• 1
  • 2
2015-06-27, 20:01
Medlem
Cask Strengths avatar
En man i 60-årsåldern antyds vara en djurplågare i en artikel jag nyss läste. Han ska, inför ögonen på ett barn, ha sparkat barnets vädurskanin så att djuret flög i luften.

Artikeln nämner inte den misstänkte gärningsmannen vid namn, men nog borde någon flashbackare ha koll på vem missdådaren är?

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21018888.ab
Citera
2015-06-27, 20:31
Medlem
svampdamps avatar
Klart grannen gick till attack. Bryr man sig om sin gräsmatta är kaniner det sista man vill ha där.
Citera
2015-06-27, 20:38
Medlem
P55s avatar
Återigen en typisk Aftonbladetartikel och troligen skriven av en sommararbetande journaliststuderande som fått lite för mycket luft under sina vingar.

Men oavsett vilket så sparkar man inte på försvarslösa djur!
Citera
2015-06-27, 20:56
Bannlyst
De verkar ignorerat den kaninen ganska mycket som ägde den. Han har säkert sparkat kaninen men de räknas ju som skadedjur också, ifall de varit en tamråtta som gått in på hans trädgård och gått in i en fälla så hade väl ingen brytt sig. Så varför göra de nu då?
Citera
2015-06-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
De verkar ignorerat den kaninen ganska mycket som ägde den. Han har säkert sparkat kaninen men de räknas ju som skadedjur också, ifall de varit en tamråtta som gått in på hans trädgård och gått in i en fälla så hade väl ingen brytt sig. Så varför göra de nu då?

Skulle han ha skjutit den skulle jag ha tyckt att kaninägarna får skylla sig själv som inte har koll på sitt djur men man går för i helvete inte runt och sparkar på djur varken tama eller vilda.
Citera
2015-06-27, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Skulle han ha skjutit den skulle jag ha tyckt att kaninägarna får skylla sig själv som inte har koll på sitt djur men man går för i helvete inte runt och sparkar på djur varken tama eller vilda.

Vad skulle man skjuta med ifall man inte har jaktlicens? luftgevär? Och hur är de att skjuta så nära grannarna? de är väl ännu mer skriverier om de varit jaktgevär som small till sådär nära dem.
Citera
2015-06-27, 22:26
Medlem
Renspluggs avatar
Lite citat om artikeln försvinner om några år
Citat:
kanin fick avlivas efter grannbråk
Bildspel: Klicka för att starta

Sommarlovet började med en katastrof för den nioåriga flickan - hon såg sin kanin Saga attackeras brutalt.

– Den var helt söndersparkad, säger flickans mamma Jessica.

Familjens granne utreds nu för djurplågeri, och säger att kaninen såg ut "som en påse bakterier".

Familjens dotter hade precis fått sommarlov. När de kom hem från skolavslutningen släppte de ut nioåringens vädurskanin Saga utanför huset i Stockholmsområdet. Saga kröp sedan under staketet och in på en grannes tomt.

Då ska grannen ha gått till attack.
Citera
2015-06-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

Men man skall inte sparka på djur även om det så skulle vara en brunråtta, man kan avliva den på direkten så den slipper lida men att sparka ett djur så den sen får ligga och plågas är djurplågeri.
Citera
2015-06-27, 23:43
Medlem
Spelar väl ingen roll. Man sparkar väl inte ihjäl grannflickans vädurskanin? Om jag haft barn och någon gjort så mot dennes husdjur hade jag på ett eller annat sätt sett till att grannen önskade att han aldrig fötts.

Däremot har ju människor från vissa delar av världen en barbarisk syn på både rättsstaten och djurs värde. Jag förutsätter att detta inte är Kjell Svensson direkt.
Citera
2015-06-27, 23:49
Medlem
Nu vet vi ju dock inte hela historien . Så att dra en massa slutsatser kan ni lugna er med.
Citera
2015-06-28, 00:01
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
En man i 60-årsåldern antyds vara en djurplågare i en artikel jag nyss läste. Han ska, inför ögonen på ett barn, ha sparkat barnets vädurskanin så att djuret flög i luften.

Artikeln nämner inte den misstänkte gärningsmannen vid namn, men nog borde någon flashbackare ha koll på vem missdådaren är?

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21018888.ab

Jag misstänker att du vill ha namnet på gärningsmannen för att kunna fegt trakassera honom. Jag försvarar inte det gubben gjorde, men man ger sig inte heller på en människa för något som hände ett djur. Sköt du dig själv och dina affärer och lämna brotten åt ordningsmakten.
Citera
2015-06-28, 00:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag misstänker att du vill ha namnet på gärningsmannen för att kunna fegt trakassera honom. Jag försvarar inte det gubben gjorde, men man ger sig inte heller på en människa för något som hände ett djur. Sköt du dig själv och dina affärer och lämna brotten åt ordningsmakten.
Varför skulle bajsmänniskor som han vara prioriterade framför djur? Låter orimligt och ologiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in