varav alla räntesäkningar och QE kommer går rakt in i bobubblan. QE som bloomberg säger ger motsats effekt i Sverige. Dom kommer tvingas att slopa ränteavdrag, amortering och höja fastighetsskaten för få ner skuldsättningen och det ganska akut. Detta kommer ske i vinter/vår/sommar 2015/2016. Ingen bra timing.
Förra månadens valueguard visade även på bostadsrättspriserna backade 0.7% för maj, i juni kommer det gå ner ännu mer. Detta beror på amorteringskravet som sedan blev inställt.
This is it. En perfekt storm.
Själv emigrerar jag utomlands närmaste åren nu och jobbar ihop bra med flis, kommer tillbaka sen mitt i krisen och handlar nyproducerad lägenhet. Billigt billigt.