Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Känns som hen i sådana fall inte var rädd för att bli upptäckt? Han var ju i så fall kvar nära eventuell överfallsplats med risk för att bli upptäckt

Men förövare av den här typen kanske brukar göra det (alltså hålla sig nära "rov-platsen")?
Jag har ju för fan redan förklarat hur hypotesen hänger ihop, läs inte bara ett inlägg.
Jag tar det en gång till, lite mer utförligt. Förutsättning är att en av bröderna är gärningspersonen.
Bröderna känner till ladan. En broder råkar på Lisa bakom caféet när han kör in bakom caféet strax efter att de andra två tjejerna har lämnat, Lisa är kvar, hon sms:ar sin pappa och gör sig reda att köra, något händer där, till exempel en våldtäkt i bilen, kan förklara eventuell avsaknad av spår efter ett brott just där, brottsplatsen är så att säga mobil. Lisa försöker ringa, Lisa stryps i bilen och mobilen förstörs.
Han vill inte riskera att synas på platsen i onödan, det kan till exempel komma inbrottstjuvar som ska sno Lenas finporslin eller så kan en älg se honom med händerna runt Lisas hals, för att inte tala om utländsk underrättelsetjänst som kanske smyger i buskarna letandes efter ett lämpligt offer med anknytning till Försvarsmakten.
Mördaren tar sig över vägen med sin bil, där ligger Lisa död med en hjälm bredvid sig. Bakom ladan är det förmodligen inte mycket trafik och skulle någon se honom eller hans bil där så är det en naturligare plats för honom att bli sedd på, kan neka till att ha varit vid caféet om den frågan skulle komma upp i ett senare skede.
I ladan, eller bakom ladan känner han sig tryggare än vid eller bakom caféet, det var den enda plats han i ett stressat läge kände sig någorlunda säker på, att köra hem med ett lik i bilen var inte ett alternativ, han behövde en stunds betänketid på en relativt säker plats.
Därefter dumpas Lisas tillhörigheter på vägen mot Martorp, resten vet vi.
Försök åtminstone förstå tankegången i det här. Jag är möjligtvis korkad, men jag tror att det är ungefär såhär det brukar gå till när någon mördas oplanerat.
Mördaren ville av naturliga skäl bort från brottsplatsen så fort som möjligt, och om det var ett oplanerat dåd så visste han inte vart han skulle ta vägen inledningsvis, ladan blev första bästa lösning och efter lite betänketid så hände sedan resten.
Nej, jag säger inte att det var såhär det gick till, dock skulle det inte förvåna mig om det är ungefär såhär facit kommer att se ut.