Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 00:09
Bannlyst
skrev någon gång för ett tag sen men fick inget gehör, kanske försvann i all mass-postinlägg här,
torsdag eller på fredag när lisa hittades, sa polisen sig vara rätt så säkra på att Lisa var kvar i området kring blomberg, kan det vara så att bröderna då var misstänkta och man har sett via deras mobiltrafik att dom efter Lisas försvinnande aldrig lämnat området, att man kanske hade span på dom på håll, men aldrig fick den uppfattningen vad som försiggick vid martorp eftersom dom kanske fysiskt var tvungna att hålla sig på avstånd och fick därav rapporteringen via mp ?
2015-06-28, 00:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Polisen kan ha tagit kort i ladan när de genomsökte den, eller att LH:s pappa tillsammans
med polis tittade/letade i ladan och man är helt hundra på att ingen handske fanns där då.
När så handsken dyker upp så inser man att det är någon av de 3 personerna som påstås
hittat handsken i ladan som också haft med sig handsken dit. Det är därför man misstänker
att LH finns kvar i området.

Jo, visst kan de anse att LH är i området.
... och polisen är en total tragedi vid genomsök? Högst troligt med hund?
AJ säger att mitt i ladan så ser de plötsligt denna suspekta Mc-handske. ... hux flux liksom.
2015-06-28, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Har säkert varit uppe förut, men vad var det för inavlade pudlar till sökhundar som användes som inte kunde sniffa sig 20 meter bort till handsken och ytterligare ett tiotal meter till mjölkrummet (som ju varit av stort polisiärt intresse)?

Det kanske inte fanns någon handske från början, mjölkrummet blev intressant först efter fyndet av
Lisas kropp, varför jag funderar på om man sökt en brottsplats med blod
2015-06-28, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, visst kan de anse att LH är i området.
... och polisen är en total tragedi vid genomsök? Högst troligt med hund?
AJ säger att mitt i ladan så ser de plötsligt denna suspekta Mc-handske. ... hux flux liksom.

skrev nyss en teori om just det.....finns säkert en miljon andra orsaker än just min men....
2015-06-28, 00:19
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
"Ok". Din hobbyanalys gav dig en felaktig slutsats.
Jag har hittat kläder. Är du läskunnig?
Är det av intresse så kommer det framgå i FUP/media senare. Jag kan givetvis återkomma med vad och var när laga dom vunnit kraft. Påminn mig bara!

Tills dess är det du som är en bluff.
Du berättar inte vad du hittat, och inte var du hittat det. Du är en bluff.
Jag kan tyvärr rent logisk inte vara en bluff, för jag har inte ljugit om att jag hittat någotsomhelst, så vad skulle bluffen bestå i?

Kan berätta för dig att polisen i Lidköping, Skövde eller Göteborg inte känner till att någon har rapporterat att en privatperson funnit någotsomhelst i området.
2015-06-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nån som vet?

" – Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson."

Det är detta uttalande jag finner underligt med tanke på krossad display/mobildelar som sen hittas bortåt grusvägen.
Tappades/slängdes den där så skulle den väl ändå ha kunnat pejlats dit - det är ju 1 km bortom cafét. Eller räcker inte två master för större precisering?
Krävs det tre master för bättre punktmarkering a la meter?

Detta är ett ständigt återkommande fråga. För att du ska kunna röra dig fritt med mobilen är det alltid minst tre master som du är i kontakt med.
Vid en spårning av en mobil rekonstruerar man platsen där den befanns vid en specifik tidpunkt. Noggranheten som önskas kan variera. Här borde det räcka med att placera den inom en meter.
2015-06-28, 00:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Detta är ett ständigt återkommande fråga. För att du ska kunna röra dig fritt med mobilen är det alltid minst tre master som du är i kontakt med.
Vid en spårning av en mobil rekonstruerar man platsen där den befanns vid en specifik tidpunkt. Noggranheten som önskas kan variera. Här borde det räcka med att placera den inom en meter.
I realtid, inte i efterhand. Operatören sparar bara vilken cell mobilen befann sig i.
2015-06-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Du berättar inte vad du hittat, och inte var du hittat det. Du är en bluff.
Jag kan tyvärr rent logisk inte vara en bluff, för jag har inte ljugit om att jag hittat någotsomhelst, så vad skulle bluffen bestå i?

Kan berätta för dig att polisen i Lidköping, Skövde eller Göteborg inte känner till att någon har rapporterat att en privatperson funnit någotsomhelst i området.

Och varför skulle media veta något? Har det inte gått upp för dig att polisen har lagt ett hermetiskt tillslutande lock över detta fall? I syfte att lösa brottet.

Då är du inte särskilt begåvad.
2015-06-28, 00:37
Bannlyst
Skulle tro att vi inom snar framtid får veta vilken form av teknisk bevisning som tickar in
ifall det är rätt mgm, då är det lättare hänt att någon i leden siprar ut lite info.....
2015-06-28, 00:39
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
torsdag eller på fredag när lisa hittades, sa polisen sig vara rätt så säkra på att Lisa var kvar i området kring blomberg,
Jag tolkade detta som att man kunde ha funnit några av hennes klädesplagg, som jacka, tröja eller byxor. Att hon alltså hade varit utan kläder i området.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-28 kl. 00:42.
2015-06-28, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tolkade detta som att man kunde ha funnit några av hennes klädesplagg, som jacka, tröja eller byxor. Att hon alltså hade varit utan kläder i området.

det gick dom ut med innan fynden i martorp, men kan inte koppla klädfynd till säkerhet var hon finns ändå
2015-06-28, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52

Jupp. Det är därför jag diskuterar tre master.
Och därav följdfrågan:
Hur precis position kan två master ge?

Edit: förtydligande. Positionering i storstad är en sak. Jag undrar: HUR specifik går det att vara på Blomberg?
Senast redigerad av develi 2015-06-28 kl. 01:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in