Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 03:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
ajjemen, inte omöjligt alls, men jag kan förstå vilken intrikat uppgift man kan stå inför just
där, cocktail med levrat blod, heja forensic

Man kan ju faktisk testa osynligt blod, men det kanske du inte vet om
2015-06-28, 03:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Varför kommer då inte det där lilla, lilla extra ut och förbi då, så man faktiskt kan ta det på någorlunda allvar?!
Jag tyckte ju att det hade kommit ut.
Nå, vi får se så småningom om min trollradar fungerat eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och varför i hela friden är detta så intressant öht?
Det begriper jag inte.
Orsaken till brottet är intressant, och dessa källors uppgifter talar för möjligheten av sexbrott och inte olycka.
Like it or not, denna fas av brottet kommer att diskuteras grundligt när polisens uppgifter väl släpps.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-28 kl. 03:23.
2015-06-28, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Antar att mobiler är ett bra hjälpmedel att lösa brott.Synd att det inte går att säga med mer exakthet var dessa befinner sig.Om man läser vad förståsigpåare i tråden går det inte att se så exakt var mobilerna befinner sig i efterhand.

Vet inte vad du menar med exakt men normalt brukar det ligga under en meter.
2015-06-28, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om du talar sanning så skit i att vissa inte tror dig, det spela ju ingen roll vad folk tror här inne på Flashback, är det sant att du hittade dom där kläderna så är det enda som betyder något att polisen nu har kläderna, och om dom visar sig att vara Lisa's eller andra personer inblandade i mordet's kläder ja så är det ju bara fantastiskt att du hittade dom, och har dom inte med fallet att göra ja så gjorde du din plikt som medborgare och det är ju också bra.
Ljuger du... ja då är det ju mest synd om dej.
Personligen tror jag dig.

Precis! Inte heller jag har anledning att misstro och kan inte se varför det skulle vara så orimligt som vissa försöker få det att låta. Tiden får utvisa och det har vi väl redan fått lära oss?
2015-06-28, 03:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Orsaken till brottet är intressant, och dessa källors uppgifter talar för möjligheten av sexbrott och inte olycka.
Like it or not, denna fas av brottet kommer att diskuteras grundligt när polisens uppgifter väl släpps.

Exakt vad jag gjorde tummen upp för:'
"när polisens uppgifter väl släpps."

Tills dess - utan fakta - så kan jag inte se vitsen med det.
2015-06-28, 03:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe

Lite synd om dig är det nog alltids också, Kofoten påstår ju att "kriminalare " plockar upp möjliga bevis på kvällen, utan att dokumentera, fotografera fyndplatsen, och ännu värre, att de inte tar dit tekniker för at finkamma den, nej, de plockar bara upp möjliga bevis i en papplåda, får upphittarens födelsedatum, och knallar hem till Lidköping, ännu spaningen bedrivs från Skövde....

Polisen såg kanske meddetsamma att det INTE kunde vara Lisa's kläder men tog med sig dom för en säkerhets skull, jag menar polisen satte ju inte heller igång hela apparaten varje gång Missing people hittade något.
2015-06-28, 03:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe

Lite synd om dig är det nog alltids också, Kofoten påstår ju att "kriminalare " plockar upp möjliga bevis på kvällen, utan att dokumentera, fotografera fyndplatsen, och ännu värre, att de inte tar dit tekniker för at finkamma den, nej, de plockar bara upp möjliga bevis i en papplåda, får upphittarens födelsedatum, och knallar hem till Lidköping, ännu spaningen bedrivs från Skövde....
De ville kanske inte låta kläderna ligga kvar i inväntan på att kriminaltekniker ska komma, i den mån fynden kan vara av intresse? De åker naturligtvis inte från Skövde bara för att verifiera var platsen ligger. Fan vad de skulle få åka på alla tips på "fynd" i så fall
2015-06-28, 03:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt vad jag gjorde tummen upp för:'
"när polisens uppgifter väl släpps."

Tills dess - utan fakta - så kan jag inte se vitsen med det.
Vitsen var att t.ex spekulera i om det var dråp eller mord. Och jag tyckte alltså mig se att "skvallret" från initierade kan ha varit hyfsat korrekt.
2015-06-28, 03:27
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vet inte vad du menar med exakt men normalt brukar det ligga under en meter.
Under en meter.Då är det väl så exakt det bara kan.En del pratar om kilometer?Är det fel alltså?
2015-06-28, 03:30
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Polisen såg kanske meddetsamma att det INTE kunde vara Lisa's kläder men tog med sig dom för en säkerhets skull, jag menar polisen satte ju inte heller igång hela apparaten varje gång Missing people hittade något.

Om polisen åker ut, så vore det tjänstefel att inte dokumentera. Ingen polis säger så här: "Nääh, det där är inte Lisas kläder", de tar flera foton, jämför med det spaningsledningen vet om vad kroppen hade på sig när den upptäcktes osv.

Nej, grejen är nog att inga "kriminalare" har varit och hämtat fantasifyndet.....
2015-06-28, 03:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vitsen var att t.ex spekulera i om det var dråp eller mord. Och jag tyckte alltså mig se att "skvallret" från initierade kan ha varit hyfsat korrekt.

i inlägget skrev du att du kunde tänka dig tro på "ett mer bestialiskt brott - en våldtäkt av ett offer med eltejp över munnen."

Sen citerade du flertal som skrev om styckning.

Det var en väldig spännvidd mellan dråp eller mord må jag säga!
.. och DET reagerade jag på - knappast om det skulle handla om sexbrott vs olycksfall som du skrev i inlägget sen till mig.
2015-06-28, 03:32
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De ville kanske inte låta kläderna ligga kvar i inväntan på att kriminaltekniker ska komma, i den mån fynden kan vara av intresse? De åker naturligtvis inte från Skövde bara för att verifiera var platsen ligger. Fan vad de skulle få åka på alla tips på "fynd" i så fall

Exakt, det är tvivelaktigt att någon "kriminalare" alls skulle tittat på detta, för det är ju bara i Kofotens huvud detta fynd finns.....därför finns bara dessa kriminalare också i Kofotens huvud

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in