Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-25, 17:52
  #1
Medlem
Blaze.s avatar
Joo jag har funderat på det den sista tiden. Röker dagligen, 2-3 joints per dag. En bag på 4g räcker i en och en halv vecka för mig. Jag anser det som ganska rimligt, har polare som bränner en bag på 2-3 dagar. Jag är en storpuffare men ändå inte om ni förstår. Jag jobbar 7-16 kommer hem, kanske tränar lite, lagar mat för att sedan koppla av med en joint. Med andra ord den klassiska belöningstanken som man får när man gjort nån nytta och villa koppla av och unna sig efter det.

Håller detta beteende? Jag känner att jag inte tar någon större skada utav det, känner mig inte seg i bollen dagen efter och kan sköta mitt jobb bra. La dock ner körkortspluggandet för att jag inte orka plugga och andra saker lockade, så som puffa och datorspel. Skulle även sökt skolor som jag haft chans att komma in på till hösten men det blev inte av heller, kanske har det att göra med puffandet och att man inte "hinner med" för att man vill chilla efter jobbet.

Jag trivs med den livsstilen, det står ganska still om man vill utvecklas men man pungar in lite cash på ett ganska hjärndött jobb och kan unna sig men nu sitter jag här och överväger att köpa en ny påse. Varför? Hade vart gött att bevisa att man inte behöver röka på en månad för det har inte hänt sen säkert 4 år tillbaks att man haft ett break på över 1 månad.


Jag anser alltså inte att mitt rökande går över styr, en annan tycker ju att man är råpundare som röker varje dag men mitt liv flyter ändå på även om man kanske inte kommer någon vart i utvecklingen, studier etc, så är jag nöjd med min nuvarande livsstil att jobba, puffa, gibba.

Det finns ju mängder av liknande trådar och den här tråden är väl riktad till er som böjar komma upp i ålder men som fortfarande puffar på rätt bra.



Hur tänker ni? Framtidsplaner? Är ni nöjda med eran livsstil? Hur mycket röker ni på en vecka? Bieffekter?

Och till er som lagt av, bra beslut eller hade ni lika gärna kunnat fortsätta puffa? Svårt att sluta etc?

Alla svar om cannabis+välmående uppskattas!




Det är ju så olika hur folk reagerar på berusningsmedel över lag, vissa brukar upp det i ett navs, andra har mer kontroll över det så är det ju. Jag anser att jag har kontroll över det men 2-3 joints per dag/4g på en och en halv vecka kan ju låta som missbruk.

Livet har ju sina stunder och är man nere anser jag inte att cannabis är lösningen och jag skulle nog må helt ok utan smög men varför lägga av med något man trivs så bra med om man inte känner nån större bieffekt utav det? Som ni känner till fungerar det ju som en krydda i livet och jag anser inte att jag kryddar för starkt även om en annan kan tycka det, men någon gång i framtiden måste man ju lägga ner "skiten". Frågan är bara när, jag tror att det är lättast att sluta när man träffar sig en go brud man vill dela livet med och det är ungefär i den vevan jag tänker att det är dags att lägga ner.


Kirra nytt eller satsa på break? (lättare sagt än gjort)
Citera
2015-06-25, 17:58
  #2
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
jag tror att det är lättast att sluta när man träffar sig en go brud man vill dela livet med och det är ungefär i den vevan jag tänker att det är dags att lägga ner.

...dåså?

Nånstans innerst inne förstår du nog att din livstil inte är vad du vill att den ska vara, men du dränker den tanken i cannabis tills du glömt bort det, ignorance is bliss right?

Och det kommer inte bli lättare att sluta ju mer du väntar, snarare svårare. Fråga dig själv vilken sorts människa du vill vara, en som är i en knarkdimma halva dagen eller en person som mår bra av livet och utvecklas positivt för varje dag som går? Du vet nog själv svaret på den frågan.

Att tro att en tjej löser dina problem är att skjuta sig själv i foten.
Citera
2015-06-25, 18:03
  #3
Avstängd
Min personliga ståndpunkt är att droger är okej... Dock är droger inget skäl till att inte jobba och göra rätt för sig.

Är man i den situationen att man inte kan sköta sitt jobb bör man lägga ner. Saknar man jobb från början, bör man dämpa så man får ett jobb.

Skiter fullständigt i folks bruk av droger. Sålänge de inte lever på skattepengar får folk i mina ögon göra precis vad de vill med sina liv.
Citera
2015-06-25, 18:03
  #4
Medlem
smellyproofs avatar
Du har ju ändå tagit tid att skriva tråden så tror du innerst inne tycker du röker lite för mycket. Håll dig till fredagar kanske? Så jävla svårt är det inte.
Citera
2015-06-25, 18:49
  #5
Medlem
Olga-Reets avatar
Forra hosten var jag i precis samma sits som du ar nu. Jag beslot att prova 6 manader helt utan, for att se efter att jag verkligen kunde. Det blev inte riktigt 6 manader, efter 5 manader kopte jag 1 gram pa semestern och rokte det. Ingen big deal, det ar inget jag angrar. Men jag fortsatte uppehallet sen typ. Har under de senaste 3 manaderna (sen den semestern) kopt en femma en gang och en halvish en gang.

Jag trivs faktiskt mycket battre nu. Har gjort upp lite mer planer for framtiden, kunnat lagga undan en del pengar fast jag liksom du har ett skitjobb. Man tanker inte pa det medan man ar daglig rokare, om an bara ett par jointar om dan, men en hel del pengar gar at. Ganja ska kopas, rullpapper, munchies, cigg osv. Visst dricker jag mer bira nu an innan, men jag sparar fortfarande en hel del varje manad pa att inte roka hela tiden.

Du behover inte alls sluta roka, vissa verkar tycka att antingen kor man dagligt eller sa slutar man for life. Men jag har bestamt att bara kopa roka for speciella tillfallen och kanske roka om man ar ute i nagot sammanhang och det bjuds. Med nagot sammanhang menar jag inte nar du och dina stonerpolare ses flera ganger i veckan och bara roker tillsammans. Menar mer om du ar ute och dricker i glada vanners lag i nagon park en sommarkvall och nagon tar fram en joint framat natten, da kan man vara med pa lite puff.

En annan fordel ar forstas att man inte ar sa inrokt langre. Det jag rokte pa semestern efter 5 manader helt utan var inte speciellt mycket eller dunderbra i den forsta jointen, men blev hog som ett hus i alla fall. Mer stenad an jag varit pa flera ar faktiskt.

Ta det fran en som gjort samma resa, dra ner pa det!
Citera
2015-06-25, 18:56
  #6
Medlem
ozznujens avatar
Jag är 38 år gammal. Har barn. kärring. Hantverkarbas för ca 20 man. Röker 1-2 spliffar per dag. Världsklass.

Hade väl också mina funderingar när jag var yngre om att när jag har barn och grejer,ja då banne mig ska jag vara ordentlig och allt det där,men efter ett tag inser man att,varför kämpa emot? Varför sluta med något,som inte påverkar dig negativt.

Man möter ju inte speciellt många människor som har tankesättet,att dricka alkohol är något som bara hör ungdomen till.
Citera
2015-06-25, 18:59
  #7
Medlem
Jag har gjort en liten liknande tråd på sätt o vis här, skriv gärna ett inlägg där
"Hur känner ni för att röka cannabis? https://www.flashback.org/t2576992"
Hoppas att man får göra sådan här "reklam" på flashback.

Jag skulle också ta en liten paus som du beskriver, och sedan göra det ibland
eller bara på fredag/lördag om man inte har något annat att göra och gjort det
man "skall" göra innan.
Citera
2015-06-25, 19:18
  #8
Medlem
Det mest fascinerande med beroende och missbruk är att delen av hjärnan där belöningssystemet sitter maskerar verkligheten för att behovet ska kunna fortsätta att tillfredställas. Du märker inte av bieffekter för att din hjärna gömmer dem. Hur du känner är irrelevant.

Du kommer inte kunna hålla uppe den där livsstilen länge till. Cannabis är en lätt drog, men du kan inte röka varje dag utan att orsaka en stor skada på din personlighet.

Det är skrämmade hur lite folk vet om missbruk.
Citera
2015-06-25, 19:20
  #9
Medlem
getbusys avatar
Förr så rökte jag varje dag, 2 eller 3 spliffar. Men det funka inte, minnet ble sämre å de funkade inte med jobbet jag hade och fortfarande har ska tillägas. Nu röker ja på helgerna och de funkar perfekt!
Citera
2015-06-25, 20:46
  #10
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
...dåså?

Nånstans innerst inne förstår du nog att din livstil inte är vad du vill att den ska vara, men du dränker den tanken i cannabis tills du glömt bort det, ignorance is bliss right?

Och det kommer inte bli lättare att sluta ju mer du väntar, snarare svårare. Fråga dig själv vilken sorts människa du vill vara, en som är i en knarkdimma halva dagen eller en person som mår bra av livet och utvecklas positivt för varje dag som går? Du vet nog själv svaret på den frågan.

Att tro att en tjej löser dina problem är att skjuta sig själv i foten.

Hur har du fått för dig att man behöver vara i en "knarkdimma" och inte må bra av livet för att man röker cannabis? När säger TS att han har problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Det mest fascinerande med beroende och missbruk är att delen av hjärnan där belöningssystemet sitter maskerar verkligheten för att behovet ska kunna fortsätta att tillfredställas. Du märker inte av bieffekter för att din hjärna gömmer dem. Hur du känner är irrelevant.

Du kommer inte kunna hålla uppe den där livsstilen länge till. Cannabis är en lätt drog, men du kan inte röka varje dag utan att orsaka en stor skada på din personlighet.

Det är skrämmade hur lite folk vet om missbruk.

Finns det någon verklig fakta bakom detta eller har du bara dragit fram det ur röven, så att säga? Hur går man tillväga för att bli upplyst som du? Läser på drugsmart och går på föreläsningar hos Maria Ungdom?
__________________
Senast redigerad av breeze420 2015-06-25 kl. 20:51.
Citera
2015-06-25, 20:48
  #11
Medlem
Du känner när det är dags att tagga ner med rökat, är i princip rökfri nu mera efter ett par års rökande, ångrar jag att jag började? absolut inte, men det är skönt att vara klar i huvet, för min del vart det så att jag kände mig stekt när jag inte rökte och normal när jag rökte efter så pass stor konsumtion .

jag förknippade allt med röka, och felet som jag ser är att man blir passiv och skjuter på saker för att det är softare att få lite rus ..
__________________
Senast redigerad av fluffarn 2015-06-25 kl. 20:50.
Citera
2015-06-25, 21:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Finns det någon verklig fakta bakom detta eller har du bara dragit fram det ur röven, så att säga? Hur går man tillväga för att bli upplyst som du? Läser på drugsmart och går på föreläsningar hos Maria Ungdom?
Ja det finns fakta som stödjer det. Jag har egna erfarenheter och jag har studerat missbruks- och beroendepsykologi (seriös forskning, inte vinklad propaganda). Missbruk, speciellt i det tidiga stadiet, är ren förnekelse och självbedrägeri. Det TS säger hör man nästan alla säga i början, TS är ett typfall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback