Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Det kanske inte fanns någon handske från början, mjölkrummet blev intressant först efter fyndet av
Lisas kropp, varför jag funderar på om man sökt en brottsplats med blod
Vet man om ladan grävts ut? Ser ju ut på foto som om någon slags rör håller på att grävas ner, så där borde det ju vara relevant att söka igenom allt nyss ifyllt grus. (jag förutsätter att det gjorts!)

Men fortfarande så verkar ingen hund reagerat på ett utrymme "fullt" med blod, även om enkom animalt - vilket jag förstått många sökhundar har svårt att särskilja.

Blir tunga suckar på SKL eller vad de heter när de får in 100+ samples viltblod till analys.
2015-06-28, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Vet man om ladan grävts ut? Ser ju ut på foto som om någon slags rör håller på att grävas ner, så där borde det ju vara relevant att söka igenom allt nyss ifyllt grus. (jag förutsätter att det gjorts!)

Men fortfarande så verkar ingen hund reagerat på ett utrymme "fullt" med blod, även om enkom animalt - vilket jag förstått många sökhundar har svårt att särskilja.

Blir tunga suckar på SKL eller vad de heter när de får in 100+ samples viltblod till analys.

Vad jag förstått som följt o läst allt som finns att förkovra sig i, så höll man på med ett arbete i den öppna ladan, och även grävt där efterhand av polis, sen när det gäller mjölkrummet så har jag förstått att det användts som ett sk slaktrum sista åren, vid något foto jag sett med kriminaltekniker och när jag förstorar upp, kan man tydligt se hur rummet är helkaklat och säkerligen klinkers på golvet, varför kanske hundars intresse för blodspår där varit ointressant med tanke på dom mängder volymer med blod som kan runnit där från vilt.....
2015-06-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I realtid, inte i efterhand. Operatören sparar bara vilken cell mobilen befann sig i.

Det är det vanligaste att det söks i realtid. Hur lång tillbaka i tiden det går att söka vet jag inte. När det söks bakåt brukar det inte röra sig om mer någon eller några veckor.
2015-06-28, 00:55
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Du berättar inte vad du hittat, och inte var du hittat det. Du är en bluff.
Jag kan tyvärr rent logisk inte vara en bluff, för jag har inte ljugit om att jag hittat någotsomhelst, så vad skulle bluffen bestå i?

Kan berätta för dig att polisen i Lidköping, Skövde eller Göteborg inte känner till att någon har rapporterat att en privatperson funnit någotsomhelst i området.

Vet hut din praktfjant.
Kan berätta för dig att jag blev kopplad till Lidköping. Du är felinformerad/hittar på.
Inte för att du har att göra med det, men jag ringde 114 14 där en kille med västkustdialekt tog emot mig och vidarekopplade mig till Lidköping.
Senast redigerad av KofotarConny 2015-06-28 kl. 01:00.
2015-06-28, 00:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
det gick dom ut med innan fynden i martorp, men kan inte koppla klädfynd till säkerhet var hon finns ändå
Om de har hittat hennes kläder, kan de dra slutsatsen att hon sannolikt inte går omkring naken. Och sedan kanske de av erfarenhet vet att mördade personers kläder ofta finns i närheten av kroppen.
Så tänkte jag.
2015-06-28, 00:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det är det vanligaste att det söks i realtid. Hur lång tillbaka i tiden det går att söka vet jag inte. När det söks bakåt brukar det inte röra sig om mer någon eller några veckor.
Lisas mobil söktes i efterhand. Den var avstängd när söket påbörjades.
2015-06-28, 00:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Men här sökte polisen ganska direkt, dagen efter. Det är inte tiden som är den springande punkten utan det faktum att mobilen redan var död och man därför måste söka pejla in var den befanns sig just innan den lade av.
2015-06-28, 01:00
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och varför skulle media veta något? Har det inte gått upp för dig att polisen har lagt ett hermetiskt tillslutande lock över detta fall? I syfte att lösa brottet.

Då är du inte särskilt begåvad.
Begåvningen fattas nog hos dig.
Jag har inte skrivit ett ord om media, jag har fått bekräftad från polisen att inget sånt fynd har blivit inberättad så som "upphittaren" påstår, inte hos polisen i Sverige alls.

Alla tips som kommer in, och fynd , loggas, polisen kan inte konkret kommentera fynd som rör fallet, men de kan bekräfta att inget sånt fynd är inberättad.

Var skrev jag om media? Personen i fråga ljuger.
Bannlyst
[quote=KofotarConny|53847550]Vet hut din praktfjant.
Kan berätta för dig att jag blev kopplad till Lidköping. Du är felinformerad/hittar på.
Inte för att du har dugg att göra med det, men jag ringde 114 14 där en kille med västkustdialekt tog emot mig och vidarekopplade mig till Lidköping.[/QU

jag tror dej, vi får hoppas att det är något relevant fynd med dna isåfall
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Du berättar inte vad du hittat, och inte var du hittat det. Du är en bluff.
Jag kan tyvärr rent logisk inte vara en bluff, för jag har inte ljugit om att jag hittat någotsomhelst, så vad skulle bluffen bestå i?

Kan berätta för dig att polisen i Lidköping, Skövde eller Göteborg inte känner till att någon har rapporterat att en privatperson funnit någotsomhelst i området.
Du låtsas alltså att du ringt polisen på tre orter och frågat om en utredning som det råder en sekretess kring som vi sällan sett maken till ... och polisen skulle ge dig information om någonting ..

Skojar du med oss?

Edit:
Även om du nu inte förstår det själv så hade polisen berättat för dig vad som kommit in om han hade bekräftat att en privatperson lämnat in sakerna.
2015-06-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp. Det är därför jag diskuterar tre master.
Och därav följdfrågan:
Hur precis position kan två master ge?

Du får positionen i en riktning. Om du drar en rät linje mellan masterna så får du lägen dem emellan. Du får ingen sidomarkering utanför denna linje. Lite luddigt kanske men hoppas du fattar vad jag menar.
2015-06-28, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du låtsas alltså att du ringt polisen på tre orter och frågat om en utredning som det råder en sekretess kring som vi sällan sett maken till ... och polisen skulle ge dig information om någonting ..

Skojar du med oss?

långa samtal vet hur väntetiden är.....bra Micro med ditt kritiska tänkande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in