2015-06-29, 21:50
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nej. "sources". Men det rapporteras av Sid Lowe på guardian också, så det är sannolikt for real. Sen betyder det ju egentligen inte så mycket. Real lär inte acceptera budet ändå.

Är det "Sky Sources" så skulle jag inte ha för höga förhoppningar. "Sky Sources" har Sky börjat använda de senaste åren när de vill skriva en piss-artikel helt utan underlag för att få klicks.

Säger inte att så är fallet nu dock, har inte läst artikeln och är inte insatt i transfern.
Senast redigerad av preben12 2015-06-29 kl. 21:53.
Citera
2015-06-29, 21:53
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Är det "Sky Sources" så skulle jag inte ha för höga förhoppningar. "Sky Sources" har Sky börjat använda de senaste åren när de vill skriva en piss-artikel helt utan underlag för att får klicks.

Just därför jag poängterade att Sid Lowe säger samma sak.
Citera
2015-06-29, 21:54
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Just därför jag poängterade att Sid Lowe säger samma sak.

Missade den biten helt. Läste bara "Sky Sources" och var tvungen att dra iväg en känga åt Sky. Sorry
Citera
2015-06-29, 21:56
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Missade den biten helt. Läste bara "Sky Sources" och var tvungen att dra iväg en känga åt Sky. Sorry

Lugnt, jag håller med om det du säger. Sen är det ju mycket läsförståelse också. Skys rumour mill får folk att tro att det är sky själva som rapporterar, och sen är cirkusen igång.
Citera
2015-06-29, 22:29
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Jag är försiktigt optimistisk. "Sky Sources: ..." är inte lika trovärdigt som det en gång var, om än mer trovärdigt än de flesta nyhetskällorna som finns på öarna, BBC undantaget.

Sky sources verkar ju nästan betyda exakt vad det står: att Sky är själva källan - d.v.s en journalist på Sky hittar på någonting och står som källa i en hemlig intervju av en annan journalist på Sky.

Det är synd verkligen att det är så himla mycket lögner. Jag menar det var ju en sak förr när det var en del rykten och sådär, men den här jävla klickjakten gör ju att det tar helt vansinniga proportioner. Silly season är verkligen som gjort för klickjournalistik tyvärr.
Senast redigerad av zizacon 2015-06-29 kl. 22:32.
Citera
2015-06-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sky sources verkar ju nästan betyda exakt vad det står: att Sky är själva källan - d.v.s en journalist på Sky hittar på någonting och står som källa i en hemlig intervju av en annan journalist på Sky.

Det är synd verkligen att det är så himla mycket lögner. Jag menar det var ju en sak förr när det var en del rykten och sådär, men den här jävla klickjakten gör ju att det tar helt vansinniga proportioner. Silly season är verkligen som gjort för klickjournalistik tyvärr.
Så kan det naturligtvis vara. Ska erkänna att jag helt glömde bort att "Sky Sports understands" är deras mest trovärdiga information.
Vad som fortfarande är bra och positivt är att Sid Lowe också rapporterar samma sak, kan inte minnas att han är någon "clickbait merchant" så att säga, som bara spyr ur sig skit för att få klick på artiklarna, men det är trots allt silly season.
Citera
2015-06-29, 22:41
Medlem
Cambijaos avatar
Att förlora Ramos skulle vara det största misstaget Real Madrid gjort sen de valde att sälja Mr.Claude. Finns ingen i världen som kan ersätta Ramos och hans roll i Real Madrid. Tyvärr vet han nog om det själv.
Citera
2015-06-29, 22:49
Medlem
Linkaans avatar
Inte för att vara den som är den - men Ramos kommer inte att lämna Real för United. Spel för gallerian, killen vill ha högre lön och påstår därför att han vill lämna.

Han kommer vara precis där han är nu när fönstret stängs. Men det är bara mina fem cents, vad som händer återstår att se.
Citera
2015-06-29, 23:26
Medlem
Även BBC rapporterar samma sak som Sid Lowe och Sky Sports. Källan är Sergio Ramos bror och agent, Rene.
http://www.bbc.com/sport/0/football/33321871

edit: Återstår att se om dom pressar stenhårt för ett nytt kontrakt eller om det är genuint.
Senast redigerad av Pjzpjz 2015-06-29 kl. 23:29.
Citera
2015-06-29, 23:45
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Även BBC rapporterar samma sak som Sid Lowe och Sky Sports. Källan är Sergio Ramos bror och agent, Rene.
http://www.bbc.com/sport/0/football/33321871

edit: Återstår att se om dom pressar stenhårt för ett nytt kontrakt eller om det är genuint.
Det rimmar med media i Spanien att Ramos vill tvinga sig själv bort. Därav allt media surr, Barca, Manu etc. han vet att Florentino inte accepterar sånt och därigenom kommer låta Ramos gå. Iaf vad jag tror och vad vissa källor i Spanien spekulerar.
Citera
2015-06-30, 01:47
Medlem
Boggas avatar
http://i.imgur.com/QSxDq26.gif

Ramos och Schneiderlin ser jag som 95% säkra

Rejäla rykten om Turan nu också... jobbigt att hålla på den där klubben som alla spelare/agenter nyttjar för att säkra bättre kontrakt i sin nuvarande klubb
Citera
2015-06-30, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Mja, visst har Ramos sina brister men det är fortfarande en världsback och har varit så under en lång tid, får United möjligheten att köpa honom är det ju bara att göra det. Kan inte se att dom skulle kunna landa en bättre mittback i dagsläget.
Visst är Ramos rutinerad men ändå är det märkligt att han vid 29-årsålder fortfarande lever på sin aggressivitet och råhet vilket renderar till x antal kort exempelvis. Är det verkligen optimalt att värva en mittback som lär missar en stor mängd matcher p.g.a. dålig disciplin?

Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Haller med helt och hallet, och det ar inte ofta vad galler nagon av er
RMs enda problem med ev Ramos flytt ar att man helt plotsligt ar utan nagon naturlig kapten.
Haha, trodde aldrig att jag skulle få höra sådant från dig

Finns en rad potentiella spelare som har goda ledaregenskaper i laget, svårt att säga vem är mest lämpat tycker jag...
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Att förlora Ramos skulle vara det största misstaget Real Madrid gjort sen de valde att sälja Mr.Claude. Finns ingen i världen som kan ersätta Ramos och hans roll i Real Madrid. Tyvärr vet han nog om det själv.
Dumheter!

1. En betydligt bättre mittback i Varane kan ersätta honom sportsligt.
2. Finns andra spelare i truppen som kan ta ledarrollen....
Senast redigerad av Hagoromo 2015-06-30 kl. 05:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in