Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 02:06
  #49
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Känns lite som att snillen spekulerar här.

Ja, något som är säkert är att du inte tillhör snillena i alla fall.

Fascinerad över att "nerrökta" cannabis(miss)brukare kan använda datorer och skriva inlägg på flashbback.
Citera
2015-06-27, 03:00
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Ser det inte direkt som ett problem om det är så små mängder som en joint om dagen som sagt. Men samtidigt om man verkligen inte KAN säga nej till att röka så har man ju problem. Jag har själv inte den problematiken och känner ingen som har det så. Det är nog ganska sällsynt att cannabisrökare som har ett så grovt beroende att dom inte kan säga nej till en joint.
Jag menar om man inte kan säga nej till att fortsätta röka. Om man inte har en sån självkontroll så menar jag att det är ett problem. Att tacka nej till en joint kan nog många göra, även pillermissbrukare kan nog passa ibland, även om det tar emot.
Citera
2015-06-27, 03:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Att det inte beror på rökandet, tror jag han menar. Även folk som aldrig rört cannabis fastnar på industrin i 7 år, sedan 15 år och till slut tills pension. Typ.

Ett vettigare expempel är väl löst folk som går på försörjningsstöd (soc) och puffar bort hela dagarna och hamnar i en cirkel av arbetslöshet och dimma. Inte lätt att komma in i arbetslivet efter en lång period av ingenting.
Är väl förmodligen därför vissa extraknäcker på skolor och förespråkar propaganda om apelsinpsykoser och gatewayfantasier eftersom det är i linje med det ändlösa War on drugs (kusin till War on terror).

Vet inte riktigt vad jag tycker är ok rökande. Sköter man sig och försörjer sig själv och sina nöjen kan man röka någon joint om dagen utan att ta skada långsiktigt. Men börjar det gå mot 3-4 per dag varje dag så är det inte alls bra. Runt 2.5 gram i veckan är nog en ganska vettig mängd att fördela som man vill.

Visst är det så, alla gör inte karriär. Men jag tror att gräset kan vara en bidragande faktor till att en person som egentligen hade potential till att "bli något" i arbetslivet aldrig kommer vidare.

Eller ja det kanske inte spelar någon roll egentligen. Har man ingen ambition från början så kvittar det ju om man röker eller inte.
Citera
2015-06-27, 09:39
  #52
Medlem
pozies avatar
det är väl som med allt, ta en paus. klarar du inte av det så sluta.
Citera
2015-06-27, 10:02
  #53
Medlem
likeets avatar
4 g på en och en halv vecka är ju ingenting.
Hur små jointar gör du ? Blir du ens bäng?
Citera
2015-06-27, 11:21
  #54
Medlem
Blygfisens avatar
Om du har tankar eller funderingar på att det är läge att dra ner konsumtionen så ge det ett försök.
I mitt fall hjälpte det inte att skaffa flickvän för att sluta röka, jag avskydde mitt jobb ändå och behövde något för att slappna av. Alkohol och krogen ger mig bara ångest, så behövde något som lugnande ner mig.

Nu däremot har jag insett att jag aldrig kommer bli lycklig inom Transportbranschen och söker mig därefter till studier. Så denna sommaren är min "sista" med Mary Jane, sedan blir det långt uppehåll för att verkligen kunna satsa helhjärtat på något som jag vill

Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Ja det finns fakta som stödjer det. Jag har egna erfarenheter och jag har studerat missbruks- och beroendepsykologi (seriös forskning, inte vinklad propaganda). Missbruk, speciellt i det tidiga stadiet, är ren förnekelse och självbedrägeri. Det TS säger hör man nästan alla säga i början, TS är ett typfall.
Du är ett stort typfall som klassar att en som brukar är en missbrukare.
Citera
2015-06-27, 14:54
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du är ett stort typfall som klassar att en som brukar är en missbrukare.
TS säger själv att han kommer ha svårt för ett break och han röker just nu varje dag, och han har inte haft en ren månad på 4 år (!). Dessutom så kommer rökat ivägen för annan personlig utveckling och framgång enligt honom själv.

TS säger mer eller mindre själv att han missbrukar?
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
4 g på en och en halv vecka är ju ingenting.
Hur små jointar gör du ? Blir du ens bäng?
Cannabis är psykoaktivt långt under 0.1 gram.
__________________
Senast redigerad av Lunam 2015-06-27 kl. 14:58.
Citera
2015-06-27, 15:37
  #56
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
4 g på en och en halv vecka är ju ingenting.
Hur små jointar gör du ? Blir du ens bäng?

Alla dagliga rökare röker mindre än vad som skrivs på flashback. Dom som röker flera gram om dagen har problem, både med Cannabis och sitt övriga liv, troligtvis. Dom flesta gör nog av med cirkus en 5a i veckan skulle jag gissa.

När du är daglig rökare köper du troligtvis bättre kvalitet än kidsen, och eftersom dom flesta är vanliga dödliga människor så blir det någon joint på kvällen. Vilket innebär att mindre mängd går åt, toleransen hålls nere, och = du kan klara av att leva väl som rökare.
Citera
2015-06-28, 00:29
  #57
Medlem
Bror.s avatar
Jag skulle vilja påstå att det ok att röka när man känner att man förtjänar det. Tycker man att man förtjänar att röka obegränsat en vecka i sträck för att ha sprungit 1 km får man såklart göra det, men då har man satt ribban väldigt lågt. Anser man sig förtjäna röka 100 mg efter att ha jobbat övertid varje dag i en månad och kört 50 träningspass har man satt ribban väldigt högt. Vad som är lagom att sätta sin ribba är såklart personligt, men jag kan tycka att gått det överstyr när man ideligen skjuter upp viktiga saker som man vet att man hade mått jäkligt bra av att få gjort och således kunnat njuta ännu mer av cannabis än man gör i stället. Skriv ner allt du måste få gjort innan du förtjänar att röka och då hur mycket och hur länge, till exempel att jag ska gymma minst 3 pass, jag ska inleda konversation med minst 3 personer jag aldrig pratat med tidigare, jag ska städa huset och jag ska jobba minst 30 timmar, innan jag tar och röker en joint 2 kvällar i rad, med ca 700 mg i varje

Det är aldrig läge att sluta helt med rökat anser jag, det är fantastiskt underbart! Att höja sin ribba för hur mycket och hur ofta man förtjänar det däremot kan nog vara läge om man känner att man röker så pass mycket att man tappar kontroll över viktiga saker och ting i sitt liv, till exempel kan det vara en knaprande ekonomi, en dålig bostadssituation, ett tunnt socialt umgänge, övervikt etc.
__________________
Senast redigerad av Bror. 2015-06-28 kl. 00:47.
Citera
2015-06-28, 14:04
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Det var inte spikat att jag skulle söka skola och det har nog en del som många kommenterat med rökat att göra delvis men inte till fullo. Min självdisciplin suger fan balle då jag stort sett fuskat mig igenom halva gymnasiet och plugga har aldrig vart min grej.

Ja vet ett körkort det hade inte suttit fel alls men jag öppna den jävla boken och gjorde dom jävla frågorna på datorn så blev jag fan förbannad och det gick inte. Finns ju liksom flera olika svar som är rätt i en och samma fråga och vissa är så lika varann så det är omöjligt att veta vad som är rätt och fel om man inte gjort samma fråga innan. Jag vet det är inget att hänga upp sig på det är så systemet är och det förklarar väl varför Svenskar är så bra på att köra bil och har så få trafikolyckor men jag blev bara pissed off. Slängt 10 000 i sjön känns fett surt dock om jag inte fullföljer det så ja. Sluta röka under en period eller i alla fall röka mindre hade inte skadat.
Broder, många varningstecken. Ja, du röker för mycket!
Citera
2015-06-28, 15:44
  #59
Medlem
Har aldrig läst så mycket bs i mitt liv. Man blir inte magiskt lat av cannanbis. Det är era personligheter, inte cannabisen som gör det.

Man får ju använda det på rätt sätt för en själv också, inte bara sitta på soffan och röka på varje dag. Att använda det som belöning som någon annan nämnde är väldigt bra, och det känns mycket bättre när man vet att man förtjänat det. Jag röker nästan varje dag men jag sitter inte bara hemma och latar mig. Känns som de flesta som röker inte har några 'bra' hobbies förutom tv & spel, inte konstigt att ni bara sitter hemma och röker hela tiden när man inte har något att göra.
Citera
2015-06-28, 17:50
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addex12
Har aldrig läst så mycket bs i mitt liv. Man blir inte magiskt lat av cannanbis. Det är era personligheter, inte cannabisen som gör det..
Eller så är det din personlighet som gör att du inte blir lat? Cannabis är en soffpotatis-drog utan att tveka. Drogen har liksom en sövande effekt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback