Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Fick en klump i magen nu. Jag får väl ta och slå dem en signal.
Det är ju bra om du hittat kläderna på kinnekulle och inte i någon annan del av sverige.
2015-06-27, 20:17
Medlem
klurigklurings avatar
Vilken fantasifull tråd! Faktum är att vi vet inte så mycket, media har varit väldigt återhållsam med fakta. Min personliga reflektion är att man inte vill avslöja hur tunn bevisningen är mot de häktade, därav yppandeförbudet. Det finns inte en tillstummelse till motiv. Varför i h-e skulle två skötsamma byggnadsarbetare begå ett så skändligt brott och förstöra allt de har slitit för under 6 års tid?
Senast redigerad av klurigkluring 2015-06-27 kl. 20:19.
2015-06-27, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Vilken fantasifull tråd! faktum är att vi vet inte så mycket, media har varit väldigt återhållsam med fakta. Min personliga reflektion är att man inte vill avslöja hur tunn bevisningen är mot de häktade, därav yppandeförbudet. Det finns inte en tillstummelse till motiv. Varför i h-e skulle två skötsamma byggnadsarbetare begå ett så skändligt brott och förstöra allt de har slitit för under 6 års tid?
drifter?
2015-06-27, 20:31
Medlem
Det här med att konstiga personer rörde sig i området just den dagen, (var det användaren Rohna som formulerade inlägget?) kan också vara intressant. Tror knappast att man benämner folk som jobbar eller rör sig i byn varje dag som konstiga.
Och ja, jag vet inte om användaren Rohnas inlägg ska tolkas som sanning eller ej.

Användaren som nyligen presenterade sig som "polis" med liten insyn i fallet, författade att det är mycket aktiviteter i Västra Götaland. Kan det vara så att skumma typer rör sig även i och genom området Kinnekulle och någon har då en aning lokalkännedom gällande området? Stöldsgods kanske som cirkulerar i området.

Någon invånare däromkring kanske kan berätta om det finns någon sådan ruljans i området.
Bara en tanke.

Det kanske är så att det är litauerna som är skyldiga, dvs enklast möjligast.
Eller så går det en GM fri därute.

Vila i frid, kära Lisa.
2015-06-27, 20:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Vilken fantasifull tråd! Faktum är att vi vet inte så mycket, media har varit väldigt återhållsam med fakta. Min personliga reflektion är att man inte vill avslöja hur tunn bevisningen är mot de häktade, därav yppandeförbudet. Det finns inte en tillstummelse till motiv. Varför i h-e skulle två skötsamma byggnadsarbetare begå ett så skändligt brott och förstöra allt de har slitit för under 6 års tid?

Det låter verkligen konstigt om litauerna skulle ha gjort det.
Men har du förslag på andra GM och hur man ska få fatt i dem?
Dessa sitter varje fall häktade. Man kan bara hoppas att det är rätt och att ingen mördare springer lös.

Själv hoppas jag dock att det inte är dessa två, till synes skötsamma, trevliga pojkar som utfört dådet. Jag vill mycket hellre att det ska vara en galning som bara råkade komma förbi platsen. Det vore lättare att smälta samt bättre för den mellanmänskliga samvaron om det var så enkelt.
Men det kanske inte blir lika enkelt att haffa GM då.
2015-06-27, 20:38
Medlem
[quote=Minimoi|48029409]Ja, men Fransson är ensam åtalad i en åtalspunkt.[/QUOTE

de som var misstänkta för detta brott i närheten av Blomberg blev de fällda och sitter inne? eller ute?
gissar att det diskuterats tidigare?
2015-06-27, 20:43
Medlem
[quote=Lienna|53844730]
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Ja, men Fransson är ensam åtalad i en åtalspunkt.[/QUOTE

de som var misstänkta för detta brott i närheten av Blomberg blev de fällda och sitter inne? eller ute?
gissar att det diskuterats tidigare?

Vilket brott och när?
2015-06-27, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fick en klump i magen nu. Jag får väl ta och slå dem en signal.

Exakt var hittade du kläder och vad var det du hittade och hur ser det ut? Varför ens nämna i tråden att du har hittat paltor i grönsakslådan om du inte säger mer än så? Totalt ointressant och irrelevant för tråden om du inte berättar mer än att du har hittat något.
2015-06-27, 20:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vilket brott och när?
Detta: (FB) LIDKÖPING: 20-årige Gabriel misstänks ha blivit mördad
2015-06-27, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Detta: (FB) LIDKÖPING: 20-årige Gabriel misstänks ha blivit mördad
De dömda fick i hovrätten 3 resp. 17 års fängelse. Då brottet begicks i augusti 2013 och den förstnämnde ska avtjäna minst 2 år är ingen av dem ute ännu.
2015-06-27, 21:16
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Har några kläder som tillhör Lisa bekräftats ha påträffats ännu? Jag hittade flera plagg idag när jag skulle plocka blommor. Behöver i för sig inte nödvändigtvis ha samröre med fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt var hittade du kläder och vad var det du hittade och hur ser det ut? Varför ens nämna i tråden att du har hittat paltor i grönsakslådan om du inte säger mer än så? Totalt ointressant och irrelevant för tråden om du inte berättar mer än att du har hittat något.
Får han inte ställa frågan?

Det är klart att han inte ska berätta var han fann kläderna! Det kan påverka utredningen till det sämre.
2015-06-27, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Får han inte ställa frågan?

Det är klart att han inte ska berätta var han fann kläderna! Det kan påverka utredningen till det sämre.

Självklart ska hen berätta allt om fyndet om hen yppar något om ett fynd här i tråden, kan hålla käften annars tycker jag, tillför ju inget av relevans i tråden.

Förresten, jag har hittat en mopedhjälp idag, ett par kilometer norr om Martorp, tänkte att ni vill veta det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in