2015-06-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det kunde nog passa riktigt bra med Ericsson om något år. Han känner ju de yngre spelarna och skulle kunna börja slussa upp dessa. I framtiden vill jag se Henke Larsson som kapten, flankerad av Zlatan men det är nog minst fem år bort.

Man har ju lärt sig att något som verkar mer spännande än Lagerbäck inte nödvändigtvis är bättre.
Varför tror du Zlatan är någon form av förbundskaptensmaterial?
Citera
2015-06-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
I så fall ska han in på premissen att han lyckas få ut max med det material han har, han spelar efter förutsättningarna och det ger resultat. Raka motsatsen mot Hamrén.
Håkan för laget att bli bättre än summan av individerna. Hamrén får laget att bli sämre än summan av individerna.
Citera
2015-06-27, 23:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Varför tror du Zlatan är någon form av förbundskaptensmaterial?

Henke är kaptensmaterial, Zlatan är Allbäck.

Han är säkert inte intresserad men spelarna skulle nog lyssna på honom.
Citera
2015-06-27, 23:48
Medlem
Folk verkar i glädjeruset glömma all kritik mot Ericsson, att han i kvalet två gånger på rak tidigare med jättelägen inte lyckats ta Sverige till mästerskapen.
Citera
2015-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Henke är kaptensmaterial, Zlatan är Allbäck.

Han är säkert inte intresserad men spelarna skulle nog lyssna på honom.
Tror personligen det skulle vara ett skitdåligt val.
Citera
2015-06-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Folk verkar i glädjeruset glömma all kritik mot Ericsson, att han i kvalet två gånger på rak tidigare med jättelägen inte lyckats ta Sverige till mästerskapen.
Han blir väl äldre, klokare och mer erfaren han också. Det kanske är just de motgångar och felbeslut som gör att han fattar rätt taktik nu eller hur? Man måste ju bedöma honom om trenden pekar mot att det blir bättre eller sämre. Hade det varit tvärtom, att han lyckats tidigare men inte nu längre, så hade jag förstått att det blivit kritik.
Citera
2015-06-27, 23:58
Medlem
4522s avatar
Nej, han har en filosofi och mentalitet som gör honom perfekt för U21. På lång sikt är det dessutom viktigare att behålla rätt gubbar som Ericsson på den nivån.
Citera
2015-06-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nej, han har en filosofi och mentalitet som gör honom perfekt för U21. På lång sikt är det dessutom viktigare att behålla rätt gubbar som Ericsson på den nivån.
Så kan det vara, jag känner inte till han särskilt bra ska jag medge. Argumentet att han misslyckats tidigare tyckte jag inte hade bäring i frågan dock.
Citera
2015-06-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Han blir väl äldre, klokare och mer erfaren han också. Det kanske är just de motgångar och felbeslut som gör att han fattar rätt taktik nu eller hur? Man måste ju bedöma honom om trenden pekar mot att det blir bättre eller sämre. Hade det varit tvärtom, att han lyckats tidigare men inte nu längre, så hade jag förstått att det blivit kritik.

Absolut. Men för att bli förbundskapten ser jag gärna att man lyckas mer än en gång! Så jag tycker absolut att det är relevant i frågan till allra högsta grad.
Citera
2015-06-28, 00:21
Medlem
Citat:
Absolut. Men för att bli förbundskapten ser jag gärna att man lyckas mer än en gång! Så jag tycker absolut att det är relevant i frågan till allra högsta grad.
Så kan man såklart också se det. Däremot har jag själv hellre en spann vatten som förbundskapten än Hamrén. Fast det finns såklart andra kandidater än Ericsson.
Citera
2015-06-28, 00:25
Medlem
Citat:
Haha, förklara gärna hur dessa "jättelägen" såg ut. När det kommer till att kvala in till ett U21-mästerskap där det finns sju platser att slåss om finns inga "jättelägen" för ett landslag av Sveriges kvalitet. Att kvala in är en bragd oavsett vilka lag man möter.
Citera
2015-06-28, 13:16
Medlem
Är Håkan Ericsson verkligen så bra? Visst, han har fått ihop gruppen på ett imponerande sätt och tagit oss till final, men vi har bara vunnit två matcher och spelar en fotboll som av många inte anses så modern men samtidigt är det efter våra resurser. För några år sedan fick han kritik av spelartruppen för att han hade behandlat vissa spelare felaktigt och han ansågs ge konstiga motiveringar till varför spelare är petade. Något som hände igen inför EM då Victor Claesson, en av Allsvenskans klart bästa spelare i vår petades för att han skulle ha vägrat spela på en kant. Något som Claesson själv gick ut och sa att han aldrig sagt.

Han har valt att låta Joseph Baffo hoppa in i första matchen istället för i mina ögon givne tredjevalet Sebastian Holmén i första matchen, Baffo som inte får spela i Halmstad men det kan bero på hans kontraktssituation. Han har därefter petat Helander, som är A-landslagsman, för samme Baffo. Visst har Baffo gjort en bra turnering men i mina ögon är Helander klart bättre så jag förstår inte den petningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in