2015-06-28, 13:25
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nej, han har en filosofi och mentalitet som gör honom perfekt för U21. På lång sikt är det dessutom viktigare att behålla rätt gubbar som Ericsson på den nivån.

Enig. Bättre att behålla rätt man på rätt plats istället för att få storhetsvansinne och försöka laborera ihop något och tro att A-landslaget kommer bli succé. A-landslaget är enbart slutdestination. Det viktigaste arbetet genomförs i ungdomslagen.

Fäderneslandets nästa förbundskapten stavas givetvis Marcus Allbäck, alternativt Henrik Larsson. Alla vet detta. Sen om nämnda kandidater är bäst lämpade för jobbet är en annan femma.
Citera
2015-06-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Enig. Bättre att behålla rätt man på rätt plats istället för att få storhetsvansinne och försöka laborera ihop något och tro att A-landslaget kommer bli succé. A-landslaget är enbart slutdestination. Det viktigaste arbetet genomförs i ungdomslagen.

Fäderneslandets nästa förbundskapten stavas givetvis Marcus Allbäck, alternativt Henrik Larsson. Alla vet detta. Sen om nämnda kandidater är bäst lämpade för jobbet är en annan femma.
Tror att Jörgen Lennartsson hade gjort ett strålande jobb också. Sedan har det varit intressant med en utländsk tränare, senast Sverige hade det gick det ju bra (4 stora medaljer på 10 år under Raynors tid)!
Citera
2015-06-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Uruguay och Belgien har heller inte en befolkning på 90 miljoner men ändå tillhör bägge nationerna bland världens bästa landslag.

Kan dom så kan Sverige..

Sant och vi har ju börjat något samarbete med Belgien. Deras lag är ju resultat av en satsning. Jag tror Uruguay mer haft en gyllene generation, fel?
Citera
2015-06-28, 13:34
Medlem
Cambijaos avatar
Helander låg bakom Italiens straff och han låg bakom Portugals mål. Han har inte gjort så bra turningen. Baffo stöter mycket, vilket är väldigt bra om Milo är med på att han gör det.
Citera
2015-06-28, 13:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Uruguay tillhör världens bästa? visst, dom kom 3a i VM en gång, men det gjorde också Sverige. Uruguay är högst mediokra.

Sverige har kommit 2:a en gång och 3:a två gånger.
Citera
2015-06-28, 13:40
Medlem
Kenny Kuks avatar
Guld vore att få tillbaka Lagerbäck.
Citera
2015-06-28, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Sverige har kommit 2:a en gång och 3:a två gånger.

Jo, jag har inte sagt något annat heller. Däremot försökte jag jämföra i någorlunda modern tid för att bevisa att Uruguay inte är något särskilt.
Citera
2015-06-28, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Helander låg bakom Italiens straff och han låg bakom Portugals mål. Han har inte gjort så bra turningen. Baffo stöter mycket, vilket är väldigt bra om Milo är med på att han gör det.

Fel. Det var Milosevic som låg bakom Italiens straff och fick utvisning därefter.
Citera
2015-06-28, 15:02
Medlem
tcxx646s avatar
Vissa tränare passar bättre i ungdomslag, att förädla talanger och lära dem fotboll. Håkan Ericsson är en sån tycker jag.
Citera
2015-06-28, 15:09
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Fel. Det var Milosevic som låg bakom Italiens straff och fick utvisning därefter.
Fel. Helander gjorde så Milo var tvungen att dra den där tacklingen
Citera
2015-06-28, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fel. Helander gjorde så Milo var tvungen att dra den där tacklingen

Nåja, Helanders horribla passning rakt upp i banan försatte visserligen Milosevic i ett mycket svårt läge då italienaren blev friställd. Samtidigt tycker även jag som gnagare att det var ganska klumpigt att dra på sig straff+rött kort.
Citera
2015-06-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Nåja, Helanders horribla passning rakt upp i banan försatte visserligen Milosevic i ett mycket svårt läge då italienaren blev friställd. Samtidigt tycker även jag som gnagare att det var ganska klumpigt att dra på sig straff+rött kort.
Det var det såklart. Man kan väl säga att Helander haft ett negativt finger med i spelet vid flera svenska baklängesmål. Å andra sidan kommer han ju i den situationen för att han är just back. Att Baffo går före har ju inte att göra med att han är bättre generellt utan mer inne i "zonen" just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in