Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Och jag tror att du har rätt till 100%!

Nej jag vet inte vad det skulle kunna vara
2015-06-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
.... dock i samband med ett mord.

En initial misstankegrad kan ha många slutsenarier.
2015-06-28, 23:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Om man är 17 år & bor på vishan så är man lika vuxen eller mer vuxen än någon som är upp till 30 år & bor i stan så hon var nog betrodd med nyckel. Fast nyckeldiskussionen är ointressant.

Jag tror att godsherren vet en del, tror även att Lisas kollegor har sina aningar & jag tror att pappan vet varför. Tror att där är många fler inblandade än vad vi kan tänka oss. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt eftersom oavsett om dessa 2 Litauer har en del i det hela så lär de aldrig våga berätta med rädsla för sina liv. Deras inblandning kan ju ha varit att bara reka platser mm. När allt sedan gick åt helvete så blev de bra syndabockar. Medhjälp till människorov kanske de döms till. Mördarna går fria är min gissning.
Ja och antagligen finns det också kopplingar både till CIA och nåt asiatiskt brottssyndikat i
Shanghai. Man kan inte utesluta något. Särskilt om man aldrig har tagit någon hänsyn till
sånt oväsentligt som sannolikhetsläran och gett fan i en viss rakkniv...

Du har nog varit inne för länge i delforumet för konspirationer alternativt kikat
för mycket på dåliga deckare som skenar iväg bortom all vett och sans.

På tal om annat: så här snabbt och lätt kan det gå att överrumpla en smal flicka och hiva
henne över axeln och bära iväg med henne även om den ytterst korta snutten är ur
filmens värld och man kan kanske förutsätta en viss följsamhet från aktrisens sida, 2:47
in i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=9wmoI7ldMuc
2015-06-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
En initial misstankegrad kan ha många slutsenarier.

Hur menar du?
2015-06-29, 00:02
Medlem
Citat:
Hur menar du?

Du angav en. Sedan finns alltid lyckligare slut med i bilden.
2015-06-29, 00:05
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, här finns möjligheten till att samla kunskap i ämnet med hjälp av specifierad fakta om unika fall, därefter jämföra omständigheter med detta ärende om Lisa, om man inte kan förmå sig ett telefonsamtal med polisen eller få det bekräftat på annat vis, utanför flashback eller internet för den delen..

Lalala presentaerade inte ett enaste faktum, bare tre påståenden han inte har dokumenterat, lite som dig Fåret, han Lalala.......
2015-06-29, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nej jag vet inte vad det skulle kunna vara
Jag vill helst inte svara själv på mitt inlägg men jag har sett fall där man letat DNA i sopor.
Ett fall löste man genom en halväten bulle eftersom GM lämnat tandavtrycks spår i bullen.
Sedan skulle det väl kunna vara en plast sked typ glass bägare som lämnat dna.
Man skulle på så sätt kunna binda ex GM till att ha varit inne på cafeet. Men det finns det ju säkert vittnen till annars.
2015-06-29, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hur menar du?

Antagligen att även om man sagt att hon inte dött för egen hand så kanske det var en olycka och inget mord?
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt det är en synnerligen ovanlig situation för honom att befinna sig i. När han först berättar hur alla tafsat på handsken är det nog sannerligen sant.

Därefter inser han att det är totalt fel så behandlar man inte bevismaterial. Då kommer detta "jag bar den med fingertopparna" (typ).

Inte mer märkligt än så.

Det här med att Arne säger "vi får hoppas det utreds på bästa sätt, enda förhoppningen vi kan ha nu" utan att nämna något om att hitta Lisa vid liv är märkligt och att han åker iväg flera gånger när det hänt något så tragiskt på hans ägor är märkligt med. Träffar Lisa för första gången samma dag och beskriver henne som "en förtjusande flicka". Besviken på litauerna om de är skyldiga.

"De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är." Tycker Arne använder märkliga ord och beskrivningar i sina uttalanden men eftersom han är godsägare och verkar vara väldigt mån om att tjäna pengar på allt så kanske han tänker på ett annorlunda sätt mer åt det egoistiska hållet och då blir väl hans beteende lite mer logiskt kanske.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det kan vi absolut inte göra.
Jag anser inte detta är ett "mysterium" utan dt är en ganska enkel och lättförklarad händelse.

Att vi inte har alla pusselbitar eller kan förstå psyket hos en mördare gör det inte till ett mysterium. Det innebär bara att du/vi inte har tillräckligt med fakta och kunskap.

Utveckla gärna hur detta kan vara en "ganska enkel och lättförklarad händelse"

Mitt inlägg handlade f ö om mysteriet kring de tider som förflöt mellan att Lisa lämnade sina kollegor, avsände sitt sms och senare mobilen dog.
2015-06-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det finns en trolig förklaring. Hon behövde gå på toa, och det fanns en i ladan. Bättre än att kissa bakom kaféet eller på taket. Jag skulle iaf föredra toa.

Fanns det en toa i ladan?

Jag har inte facit men i den del av lada som utifrån verkat vara mest intressant, bortsett från mjölkrum/slaktrum på gaveln, har jag svårt att tänka mig att det skulle finnas en toalett. Men allt är så klart möjligt.
Av det man kunnat se utifrån från vägen och som framkommit på bilder, är underlaget där byggnaden står öppen bara jord och grus vilket inte heller är konstigt när det står en rejäl grävmaskin på uppskattningsvis 15-20 ton där. Men det är ju ändå denna passage in som står i närmast direkt och naturlig anslutning rakt över vägen, mittemot cafe'et.
För att vara petnoga ligger infarten till cafe'ets norra parkeringsplats precis mittemot passagen in till grävmaskinen.

En bit bort däremot där det sk slakthuset finns, kan man nog med större säkerhet ana att utrymme för sanitära behov finns att tillgå.
2015-06-29, 00:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag vill helst inte svara själv på mitt inlägg men jag har sett fall där man letat DNA i sopor.
Ett fall löste man genom en halväten bulle eftersom GM lämnat tandavtrycks spår i bullen.
Sedan skulle det väl kunna vara en plast sked typ glass bägare som lämnat dna.
Man skulle på så sätt kunna binda ex GM till att ha varit inne på cafeet. Men det finns det ju säkert vittnen till annars.

Du tänker på ifall man hittar dna från någon annan än bröderna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in