Citat:
Ursprungligen postat av
Tompelicious
Självklart ska SD fortsätta ha sin kärna, men en bredare politik med skarpa förslag och mer satsningar på bra skolpolitik och liknande tror jag gör SD till ett mer seriöst alternativt och slår hål på myten om SD som enfrågeparti.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
En kvinnomagnet skulle kunna vara valfrihet i föräldraledigheten.
Och ja, efter Major Björklunds fiasko kan SD äga frågan om skolan, t ex beträffande tuffare tag mot antisocialt beteende.
Jag håller med om att det är bra med breda förslag. I SDs aviserade "industripaket" ingår riktat höjda studiemedel för utbildningar som riktar sig mot problematiska sektorer till exempel. Familjepolitiken håller jag med om med föräldraledigheten. Den vill folk styra över själva.
Likaså finns ju "rätt till heltid"-grejen som också tar tag i de värsta arbetsmiljöperversionerna som finns i kvinnodominerande yrken i offentlig sektor.
Men jag tror som sagt på "paketlösningar" som spänner över flera politikområden för att inte falla ner i någon av särintressegroparna som respektive särintresse grävt. Risken är att halkar man ner i en sån så marginaliseras man som "helhetsparti".
SD är idag såpass moget som parti så jag tror att det räcker att kommunicera sin politik bättre, för man har redan komplett politik inom alla politikområden. Den kommunikationen tror jag dock skulle kunna "målgruppsanpassas" och se olika ut för olika grupper, t.ex. män, kvinnor, studenter osv.
Målgruppsanpassning av samma politiska budskap är bättre än att grotta ner sig i särintressefrågor för att attrahera vissa väljargrupper.
Ska jag avslutningsvis kosta på mig att vara en sexistisk, men dock jämställdhetsförespråkande mansgris så är jag övertygad om att kvinnorna kommer när SD blir största parti - alla kvinnor gillar nämligen en vinnare.