Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet.
Men masttömning, GPS ÄR relativt exakt - men givetvis beroende på vart händelseförloppet sker - i detta fall landsbygd.
jag fortsätter tjata iom att jag vet att tätort kan ge ganska exakt besked på metern - vad är då positionsbestämmelsen på landsort som Blomberg?

lekmannagissning, +- 500 meter kanske mer, det är kinnekulle vi pratar om.......Götene närmsta tätort, Lidköping andra sidan berget......sen finns Skara med, men det är för långt bort, det blir masten närmast som ger info, och det är ju inte nån raketvetenskap att förstå svårigheten med positionsbestämelsen då..........
2015-06-28, 01:18
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med andra ord - om något sådant inkom i utredningen kring Lisa så vet du inte det - för de kommenterar inte det.

Du är väl inte så korkad att du tror att de skulle svara på det för att du ställde frågan allmänt.
Ge upp nu.
Vem som är korkad synes för alla normalbegåvade..... en person hävdar att ha hittat något som kan röra fallet, utan att säga vad det är (klädesplagg säger ingenting) eller var det hittats (annat än en lång sträcka).

Därefter går denne in på Flashback och berättar om det, får här råd om att kontakta polisen.....hör du inte hur det låter?

Det är nog du och din synvillekompis som bör ge upp...
2015-06-28, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På någon eller några kvadratkilometer när.

Då är fyndplatsen för mobildelar möjlig att ingå i polisens uttalande (sista position/kontakt vid cafét)?

.. Jag tar detta för troligt men har inte koll på triangulering landsbygd som sagt (ju glesare mellan master, ju sämre positionsbestämmelse..)
2015-06-28, 01:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Micro är lika kritisk som en hund som ett grisöra.....

Polisen säger att något som rör denna saken inte är inlämnat (det höll med ett samtal där jag frågade specifikt om dessa orter), om något hade varit inlämnat, så hade de inte kommenterat detta, men nu var ingenting inlämnat som rörde fallet, varför de kunde bekräfta att just ingenting var inlämnat... svårt?
Polisen skulle inte besvara om något lämnats in i ärendet - eftersom det i sig är en information. Polisen kan nämligen inte veta vem du är och vilken koppling du kan tänkas ha till inlämnaren..

Dessutom har inte KofotarConny hävdat att han lämnat IN något till polisen - utan att polisen åkte ut och tog reda på kläderna... Vilket är något annat.
2015-06-28, 01:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Begåvningen fattas nog hos dig.
Jag har inte skrivit ett ord om media, jag har fått bekräftad från polisen att inget sånt fynd har blivit inberättad så som "upphittaren" påstår, inte hos polisen i Sverige alls.

Alla tips som kommer in, och fynd , loggas, polisen kan inte konkret kommentera fynd som rör fallet, men de kan bekräfta att inget sånt fynd är inberättad.

Var skrev jag om media? Personen i fråga ljuger.
Vem pratade du med? Den civilanställde telefonisten eller någon som visste något?
2015-06-28, 01:21
Medlem
Citat:
'
Kom vi fram till att det handlar om det jag ursprungligen skrev?
Lås sadel kopplat till start/tändningslås?

... detta eliminerar en hel del diskussioner i tråden isf.

Nej, det gjorde vi nog inte riktigt. Men nu kan vi lägga frågan bakom oss efter betraktandet av bifogad bild där det tydligt framgår att mekanismen alltså sitter på den vanligaste platsen, vänster sida bak.
Det skulle iofs kunna skilja sig på olika årsmodeller men den risken är ganska liten i fråga om moped-modeller.

http://databikes.com/imgs/a/b/u/x/e/peugeot__speedfight_ii_10050_okazja_pomerania_2001 _3_lgw.jpg
2015-06-28, 01:21
Medlem
Citat:
Grundprincipen för triangulering har jag inte svårt att begripa, men har du koll på denna landsbygd och hur precist de kan bedöma Lisas mobils position?

Har inte uppfattat som det skulle vara några problem på denna plats. Det är visserligen landsbygd men in obyggd. Så jag tror de är nöjda med att få den inom en meter.
2015-06-28, 01:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då är fyndplatsen för mobildelar möjlig att ingå i polisens uttalande (sista position/kontakt vid cafét)?

.. Jag tar detta för troligt men har inte koll på triangulering landsbygd som sagt (ju glesare mellan master, ju sämre positionsbestämmelse..)
Det är inte säkert. Fyndplatsen för mobildelar kan ligga i en annan cell.
2015-06-28, 01:22
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen skulle inte besvara om något lämnats in i ärendet - eftersom det i sig är en information. Polisen kan nämligen inte veta vem du är och vilken koppling du kan tänkas ha till inlämnaren..

Dessutom har inte KofotarConny hävdat att han lämnat IN något till polisen - utan att polisen åkte ut och tog reda på kläderna... Vilket är något annat.

Om polisen åkt ut och hittat material som rör fallet grundad på en vittnesobservation, då torde vi tidsnog läsa om det, redan i morgon. I området har folk ögonen uppe. Når polisen kommer så har de med sig mycket stärka lampor, så de märks nog.
2015-06-28, 01:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Nej, det gjorde vi nog inte riktigt. Men nu kan vi lägga frågan bakom oss efter betraktandet av bifogad bild där det tydligt framgår att mekanismen alltså sitter på den vanligaste platsen, vänster sida bak.
Det skulle iofs kunna skilja sig på olika årsmodeller men den risken är ganska liten i fråga om moped-modeller.
http://databikes.com/imgs/a/b/u/x/e/peugeot__speedfight_ii_10050_okazja_pomerania_2001 _3_lgw.jpg

Vi kan bara lägga frågan bakom oss iom svar på denna fråga:
Vilken sorts moped hade Lisa?
Medlem
Citat:

... detta eliminerar en hel del diskussioner i tråden isf.

Förresten, vill du utveckla vad som elimineras?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Men vad är det för fel på dig ditt enögda troll?

Jag är inget troll, men en skeptiker!

Det är yppandeförbud i fallet, men beslutet rör parterna i domstolen, inte Flashback!

Här skvallrar vi, och visst vore det intressant om du hade ett scoop för oss, som du kan förmedla varligt. Kan du inte tala om vad du hittade, när och var, samt hur det gick till när fyndet överlämnades iill polisen.

Fick du ett tack och kvitto?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in