Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Det är många halvdana nationer som når en kvartsfinal i VM utan att för den sakens skull anses vara bland de bästa nationerna i världen.
Orkar egentligen inte fortsätta den här diskussionen då jag knappt minns utgångspunkten men nej, jag kan inte gå med på att Belgien ska anses vara ett av världens bästa landslag förrän de faktiskt når en semifinal/final eller något. Fram tills dess har de ett av världens bästa landslag på pappret, men det betyder inte mycket om de inte når en riktigt stor framgång eller två med den här generationen.
En kvartsfinal i ett VM är inte nog för det.
Absolut och det händer emellanåt att det sker att skrällag har nått kvartsfinal i VM (Costa Rica) men om man skall vara riktigt ärligt så var Belgien favoriter att gå vidare från gruppen och i åttondelen när man ställdes mot USA. Att Belgien åkte ur i kvartsfinalen mot Argentina är knappast något att skämmas för så det är rätt godkänt.
Klart att man skall förvänta sig att Belgien eventuellt vinner ett mästerskap i framtiden men som man brukar säga, Rom byggdes inte på en dag...
Jag har sagt mitt och nu är det dags att vi vänder blad.