Citat:
Ursprungligen postat av
djaoni
Att det bara är en MGM gör att det blir mer sannolikt att det är sexuellt motiv, så varför går det bort enligt dig?
Ja, det finns väl ingen som helst rimlig anledning att tro annat än att just det är vad vi har
att göra med. En tonårsflicka med mycket bra utseende försvinner och senare hittas mördad.
Varför skulle någon vilja döda henne om det inte är i samband med ett sexualbrott?
Det behöver inte ha blivit fullbordat. Lisa kan ha uppbådat kraftigt motstånd och dödats
under kampen mot den som överfallit henne. Tror det var ungefär som i fallet med
Elin Krantz där etiopiern Ephrem Tadele Yohannes uppenbarligen möttes av just rejält med
motstånd och kom att utöva väldigt mycket våld mot sitt offer innan hon slutligen bragtes om
livet medelst strypning. Någon fullbordad våldtäkt har jag för mig aldrig ägde rum i det fallet.
Att Lisa dödats för att hon skulle ha ertappat en inbrottstjuv eller ha råkat i skärmytsling
med någon varpå det urartat å det förskräckligaste eller nåt annat bedöms på
det här hållet som lika troligt som att jag kommer att få alla 7 rätt på V75 till helgen...