Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 06:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Varför skulle bajsmänniskor som han vara prioriterade framför djur? Låter orimligt och ologiskt.
Därför att människan står över djuren? Det du sysslar med heter antropomorfisering och är ett syndrom som slog igenom på bred front med Disney.

Oavsett vad du tycker och tänker så verkar ju lagens långa arm ta hand om detta.
Citera
2015-06-28, 07:38
  #26
Medlem
Circle jerks avatar
Djurplågare är ju precis samma jävla typ av lågliv som barnmisshandlare/pedofiler/våldtäktsmän, absolut längst ner på skalan.. Så givetvis skall kräken hängas ut
Citera
2015-06-28, 08:37
  #27
Medlem
Rokushikis avatar
Både parter har gjort fel.. Inte så smart att bara låta en kanin gå fritt i trädgården och uppenbarligen inte ha koll på den, den kunde lika gärna blivit överkörd eller dödad av något djur som ihjälsparkad.

Däremot så sparkar inte en normal människa ihjäl en kanin. Rätt gjort hade varit att fånga den, gå dit med den och säga till på skarpen att dom får fixa en inhägnad om dom ska ha kaninen ute.
Citera
2015-06-28, 08:47
  #28
Medlem
Ännu ett fall av djurägare som inte förstått att andra människor har rätt att slippa deras pälsbollar. Är det inte katter som smiter in på min tomt och bajsar i rabatten är det hundjävlar som skäller eller skall hälsa när jag går ut till bilen. Jag skiter i era djur. Jag vill inte ha med dem att göra. Håll dom borta från mig!
Citera
2015-06-28, 09:28
  #29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Som vanligt känns det som att det saknas något, en vädurskanin är inget djur man sparkar en gång och ges chansen att fortsätt att sparka, de är snabba och som satan.

"De åkte till en veterinär, som konstaterade att Saga måste avlivas." Varför inte skriva vad veterinären angav som orsak?
Citera
2015-06-28, 09:56
  #30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som vanligt känns det som att det saknas något, en vädurskanin är inget djur man sparkar en gång och ges chansen att fortsätt att sparka, de är snabba och som satan.

Det beror väl på vilka skador, som den första sparken åstadkom?
Citera
2015-06-28, 09:57
  #31
Medlem
SpecialEditions avatar
En kanin är lätt att fånga in och bära i nackskinnet om man håller en hand under fötterna.

Klantigt av flickans familj att släppa ut kaninen på tomten utan uppsikt. Rovfåglar tar gärna kaniner och därför är det bra om människor är i närheten för att skrämma bort dem.
Citera
2015-06-28, 09:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som vanligt känns det som att det saknas något, en vädurskanin är inget djur man sparkar en gång och ges chansen att fortsätt att sparka, de är snabba och som satan.

"De åkte till en veterinär, som konstaterade att Saga måste avlivas." Varför inte skriva vad veterinären angav som orsak?

Brusten mjälte förmodligen. Fy fan vilket satans as till granne. Det är djurplågeri. Man ska inte plåga djur. Jag dödar mördarsniglar som härjar på min tomt, men inte fan plågar jag dem och då är de ändå äckliga.

Stackars kanin. Fan vad folk är vidriga.
Citera
2015-06-28, 10:22
  #33
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Säger inte att det inte har hänt. Men låt oss stoppa upp lite:

Vi har en man som är 60 år och vi har en vädurskanin.
Alltså en människa som är 60 år och därmed ganska långsam. Än mindre pendla med sitt ben så snabbt för att kunna träffa en kanin.

Sedan har vi en kanin som är ganska snabb för att kunna träffa med en spark. Även av en som är hälften så ung som gärningsmannen.

Nej; detta låter konstigt.

Alma Berlin
Citera
2015-06-28, 10:38
  #34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Säger inte att det inte har hänt. Men låt oss stoppa upp lite:

Vi har en man som är 60 år och vi har en vädurskanin.
Alltså en människa som är 60 år och därmed ganska långsam. Än mindre pendla med sitt ben så snabbt för att kunna träffa en kanin.

Sedan har vi en kanin som är ganska snabb för att kunna träffa med en spark. Även av en som är hälften så ung som gärningsmannen.

Nej; detta låter konstigt.

Alma Berlin

Ägarna såg inte hela händelseförloppet. Du kan därför inte utgå från, att mannen *enbart* sparkade. Grannen kanske klippte till kaninen med en skyffel och fotsatte sedan med att sparka på en omtöcknad kanin.

Man ska alltid vara skeptisk... men det framstår som underligt att försöka leda i bevis, att händelsen inte kan ha inträffat.
Citera
2015-06-28, 10:42
  #35
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ägarna såg inte hela händelseförloppet. Du kan därför inte utgå från, att mannen *enbart* sparkade. Grannen kanske klippte till kaninen med en skyffel och fotsatte sedan med att sparka på en omtöcknad kanin.

Man ska alltid vara skeptisk... men det framstår som underligt att försöka leda i bevis, att händelsen inte kan ha inträffat.

Jag utgår enbart från det jag har läst.

Alma Berlin
Citera
2015-06-28, 11:21
  #36
Medlem
Någonting säger mig att det inte var första gången som kaninen kröp in på grannens tomt ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback