Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Självklart ska hen berätta allt om fyndet om hen yppar något om ett fynd här i tråden, kan hålla käften annars tycker jag, tillför ju inget av relevans i tråden.

Förresten, jag har hittat en mopedhjälp idag, ett par kilometer norr om Martorp, tänkte att ni vill veta det.

Låt polisen avgöra om det kan tillföra något i utredningen.

Förstår inte vad en mopedhjälp skulle tillföra dock.
2015-06-27, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låt polisen avgöra om det kan tillföra något i utredningen.

Förstår inte vad en mopedhjälp skulle tillföra dock.

Precis, om polisen ska avgöra om fyndet kan ha med mordet att göra och att upphittaren inte berättar några detaljer om fyndet så har det knappast att göra här i tråden.

Ska vi alla berätta om all lump som vi hittar ute i naturen? Ja, jag hittade en mopedhjälm norr om Martorp idag, dock står det tillhör inte Lisa på den, men det är polisens sak att avgöra om den är av intresse, jag håller med dig.
2015-06-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Vilken fantasifull tråd! Faktum är att vi vet inte så mycket, media har varit väldigt återhållsam med fakta. Min personliga reflektion är att man inte vill avslöja hur tunn bevisningen är mot de häktade, därav yppandeförbudet. Det finns inte en tillstummelse till motiv. Varför i h-e skulle två skötsamma byggnadsarbetare begå ett så skändligt brott och förstöra allt de har slitit för under 6 års tid?

Ja varför förstöra allt? De har sparat pengar för att köpa ett hus i Litauen (paret åtminstone). Om de haft alibi hade de inte suttit häktade. Trots att de verkar rekorderliga är det nåt som inte stämmer. De dyker upp när MPS söker av ett område och är enligt vad man läst otrevliga och vill mota bort dom. Varför kan man undra. De visste att det pågick en sökning efter Lisa. Varför uppehöll dom sig där då om dom inte skulle leta. Nej det är nåt lurt med dessa personer. Det är min magkänsla.
2015-06-27, 21:52
Medlem
Citat:
Precis, om polisen ska avgöra om fyndet kan ha med mordet att göra och att upphittaren inte berättar några detaljer om fyndet så har det knappast att göra här i tråden.

Ska vi alla berätta om all lump som vi hittar ute i naturen? Ja, jag hittade en mopedhjälm norr om Martorp idag, dock står det tillhör inte Lisa på den, men det är polisens sak att avgöra om den är av intresse, jag håller med dig.

Hur fan kan du sitta och påstå att det är strunt? Kan vara det avgörande är nu kläderna gömda så kanske det finns dna från Gm på dem....
2015-06-27, 21:53
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Var det uppenbara flick/kvinnokläder ör nog "klumpen" befogad.
...
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket bra gjort av dig! Man kan aldrig veta om detta är av intresse eller inte om klädfynden är gjorda i trakterna av Blomberg.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan du beskriva var du gjorde du klädfynden?
Ja, på en äng ca 10 meter från en väg. Knähögt gräs.

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är ju bra om du hittat kläderna på kinnekulle och inte i någon annan del av sverige.
Var tror du jag hittade dem?

Citat:
Exakt var hittade du kläder och vad var det du hittade och hur ser det ut? Varför ens nämna i tråden att du har hittat paltor i grönsakslådan om du inte säger mer än så? Totalt ointressant och irrelevant för tråden om du inte berättar mer än att du har hittat något.
Exakt var berättar jag inte, så inte Flashback-Jocke börjar trampa runt och härja. Mellan Husaby och Källby kan jag säga. Det var diverse kläder, ett flertal av olika art. Varför i helvete har du en dryg attityd? Jag ställde frågan i tråden huruvida någon visste om det bekräftats klädfynd och vad i sådana fall.

Citat:
Självklart ska hen berätta allt om fyndet om hen yppar något om ett fynd här i tråden, kan hålla käften annars tycker jag, tillför ju inget av relevans i tråden.

Förresten, jag har hittat en mopedhjälp idag, ett par kilometer norr om Martorp, tänkte att ni vill veta det.

Grattis.

- Jag hittade kläder förut idag. På Kinnekulle så drygligan fattar. Jag skickade ett formulär på polisens hemsida. Fick dåligt samvete när tråden tyckte att jag borde ringa polisen, ringde därför kort därpå. Har förevisat polisen platsen och de har hämtat upp det jag hittade idag. Polisen sa att det inte behöver ha att göra med Lisa. Mitt samvete är iallafall lugnt nu och jag ska fortsätta se fotbollsmatchen på tv. Hej!
2015-06-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det har florerat länge och jag undrar om det är en skröna, trådsanning, en faktauppgift från polisen?
Att mobilen stängdes av ganska omgående kan jag återfinna i media - men inte klockslaget hittills.
Därav funderingen.

Finns det verkligen sådana uppgifter? Är det inte enbart ett allmänt svamlande om ngt svagt/dåligt batteri från polisens håll? Sedan ett snabbt yppandeförbud som omöjliggjorde mer info
2015-06-27, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
...

Tack.

Exakt var berättar jag inte, så inte Flashback-Jocke börjar trampa runt och härja. Mellan Husaby och Källby kan jag säga. Det var diverse kläder, ett flertal av olika art. Varför i helvete har du en dryg attityd? Jag ställde frågan i tråden huruvida någon visste om det bekräftats klädfynd och vad i sådana fall.

Grattis.

- Jag hittade kläder förut idag. På Kinnekulle så drygligan fattar. Jag skickade ett formulär på polisens hemsida. Fick dåligt samvete när tråden tyckte att jag borde ringa polisen, ringde därför kort därpå. Har förevisat polisen platsen och de har hämtat upp det jag hittade idag. Polisen sa att det inte behöver ha att göra med Lisa. Mitt samvete är iallafall lugnt nu och jag ska fortsätta se fotbollsmatchen på tv. Hej!

Bra, dock kunde du ha berättat det här i ditt första inlägg angående ett klädfynd. Det finns ingen anledning att besudla tråden med påståenden om diverse fynd om informationen inte bifogas detaljer som är relevanta för trådens ämne. Kläder och annan lump finns i varenda dike och skogsdunge.

Om du nu fann fyndet intressant och gjorde en koppling till mordet på Lisa så förstår jag inte varför du skickar in ett webbformulär istället för att direkt ringa polisens tipstelefon? Dessutom så dryftar du om fyndet här i tråden och uppmanas att ringa polisen direkt, är du riktigt klok, jag undrar faktiskt hur du tänkte, för du lyfte fyndet i tråden?
2015-06-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Ja varför förstöra allt? De har sparat pengar för att köpa ett hus i Litauen (paret åtminstone). Om de haft alibi hade de inte suttit häktade. Trots att de verkar rekorderliga är det nåt som inte stämmer. De dyker upp när MPS söker av ett område och är enligt vad man läst otrevliga och vill mota bort dom. Varför kan man undra. De visste att det pågick en sökning efter Lisa. Varför uppehöll dom sig där då om dom inte skulle leta. Nej det är nåt lurt med dessa personer. Det är min magkänsla.

Hur vet du att dom visste det? Hur vet du något om deras alibi? Vilka/hur många tyckte att mgms uppträdande var otrevligt och på vilket sätt? Allt detta tillhör det mycket lägliga yppandeförbudet.
Var lite kritisk tack.
Senast redigerad av nopomil 2015-06-27 kl. 22:08.
2015-06-27, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Hur fan kan du sitta och påstå att det är strunt? Kan vara det avgörande är nu kläderna gömda så kanske det finns dna från Gm på dem....

Det är strunt så länge det inge publiceras information som talar för att fyndet är relevant för fallet som diskuteras. Erfarenhetsmässigt så vet jag att hysteriska kärringar och annat löst folk övervärderar fynd och tycker att allt som hittas är värt att ta på allvar. Spridande av information om fynd kan engagera allt ifrån medium till tokiga fruntimmer, det hör hemma på Facebook, inte här, tycker jag.

Styrkekram till dig.
2015-06-27, 22:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Upphittade kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
...

Tack.

Grattis.

Ännu bättre att du själv ringde upp polisen. Nej dessa upphittade kläder behöver ju inte alls ha något att göra med mordet men detta får polisen avgöra. Var dessa exakt hittades behöver bara polisen få kännedom om. Du har i a f gjort så mycket du har kunnat göra ang. dessa kläder.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-27 kl. 22:10.
2015-06-27, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ännu bättre att du själv ringde upp polisen. Nej dessa upphittade kläder behöver ju inte alls ha något att göra med mordet men detta får polisen avgöra. Du har i a f gjort vad du har kunnat göra.

Istället för att ha fokus på lite lump så borde alla i trakten kring Blomberg fundera på vilket företag som också jobbade i ladan förutom de häktade bröderna tycker jag. Har ni några namn, det är av större intresse än lite paltor som någon har hittat i spenaten, det är min bestämda uppfattning.
2015-06-27, 22:12
Medlem
För bedömning: MP samlande enligt egen uppgift ca 1000 pers. Sannolikt allt ifrån rena knäppskallar till allmänt mediakåta individer till väldigt kompetenta personer. Kan vara viktigt att tänka på nu när mgm:s beteende analyseras och polisen verkar tro att alla som tillhör MP är trovärdiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in