2015-06-27, 17:31
Medlem
Darkcheeses avatar
Efter Håkan Ericssons succé i U21-EM, kan han bli aktuell som Erik Hamréns framtida ersättare i landslaget?
Citera
2015-06-27, 17:38
Medlem
torrenttobbes avatar
Tycker han saknar shining!

Vore skoj att få in en internationell topptränare för att lägga om kursen för svensk fotboll totalt.
Citera
2015-06-27, 18:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Vore skoj att få in en internationell topptränare för att lägga om kursen för svensk fotboll totalt.
Nej tack. Jag vill ha en tränare med koll på svensk fotboll, svenska talanger och allsvenskan.
En "topptränare" skulle förmodligen gå på kortsiktiga resultat och därmed ställa ut de, för honom, 11 mest kända spelarna. Då ser jag hellre Håkan faktiskt.
Citera
2015-06-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nej tack. Jag vill ha en tränare med koll på svensk fotboll, svenska talanger och allsvenskan.
En "topptränare" skulle förmodligen gå på kortsiktiga resultat och därmed ställa ut de, för honom, 11 mest kända spelarna. Då ser jag hellre Håkan faktiskt.

Och vilka tänkbara alternativ finns det då? Hans Backe?
Citera
2015-06-27, 18:10
Medlem
Citat:

Fast samtidigt krävs det ju någon som vill jobba långsiktigt och inte bara vill ha 3-4 år. Vi behöver ju tänka igenom allt från grunden, hur får vi fram bra talanger till att börja med.

Sen måste vi ha en tränare som förstår att vi är ett land med 9 miljoner, inte 90 miljoner och kommer därför aldrig ha samma talangpool.
U21-laget är ju ett praktexempel på hur viktigt lagmoral är och de är ett föredöme för hur ett svenskt landslag måste vara. Vi har inte bäst spelare men tack vare sammanhållning kan laget vara bättre än summan av delarna.

jag har också tänkt på Håkan Ericsson som förbundskapten. Vet ju egentligen inte så mycket men han verkar ju inte vara rädd för svåra beslut (ställt över egon som tycker de är bättre än de är) och har tagit dem till semifinal.
Citera
2015-06-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Sen måste vi ha en tränare som förstår att vi är ett land med 9 miljoner, inte 90 miljoner och kommer därför aldrig ha samma talangpool.
Uruguay och Belgien har heller inte en befolkning på 90 miljoner men ändå tillhör bägge nationerna bland världens bästa landslag.

Kan dom så kan Sverige..
Citera
2015-06-27, 18:13
Medlem
en1kronas avatar
Ja gärna!
Citera
2015-06-27, 19:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Uruguay och Belgien har heller inte en befolkning på 90 miljoner men ändå tillhör bägge nationerna bland världens bästa landslag.

Kan dom så kan Sverige..
Portugal som just nu kör över Tyskland i U21 EM har bara ca 10,5 mille. Deras A-lag rankas som 7:a i världen. Fast visst borde vi vara före Kap Verde som ligger 38 och Island 37 medan Sverige är 39.
Citera
2015-06-27, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Kan dom så kan Sverige..

Uruguay tillhör världens bästa? visst, dom kom 3a i VM en gång, men det gjorde också Sverige. Uruguay är högst mediokra.
Citera
2015-06-27, 19:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Uruguay tillhör världens bästa? visst, dom kom 3a i VM en gång, men det gjorde också Sverige. Uruguay är högst mediokra.

En 1/3 av Sveriges befolkning och rankade 8 medan Sverige är 39. Om Uruguay är högst mediokra vad är Sverige då?
Citera
2015-06-27, 19:24
Medlem
Citat:

Personligen vill jag ha svenska tränare så mycket som möjligt för våra landslag.
Citera
2015-06-27, 20:10
Medlem
ulvvfs avatar
Varför? Om vi åker ut idag så är det samma resultat som de tidigare gångerna vi har varit i EM. Så varför inte Lennartsson då exempelvis? Lennartsson lyckades ju tillochmed spela lite offensiv fotboll med sämre spelare. Dessutom så har Lennartsson åstadkommit något på seniornivå efter det.

Om Håkan vinner U21 EM, eller möjligtvis går till final, så man kan säga att resultatet är bättre, då kanske.

Annars vill jag nog ha någon som förordnar en tränare som kan vara flexibel, och vill ha en snabb kreativ fotboll i grunden och som vågar ta ut unga spelare ifrån allsvenskan. Håkan kommer snöa in sig på favoriter och låta hela laget backa hem och slå långa bollar på anfallarna, är det så du vill se ett svensk landslag spela de närmast 10-15 år?

Utländsk? I sådana fall ska det vara någon som har tränat ett svensk lag tidigare. Att ta in någon stjärntränare kostar i regel mer än vad det smakar, se på ryssland exempelvis.
Senast redigerad av ulvvf 2015-06-27 kl. 20:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in