Citat:
Ursprungligen postat av
KofotarConny
Såhär var det. Idag strax innan 1500 skulle jag plocka vilda blommor inför en fest imorgon. Jag stannar till vid en plats och går in ungefär 10 meter på ängen. Där märker jag att det ligger ett flertal klädesplagg, samt ytterligare ett 10 meter längre in. Jag slår inte på stora trumman direkt och påstår att det är LH's saker. Senare när jag kommer hem ikväll så skickade jag ett mailformulär på polisens hemsida. När jag nämnde detta i tråden ansåg flera att jag borde ha ringt. Givetvis. Dåligt samvete ifall det kan vara något viktigt så ringer jag. Två kriminalare ringer upp efter en halvtimma och frågar om vägen hem till mig. Plockar upp mig, jag visar platsen. De plockar med sig sakerna i pappkassar. Tar min födelsedata och skjutsar hem mig.
Alltså löjligt att ens försvara det här.

Det du berättar är intressant, och det verkar som du är bekant med omgivningarna i Blomberg. Eller var du bara på besök? Kan inte du beskriva platsen, och hur det ser ut där, och brukar du plocka blommor där? I vilket skick var kläderna, var de trasiga, smutsiga, utspridda? Vad slags kläder?
Känner du till någon av de personer som omnämns i saken?