2015-06-29, 23:20
Bannlyst
En kompis hade köpt Shades of Gray från '97 så jag var med och såg den ikväll, vilket jag ångrar nu. Tyckte den var skitdålig.
Citera
2015-06-29, 23:20
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Händer mig ofta att jag höjer betygen efter en andra eller tredje titt, inte märkligt alls i mina ögon, man är ju beredd på vad man ska se andra gången så.

Filmer brukar bli bättre och bättre ju mer man ser dem! Man märker mer detaljer och går ofta in i filmen med helt andra förutsättningar än vid första titten. De flesta kan nog skriva under på att ens favoritfilm inte var den absoluta favoriten första gången man såg den, utan det har växt under månader, kanske år.
Citera
2015-06-29, 23:57
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Her (2013)

Kan man bli kär i ett operativsystem? Lars and the Real Girl möter Ex Machina.

En kalasbra film av Spike Jonze, måste säga att jag gillar hans Being John Malkovich, Adaptation, Fully Flared och Where the Wild Things Are också. Efter att ha sett The Master och Inherent Vice fick jag upp ögonen för Joaquin Phoenix på riktigt och jävlar vad han levererar även i denna. Allting är så snyggt. Snygga hipsterkläder. Snygga människor. Snygga miljöer (Shanghai och Los Angeles möts i en futuristisk hybrid, wow). Och några scener var så snygga att jag var tvungen att spola tillbaka för att se dem igen. Jag gillar verkligen AI-temat men kan inte direkt påstå att filmen väckte några filosofiska frågor inom mig eller fick mig speciellt känslosam. Och man hade kanske kunnat skruvat upp tempot någon promille på några ställen. Annars är jag helnöjd! Arcade Fire står för det mesta av musiken och i slutet får både James Gandolfini och Adam Yauch ett tack, bara en sån sak!

5/5
Citera
2015-06-30, 03:57
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Åh fan. Nästan ännu värre då, eftersom grundidén inte är så tokig och hade med en skicklig regissör kunnat bli en rätt obehaglig historia. Blir provocerad när de medvetet slarvar bort något som kan bli bra.

Skrattade som fan när Will Ferrell kom åkandes i båten mot bron. Sjukt rolig "dramatisk" scen.
Nja alltså känns ändå någorlunda fräscht, att göra en hyllning eller en slags parodi om man så vill. Fast spela det åt andra hållet, som enda långt skämt utan själva komedin. Tycker det är rätt så briljant tänkt faktiskt.
Citera
2015-06-30, 07:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Filmer brukar bli bättre och bättre ju mer man ser dem! Man märker mer detaljer och går ofta in i filmen med helt andra förutsättningar än vid första titten. De flesta kan nog skriva under på att ens favoritfilm inte var den absoluta favoriten första gången man såg den, utan det har växt under månader, kanske år.

Precis, så är det ju och känner igen mig mycket i det såväl, ser ofta om filmer någon månad senare som jag gillade men som kanske inte fick högre betyg än en trea första gången men som trots det fastnade i sinnet.
Citera
2015-06-30, 09:41
Medlem
bombaccis avatar
Igår natt så tittade jag på Bloodfight (1989)

Om jag minns rätt så fick den 4.8 i betyg på imdb och ja det är väl ett ganska rättvist betyg.

Handlingen är som de flesta andra martial arts filmers handlingar som man såg som 14-17 åring på vhs kassetter.

En kille blir dödad i någon uppgörelse eller i en turnering, hans vän/bror/tränare ställer upp för att hämnas.

Samma sak här.

Tycker tyvärr att storyn fokuserar lite för mycket på träningen av han som ska dödas och att det blir lite tröttsamt att se dem spöa upp ett töntigt gäng TRE gånger i samma film. Hade hellre lagt fokus på själva turneringen.

Turneringen tycker jag är kul och det är bra om man kan se andra fighter än enbart hjälte vs random martial arts kille som ska få stryk.

Det bästa i filmen är just turneringen även om många fighter är lite fåniga.

Tänker t ex på den extremt långa indiern som i fighten nio minuter in i filmen så står han och ska motta en spark mot hjälten. Det syns så tydligt dock att det är trickfilmat och att han har typ lagt upp foten på något slags stöd.

Den mest intressanta fightern i filmen är enligt mig Bolo Yeung. Den kinesiska Hercules. Bolo är enligt nätet bara 168 cm...tänker på han som lite länge än så. Undra vad han väger egentligen?

Aja ganska uppenbart vilka som hamnar i finalen.

Filmen funkar om man vet att man kommer få se lite smådåligt skådespeleri m.m. men kan funka som ett alternativ till någon trist humorserie på sexan.

Betyget blir 4/10 från mig.
Citera
2015-06-30, 11:44
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Det enda som suger är när man älskar en film efter första titten, och man är riktigt taggad på att se den igen...men så visar det sig att filmen inte är alls lika bra som man trodde den var. Hänt mig flera gånger, och det är lika knäckande varje gång.
Citera
2015-06-30, 12:19
Medlem
bombaccis avatar
Shootfighter fight to the Death (1993).

Bättre än bloodfight. Tycker filmen håller en högre nivå vad gäller produktion än föregående film. Det är lite roligare skådespelare förutom Bolo Yeung så är även martin Kove med. Han är bland annat med i Rambo II och karate Kid som den onda läraren "sweep the leg!"

En av hjältarna spelas av den onda killen i första karate kid filmen.

Det är ungefär samma story som vanligt, de måste ställa upp i en turnering för pengarnas skull.

Kul att ade använder sig av äkta fighters, bland annat en ökand ufc fighter från ufc 4 Jon son. Han syns i öppningsfighten. Dålig fighter irl och sitter idag inne på livstidsfängelse men ger lite nostaligkänsla och streetcred att ha med sådana personer i filmen.

Ingen fantastisk film men funkar som martial arts film.

Får betyget 5/10 av mig.
Citera
2015-06-30, 16:25
Bannlyst
Igår avslutade jag filmkvällen med en klassiker eller åtminstone kultklassiker - The Jerk med Steve Martin. Det är en sån där tokrolig film där Martin är i sitt fulla esse och det är faktiskt den bästa filmen jag sett med honom.
Citera
2015-06-30, 16:28
Medlem
TheLastTeds avatar
Senaste filmen vart Jurassic World på bion i Sergels. Man satte ju på "hype-tåget" innan man gick dit men fy vad besviken man blev. 4 av 10 Popcorn får den av mig.
Citera
2015-06-30, 16:34
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det inte i Scrubs eller How I met Your Mother som karaktärerna avgudar filmen?
.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Mycket möjligt. Den räknas väl som en klassiker (och det är enda anledningen till att jag ville se den) men för mig blev den bara en hemsk filmupplevelse.

Några dagar försent men yes; En av Marshalls (eller möjligen Teds) favoritrullar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skäms absolut inte för att vara man och tycka om Pretty Woman, men det kanske jag är ensam om, vad vet jag... men tycker det är löjligt att inte kunna säga att man gillar vissa filmer som är riktade till kvinnor enbart för man har penis mellan benen.

Likaså är jag helt öppen om att jag älskar serien Gossip Girl, skulle i sådana fall vara svårare att stå för filmer likt Sharknado (no offence Rakii ). Faktum är att jag även lyckats få tjejer till sängkammaren tack vare GG.
Citera
2015-06-30, 16:56
Medlem
The Shining av Stanley Kubrick.

Mycket bra för att vara en skräckfilm. Den innehåller så många mäktiga scener och en omskakande känsla av galenskap. Det är så synd bara att Kubrick besatt så dålig förståelse för mänskligt beteende överlag. Med tanke på hur Nicholson spelar över i vissa scener. Galen eller inte, så skulle filmen blivit ännu bättre med mindre av det och ännu mer av den krypande känslan av sinnessjukdom.

Bäst är kanske scenerna då Danny åker leksaksbil i korridorerna. Genialiskt.

9/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in