Citat:
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?
Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor
Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

Vad är det för konstigt med det? Alla folk vill självklart bevara sin egenart och männen i alla folk, från det mest primitiva stamsamhälle till den mest avancerade IT-nation, vill självklart slå vakt tillgången till de egna kvinnorna. Både kvinnor och män vill också säkerställa sitt sätt att leva och en framtid åt sina egna vackra barn, samt försäkra sig om att barnen inte blir en marginaliserad och undertryckt folkgrupp i vad som en gång var deras land.
Citat:
eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?
Finner det närmast ofattbart att du alltjämt kan gå omkring med denna massmediaplanterade verklighetsförvrängning. Känner ingen som röstar SD som inte samtidigt minst har en högskoleexamen och mitt sociala nätverk är rätt omfattande. Själv har jag röstat SD i över 15 år. Jo, det finns visst en person som bara har gått gymnasiet, men han är närmast autodidakt inom sitt fack. Får bli undantaget som bekräftar regeln.
I verkligheten kommer "rasisterna" självklart från alla håll och nivåer i samhället. Det är helt enkelt fråga om självständigt tänkande människor, vilket är anledningen till att de kom att rösta SD eller blev antifeminister till att börja med (ja, ett visst overlap förekommer). Fårskocken som inte tänker själv intar inga kontroversiella positioner.
Citat:
En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
Ja, det är ett intressant fenomen som tyvärr antagligen säger en del om nutidens feministmarinerade svenska kvinnor som ofta avvisande och frigida. Nu känner jag inga sådana personer, men en ledtråd kan vara våra olika könsroller. Ett stamfolk ser alltid till att folkfrämlingar i stort nekas tillgång till deras kvinnor, men kan gärna ta sig för att lägra underkuvade folks kvinnor eller röva till sig en fru från grannstammen etc.
Ett frapperande exempel på detta från historisk tid finner du i Latinamerika. Det visar sig nämligen vid DNA-analys att blandras med spansk-portugisiskt delursprung nästan alltid har ärvt sitt europeiska blod på fädernet. Med andra ord, conquistadorer och kolonisatörer har gärna tagit för sig av exempelvis den kuvade indianbefolkningens kvinnor, men i regel hindrat negrer och indianer från att få tillgång till vita kvinnor.
Av detta kan du dra en generell slutsats: Om det förhåller sig så att rasblandning i dagens Sverige främst sker mellan MENA-män och svenska kvinnor så betyder det att det är vi som håller på att bli underkuvade istället för tvärtom.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-06-28 kl. 11:42.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-06-28 kl. 11:42.